KAKO BI IZGLEDALO DA UPADNETE U CRNU RUPU? NASA objavila simulaciju zbog koje ćete ZANEMETI, gledajte samo! (VIDEO)
Crna rupa, Foto: Profimedia

neverovatno

Superkompjuter Diskaveri korišćen je da napravi neverovatnu vizualizaciju prelaska horizonta događaja

Da li ste se ikad zapitali šta se dešava, tj. kako izgleda ako upadnete u crnu rupu? NASA je upravo objavila novu, neverovatnu vizualizaciju napravljenu pomoću superkompjutera, a koja pokazuje šta se dešava nakon prelaska takozvanog horizonta događaja, tačke bez povratka, saopštila je svemirska agencija.

- Ljudi često pitaju o ovome, a simuliranje ovih teško zamislivih procesa pomaže mi da povežem matematiku relativnosti sa stvarnim posledicama u stvarnom svemiru. Zato sam simulirao dva različita scenarija, jedan u kome kamera, zamena za astronauta, za dlaku promaši horizont događaja i vrati se nazad, i jedan u kome pređe granicu, čime je zapečatila svoju sudbinu – rekao je Džeremi Šnitman, astrofizičar Centra za svemirski let Godard pri NASA, koji je napravio vizualizaciju.

Vizualizacije su dostupne u više formi. Neke prate objašnjenja, druge samo imaju bizarne efekte.

Da bi napravio vizualizaciju Šnitman se udružio sa kolegom Brajanom Pauelom i koristili su superkompjuter Diskaveri u Centru za klimatske simulacije NASA.

Projekat je generisao oko 10 terabajta podataka, a to je radio pet dana koristeći samo 0,3 odsto od Diskaverijevih 129.000 procesora. Na tipičnom laptopu za ovo bi bilo potrebno više od decenije, dodaje NASA.

Destinacija je supermasivna crna rupa sa masom koja je 4,3 miliona puta veća od mase Sunca, što je slično „monstrumu“ u centru naše galaksije Mlečni put.

- Ako imate izbor, bolje je da padnete u supermasivnu crnu rupu. Crne rupe sa masom sličnom zvezdama imaju mnogo manji horizont događaja i jače sile plime, koje će rastrgnuti objekte koji im se približavaju pre nego što stignu do horizonta – rekao je Šnitman.

Simulirani horizont događaja prostire se na 25 miliona kilometara, što je oko 17 odsto distance od Zemlje do Sunca.

- Kada kamera pređe horizont, njeno uništenje špagetifikacijom dogodiće se za samo 12,8 sekundi – rekao je Šnitman.

Da li će razvoj satelitske tehnologije biti presudan u geopolitici sveta?

(Espreso/ Telegraf nauka/ NASA/ Prenela: T.M.)