MISTERIOZNI OBJEKTI U SVEMIRU PRKOSE ZAKONIMA FIZIKE: Naučnici kažu da će se ovo desiti ako PROBIJU GRANICU
Svemir, Foto: Profimedia

10 MILIONA PUTA SVETLIJI OD SUNCA

Nešto u svemiru krši zakone — zakone fizike, tačnije.

Astronomi ove misteriozne objekte nazivaju ultrasvetlosnim izvorima rendgenskih zraka (ULXs), i oni izbacuju oko 10 miliona puta više energije od sunca. Ova količina energije krši zakon fizike poznat kao Edingtonova granica, koja određuje koliko može sijati objekat određene veličine. Ako nešto probije Edingtonovu granicu, naučnici kažu da bi trebalo da eksplodira. Međutim, ULX-ovi "redovno premašuju ovu granicu 100 do 500 puta, zbog čega su naučnici zbunjeni", navodi se u saopštenju NASA-e.

sunce
foto: Profimedia

Nova zapažanja objavljena u The Astrophysical Journal-u NASA-inog Nuklearnog spektroskopskog teleskopa (NuSTAR), koji vidi univerzum u visokoenergetskim rendgenskim zracima, potvrdila su da je jedan određeni ULX, nazvan M82 X-2, definitivno previše svetao. Prethodne teorije su sugerisale da bi ekstremna osvetljenost mogla biti neka vrsta optičke iluzije, ali ovaj novi rad pokazuje da to nije slučaj - ovaj ULX zapravo nekako prkosi Edingtonovoj granici.

Astronomi su verovali da ULX objekti zapravo mogu biti crne rupe, ali M82 X-2 je objekat poznat kao neutronska zvezda. Neutronske zvezde su ostaci, mrtva jezgra zvezda poput našeg Sunca. Neutronska zvezda je toliko gusta da je gravitacija na njenoj površini oko 100 biliona puta jača od Zemljine. Ova intenzivna gravitacija znači da će svaki materijal povučen na površinu mrtve zvezde imati eksplozivan efekat.

Crna rupa, Svemir, Kosmos
foto: Profimedia

"Beli slez ispušten na površinu neutronske zvezde udario bi je energijom hiljadu vodoničnih bombi", navodi NASA.

Naučnici smatraju da se nešto dešava sa M82-X2 zbog čega može da prkosi zakonima fizike. Njihova trenutna ideja je da intenzivno magnetno polje neutronske zvezde menja oblik njenih atoma, omogućavajući zvezdi da ne eksplodira čak i kada postaje svetlija i svetlija.

(Espreso/Telegraf.rs)