NAUČNICI POTVRDILI TEORIJU KOJU SVI ČEKAMO! Imamo novog krivca za koronavirus i niko na to ne može da utiče!
Genetika može imati uticaja na simptome koronavirusa, Foto: EPA/MICHAEL REYNOLDS

istraživanje

Istraživačka grupa zamolila je blizance koji su učestvovali u drugoj studiji da prenesu svoje simptome u aplikaciju koja prati bolest.

Geni su delimično krivi za koje koronavirusne simptome doživljavaju ljudi, navodi se u novoj studiji koja je koristila blizance da bi istražila kako genetika utiče na odgovor virusa u pacijenata.

Studija, koja nije bila revidirana, proučila je 2.633 identična blizanaca kojima je dijagnostifikovan COVID-19.

"Ideja je bila u osnovi da se sagledaju sličnosti u simptomima ili nesimptomi između identičnih blizanaca, koji dele 100% svojih gena, i neidentičnih blizanaca, koji dele samo polovinu svojih gena", rekao je Tim Spektor, profesor sa "King's" koledža u Londonu.

Tim je uzeo u obzir da li blizanci žive u istom domaćinstvu, kao i da li su imali kontakt jedni sa drugima, navodi se u izveštaju.

Istraživači su utvrdili da su geni bili 50% odgovorni za to da li su učesnici trpeli simptome kao što su groznica, proliv i delirijum - kao i gubitak ukusa i mirisa.

"Ova bolest je vrlo čudna, način na koji ima vrlo različitu prezentaciju u populaciji kod različitih ljudi - ono što pokazuje jeste to da nije slučajno. To se uglavnom ne odnosi na to gde živite ili koga ste videli", rekao je Spektor za "Guardian".

Međutim, drugi simptomi, poput kašlja, nedostatka apetita, bolova u grudima i bolova u trbuhu, nisu se povezali sa genetikom, tvrde istraživači, koji su ih pripisivali drugim faktorima, kao što je okolno okruženje.

Dodaju da bi nalazi mogli pomoći drugima da otkriju zašto virus snažno pogađa neke ljude, dok drugi ne pokazuju simptome.

(Espreso.co.rs/Alo)