DA LI JE U KRVI OVIH ŽIVOTINJA KLJUČ LEKA ZA KORONAVIRUS? Naučnici probudili novu nadu
Čovek grli alpaku, Foto: Printscreen/Youtube/BoredPandaAnimals

antitela

Oni nisu jedine životinje koje su se pokazale korisnim u pronalaženju lekova i pomoći kod lečenja zaraze koronavirusom

Istraživači sa Vlaams instituta za biotehnologiju u Gentu izvestili su da molekuli krvi iz kamelida mogu poslužiti kao korisni "terapeutici" tokom epidemije.

Ova antitela su se u prošlosti pokazala efikasnim protiv virusa respiratornog sindroma Bliskog Istoka (MERS) i teškog akutnog respiratornog sindroma (SARS).

Prema istraživanju, mala veličina antitela kod lama omogućava im da efikasnije ciljaju mikroskopske viruse. To je poznato pod nazivom tehnologija nanotela, a ova antitela su prvi put korišćena u istraživanju HIV-a još 1980-ih.

Ova revolucionarna svojstva antitela pronađena u krvi kamelija (gvanaka, lama, alpak) prvi je otkrio Briselski univerzitet 1989. godine. Izveštaj koji je dat na uvid Sandej tajmsu kaže da "izvodljivost upotrebe 'lama antitela' zaslužuje dalju istragu."

Kamelidi nisu jedine životinje koje su se pokazale korisnim u pronalaženju lekova i pomoći kod lečenja zaraze koronavirusom.

Južnokorejska studija objavljena u časopisu Cell Host and Microbe otkrila je da su tvorovi zaraženi virusom Covid-19 reagovali slično kao i ljudi. Studija tvrdi da bi ovo moglo biti „korisno sredstvo za procenu efikasnosti antivirusnog lečenja i preventivnih vakcina“.

Istraživači iz Hongkonga takođe su otkrili da su sirijski hrčci imali reakciju na Covid-19, koji „u velikoj meri podseća na manifestacije infekcije gornjih i donjih disajnih puteva kod ljudi“.

Studija, objavljena u časopisu Science, otkrila je da je osam hrčaka "izgubilo na težini, postalo letargično i razvilo grubo krzno, pogrbljeno držanje i brzo disanje" nakon što je zaraženo virusom.

Univerzitet Oksford takođe sprovodi ispitivanja na životinjama u potrazi za na vakcinom. Testovi eksperimentalne vakcine protiv koronavirusa takođe su pokazali obećavajuće rezultate na životinjama.

(Espreso.co.rs/Express.co.uk)