"OSTANITE ZDRAVI I OČAJNI": Nova skandalozna kampanja, POZNATI GLUMCI DEO VELIKE BRUKE!
Džozef Lifers, Foto: Printscreen/Youtube

kampanja u nemačkoj

"OSTANITE ZDRAVI I OČAJNI": Nova skandalozna kampanja, POZNATI GLUMCI DEO VELIKE BRUKE!

Poznati nemački glumci koji su učestvovali u kampanji su između ostalih i Jan Jozef Lifers, Ulrih Tukur, Folker Bruh, Ulrike Folkerts, Riči Miler i Hajke Makač, piše "Dojče vele"

Objavljeno:

Pre dva dana je u Nemačkoj javno objavljena kampanja #allesdichtmachen (#zatvorimosve) u kojoj nemački glumci u 50 kratkih videa na ironično-satiričan način komentarišu trenutne mere za suzbijanje širenja korona virusa.

Poznati nemački glumci koji su učestvovali u kampanji su između ostalih i Jan Jozef Lifers, Ulrih Tukur, Folker Bruh, Ulrike Folkerts, Riči Miler i Hajke Makač, piše "Dojče vele".

Najveću pažnju je privukao video Jana Jozefa Lifersa u kojem on kritikuje medije, kao i to što su merodavni u pandemiji koja nas sve pogađa - samo mali broj stručnjaka, dok se drugi isključuju iz javne rasprave. Taj video je do subote ujutro na Jutjubu pogledalo više od 1,2 miliona ljudi - više od 45 hiljada je dalo do znanja da im se dopada, dok je 6 hiljada kliknulo na - ne sviđa mi se. Na kraju svog videa on ironično kaže. „Ostanite zdravi. Budite očajni, ali nemojte da sumnjate u to što vam govore. Podržavajte korona politiku Vlade." Poslednja rečenica se čuje u skoro svakom videu.

Samo dan nakon što su videa objavljena na Jutjubu, nekoliko glumaca se oestilo prinuđenim da se distancira od kampanje, te su izbrisali svoja videa.

Suočen sa kritikom, Lifers je branio akciju na Tviteru: kampanja "kritikuje odluke moje vlade o SarsCoV2 i Covid19", napisao je i dodao da njegov video treba shvatiti kao "ironičan komentar".

U intervjuu za WDR, glumac je priznao da kampanja očito nije uspela "kad morate toliko objašnjavati". Ali dodao je i da: „nije bila namenjena zavaravanju građana naše zemlje. I mi smo građani ove zemlje. Mislite li da nas nije briga za sve ovo? Radi se o tome da privučemo pažnju.”

Različite reakcije

Savezna vlada nije dala svoju ocenu kampanje. "Savezna Vlada je primila k znanju ovu akciju i naš stav je dobro poznat: Radimo na tome da Nemačka brzo prevaziđe pandemiju. Naše odluke se zasnivaju na tome", rekla je portparolka i dodala - „Sloboda mišljenja važi i u ovom slučaju".

Nemački javni servis ARD je saopštio da umetnici koji učestvuju u kampanji „govore u svoje ime na svojoj platformi. Svako ima pravo da izrazi svoje mišljenje". Mnoge od onih koji su uključeni u kampanju često se mogu videti u ARD produkcijama.

Kandidat za nemačkog kancelara CDU/CSU Armin Lašet je takođe branio slobodu mišljenja u Nemačkoj i kritkovao izjavu jednog bivšeg ministra iz redova socijademokrata koji je tražio da glumci koji su učestvovali u akciji više ne bi smeli da budu angažovani za javni servis: "Nijedan od njih 50 nije AfD, i nije desničar", rekao je on u jednoj emisiji. "Treba govoriti i o drugim žrtvama pandemije", rekao je Lašet misleći na decu koja ne mogu da idu u školu, na radnike u kulturi i druge.

Ministar zdravlja Jens Špan (CDU) je inicijatorima kampanje ponudio razgovor. „Činjenica da postoje kritike i pitanja o merama i njihovoj pozadini nije samo normalna, već smatram da je to poželjno u slobodnoj demokratiji", rekao je Špan.

Državna ministrarka za kulturu Monika Griters (CDU) rekla je da razume potrebe kreativaca, ali da je očekivala "znatno veću empatiju za one koji su pogođeni korona virusom ili koji rade teške poslove u zdravstvenom sistemu".

Predsedavajući Zelenih Robert Habek je u razgovoru za Redaktionsnetzwerk kampanju nazvao "neadekvatnom" zbog „paušaliziranja i neverovatnog preterivanja”. Istovremeno je izrazio razumevanje za očaj mnogih radnika u kulturi: "Nakon više od godinu dana pandemije, mnogi ljudi su iscrpljeni i istrošeni". Zbog toga je "potreban prostor za kritičnu raspravu o nečemu što utiče na sve naše živote i svu našu slobodu".

Poslanica Levice Sara Vagenkneht je rekla da je to "sjajna plejlista". Virusolog Jonas Šmit-Čanasit nazvao je akciju „remek-delom".

Međutim čelnica parlamentarne grupe AfD Alis Vajdel takođe je pohvalila "sjajnu akciju koja će, nadam se, naterati na razmišljanje". Upravo zbog toga što je desnica pohvalila akciju, mnogi kritičari su glumce povezali s njima.

Neki glumci se povukli - pod pritiskom

Hajke Makač povukla je svoj video već ujutro. Jasno se ogradila od desničarskih ideja i na Instagramu je napisala: „Prepoznajem opasnost koju predstavlja pandemija korone i ne želim umanjiti patnju žrtava i njihovih porodica, a možda ih zbog toga i povrediti.”

Riči Mller dao je sličnu izjavu u intervjuu za medijsku kuću ntv. Nipošto "nije imao nameru da vređa ili da se sprda sa ljudima", rekao je.

On i ostali glumci su kampanjom hteli da skrenu pažnju na ljude koji su se zbog mera protiv korone suočili s problemima, navodi Miler. Između ostalog, pomenuo je ugostitelje, umetnike i vlasnike malih trgovina. Ditrih Brigeman, režiser kultne nemačke krimi-serije Tatort pitao je Milera da li želi da učestvuje u akcji, a potom je od "brojnih predloga" izabrao jedan od njih za svoj video.

Kritika koju je kampanja izazvala iznenadila ga je, rekao je Miler, ali je i razume. "Ne bih rekao da je to [kampanja] bio uspeh. Zato se i distanciram, tako da to ne postane uspeh."

Koleginica iz Tatorta Ulrike Folkerts je svoje učešće u akciji nazvala greškom jer videi mogu biti pogrešno shvaćeni. "Pogrešila sam, bila sam dovoljno naivna da verujem da mogu započeti koristan razgovor sa svojim kolegama. Dogodilo se upravo suprotno", rekla je Folkerst. Mere korone je opisala kao "apsolutno ispravne".

I Meret Beker je povukla je svoj video. Umetnost mora biti u stanju da postavlja pitanja, napisala je na Instagramu: "Ali ova akcija je izazvala suprotno." Beker je naglasila da nosi masku, drži distancu i testira se kada dolazi u kontakt s drugim ljudima. Poslednje što je želela je da se akcija instrumentalizuje od desnice, navodi Beker.

(Espreso / Blic)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.