VELIKA PREKRETNICA ZA ČOVEČANSTVO SE UPRAVO DOGODILA! Kinezi objavili prve fotografije sa Marsa! (FOTO)
ilustracija, Foto: Profimedia

neverovatno

Rover je sleteo na Crvenu planetu rano u nedelju, po pekinškom vremenu, a sa tim dostignućem Kina je tek druga država, posle SAD, koja je uspešno stavila sondu na površinu Marsa

Objavljeno: 15:53h

Kina je objavila prve slike koje je robot rover Zurong snimio na Marsu, a na kojima se vide pejzaži, kao i solarni paneli robota.

Kako navodi BBC, rover je sleteo na Crvenu planetu rano u nedelju, po pekinškom vremenu, a sa tim dostignućem Kina je tek druga država, posle SAD, koja je uspešno stavila sondu na površinu Marsa i njome upravljala duži vremenski period.

Kineski naučnici se nadaju da će uspeti da dobiju najmanje 90 marsovskih dana službe od robota sa šest točkova koji se nalazi u utopiji Planitia,ogromnom terenu na severnoj hemisferi planete.

Prve fotografije
Prve fotografijefoto: Profimedia

Zurong liči na vozila američke svemirske agencije (Nasa) Spirit and Oportuniti iz 2000-ih, teška je oko 240 kilograma, a napajaju je sklopivi solarni nizovi.

Visoki jarbol nosi kamere za slikanje i pomoć u navigaciji, a pet dodatnih instrumenata istraživaće mineralogiju lokalnih stena i opštu prirodu životne sredine, uključujučhi i vreme.

ESPRESO ANKETA: Pitali smo starije Beograđane da li znaju ko su influenseri?

(Espreso/Tanjug)