zaglavljen brod
BLOKIRAN SUECKI KANAL! Zaglavljeni brod se nije pomerio ni centimetar nakon teške borbe tegljača!
Uprkos svim naporima, koji su obuhvatili čak šest tegljača koji su se mučili oko broda na obali, on se nije pomerio ni centimetra od srede ujutro po lokalnom vremenu.
Jedan od najvećih svetskih brodova-kontejnera izazvao je veliku gužvu na obe strane Sueckog kanala nakon što se nasukao i blokirao ključni plovni put. Nevolja je zahtevala da brod odmah isplovi.
Teretni brod Ever Given pod zastavom Paname u žiži pažnje je nakon što se brod širine 59 metara našao zarobljen u uskom kanalu koji povezuje Sredozemno i Crveno more.
Brod je na listi 13. po veličini na svetu sa ukupnom dužinom od oko 400 metara, putovao je iz Šenžena u Kini do holandske luke Roterdam, gde je trebalo da pristane 31. marta.
Međutim, plovidba je zaustavljena u utorak, kada je Ever Given uspeo da se zaglavi u kanalu severno od egipatske luke Suec.
S obzirom da brod nije u stanju da se sam pomeri, egipatske vlasti poslale su teške mašine u očiglednom pokušaju da iskopaju pesak oko plovila. Užurbano dogovorena operacija izazvala je veliku pažnju na društvenim mrežama, pri čemu su korisnici mreže ukazivali na ogromnu razliku u veličini između običnog kopača i Ever givena sličnu Davidu i Golijatu.
Uprkos svim naporima, koji su obuhvatili čak šest tegljača koji su se mučili oko broda na obali, on se nije pomerio ni centimetra od srede ujutro po lokalnom vremenu.
Neki posmatrači takođe su primetili da je brod krenuo neobičnom stazom dok je ulazio u kanal, stvarajući poseban, ako ne i sugestivan oblik na morskim mapama za praćenje - kao što su se korisnici šalili da je bio „namerni crtež“ trolskog kapetana.
Suecki kanal dug 193 km (120 milja) presudna je pomorska ruta i jedan od najprometnijih plovnih puteva na svetu. Prvi put otvoren 1869. godine, od tada je više puta modernizovan i proširivan. Nekih 18.880 brodova koji su vukli preko milijardu tona prošlo je plovnim putem 2019. godine. Prolazak kanala u proseku traje od 12 do 16 sati.
Ratovi su u dva navrata zatvorili kanal za saobraćaj, 1956-57. I ponovo 1967-75., uzrokujući masovne poremećaje u globalnom brodarstvu i ekonomijama glavnih zemalja.
(Espreso/Rt.com)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!