Komentar: Kineski cilj potrošnje od trilion dolara donosi pozitivne posledice za svet
Foto: Kineska medijska grupa

kmg

Komentar: Kineski cilj potrošnje od trilion dolara donosi pozitivne posledice za svet

Trenutno, kineska ekonomija već je ušla u fazu visokokvalitetnog razvoja

Objavljeno:

Kinesko Ministarstvo industrije i informacionih tehnologija je nedavno objavilo najnoviji akcioni plan Kine za promociju potrošnje koji ima cilj povećanje otpornosti drugog najvećeg tržišta potrošnje na svetu. Međunarodna javnost smatra da će, u kontekstu slabog globalnog ekonomskog rasta, ovaj prvi plan o politici podsticanja potrošnje koji je objavljen nakon Četvrtog plenuma sesija CK KPK-a 20. saziva Komunističke partije Kine, pružiti nove razvojne mogućnosti za sve strane. Trenutno, kineska ekonomija već je ušla u fazu visokokvalitetnog razvoja. Četvrta plenarna sesija CK KPK 20. saziva predložila je da se održava strategijska osnova proširenja domaće potražnje, da nova potražnja vodi novu ponudu, a nova ponuda stvara novu potražnju. Međutim, trenutno u nekim oblastima pobude i potražnje i dalje postoje nepodudaranje i zagušenja. Zašto se u planu naglašava „ pojačavanje prolagodljivost između pobude i potražnje za potrošačkim proizvodima “? Cilj je da se ponuda prilagođava novim trendovima u potrošnji, kako bi se postiglo da "ponuda može odgovoriti onome što građani zahtevaju". Istovremno, ovo će podstaći preduzeća da proizvode robe koja odgovara potrebama tržišta, kvalitetnih proizvoda po povoljnim cenama, što će zauzvrat u najvećoj meri podstaći potrošački potencijal i obezbediti nesmetani ekonomski ciklus.

KMG
foto: Kineska medijska grupa

Polazeći od toga, „Plan“ postavlja dva glavna razvojna cilja u fazama: do 2027.godine, formirati tri potrošačke oblasti vredne trilion dolara i deset potrošačkih „toplih tačaka“ vrednih milijardu dolara. Do 2030.godine, u osnovi oblikovati visokokvalitetni razvojni obrazac u kome pobuda i potražnja deluju u pozitivnoj interakciji i međusobno se podstiču, uz postepeno povećanje doprinosa potrošnje ekonomskom rastu. Ono što je najimpresivnije u „Planu“ jeste što se, fokusirajući se na diferencijalne potrebe različitih starosnih grupa, predlažu mere za podsticanje potrošnje i poboljšanje prilagodljivosti ponude i potražnje, što pokazuje orijentaciju kineske vlade ka naučnom donošenju odluka i preciznoj implementaciji politika.

KMG
foto: Kineska medijska grupa

Kao drugo najveće tržište potrošnje na svetu, Kina je postavila nove ciljeve potrošnje, što je nezavisno od toga pozitivno za svet. Trenutno ukupan broj potrošačkih proizvoda u Kini dostigao je 230 miliona vrsta, a proizvodnja više od 100 kategorija poput kućnih aparata, nameštaja, sportske i kancelarijske opreme, odeće i kućnog tekstila je najveća na svetu. Nema sumnje da će „Plan“ proširiti prostor super-velikog kineskog tržišta i stvoriti više uzajamno-korisnih mogućnosti u svetu. Kroz kontinuirano širenje otvorenosti Kine i optimizaciju potrošačkog tržišta, sve više kvalitetne strane robe i usluga će ući na kinesko tržište, dok će se nove potrošačke pokretačke snage razvijene u Kini sve više širiti globalno, što će ubrzati oporavak globalnog potrošačkog tržišta. Vredno je napomenuti da je inovacija ključni pokretač potrošnje. Plan predlaže da se ubrza inovativna primena novih tehnologija i novih modela, uključujući ubrzanje ulaska u nova polja i nove sektore, kao i jačanje integracije i osnaživanja veštačke inteligencije, što pruža važne inovacione prilike globalno, posebno za strane kompanije.

Bonus video:

22:30

Premijer Vučević za KMG: Kina ima strateški pristup, nikada nas nije uslovljavala

(Espreso/Kineska medijska grupa)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.