AJKULE SE NAVUKLE NA KOKAIN? Istražuje se UZNEMIRUJUĆ SCENARIJO, morske nemani načisto PODIVLJALE, ovo je RAZLOG?!
Ajkula, Foto: EPA/HELMUT FOHRINGER

hit otkriće

Naučnici istražuju efekte kokaina na ajkule, pošto krijumčari izbacuju ogromne količine droge u vodama kod Floride iu čeljusti zveri.

"Kokainske ajkule zavisne od droge" divljaju kod američke obale nakon što su se navodno hranile kokainom koje su narkokarteli bacili u okean. Krijumčari droge koji se plaše da će se u njihove brodove ukrcati zvaničnici američke obalske straže često bacaju svoj teret u vodu.

Ali naučnici strahuju da su taj kokain konzumirale radoznale ajkule i nisu sigurni kakav bi efekat droga mogla da ima. Morski biolog Tom Hird istražio je misteriju u sklopu nove TV serije Kokainske ajkule — koja će biti prikazana kao deo kultne dokumentarne serije 'Nedelja ajkula' kanala Diskaveri. On je pratio izveštaje ribara sa Floride koji su tvrdili da su videli ajkule 'zavisne od droge' kako se ponašaju veoma čudno.

U dokumentarcu, istraživači su uočili neko čudno ponašanje ajkula u vodama oko Floride. U jednom slučaju, viđena je ajkula kako pliva u uskim krugovima kao da nešto juri - ali tamo nije bilo ničega. Hird kojeg su kolege istraživači riba nazvali "The Blowfish" – sproveo je niz eksperimenata zajedno sa istraživačem Univerziteta Florida Trejsi Fanara.

Ajkula
foto: EPA/FRANCK ROBICHON

Bacili su lažne pakete "droge" što je brzo privuklo interesovanje obližnjih ajkula. Hird je opisao kako su simulirali nalet kokaina kroz nervni sistem ajkula sa visokokoncentrovanom kuglom ribljeg praha da bi pokrenuli masivan odgovor dopamina.

"Mislim da imamo potencijalni scenario kako bi moglo da izgleda ako date ajkulama kokain", kaže Hird. "To je zapalilo njihove mozgove. Bilo je ludo." Međutim, priznao je, eksperiment ne daje odgovor na najveće pitanje od svih: "Nemamo pojma šta kokain može da uradi ajkuli", rekao je Hird za Live Science. Dodao je da ista hemikalija može uticati na različite vrste riba na veoma različite načine. "Tako da ne možemo čak ni da kažemo da je ovo osnova i da polazimo odavde", rekao je on.

KOLIKA RIBETINA! AJKULA, ŠTA LI JE?! ZAŠTO JE MRTVA: Beograđani dele snimak sa Ade Ciganlije