Šta se dešava s mozgom astronauta u svemiru? (FOTO)

NEŠTO DRUGAčija ISTRAŽIVANJA

Šta se dešava s mozgom astronauta u svemiru? (FOTO)

NASA se ne bavi samo istraživanjem svemira, već i njegovim uticajem po ljude koje tamo šalje. Nepostojanje gravitacije, po svemu sudeći, usporava astronaute
Objavljeno: 14:49h
NASA svemir
zbog nedostatka gravitacije astronauti sporije kreću, ali i teže izvršavaju zadatke o kojima moraju da razmisle Uskoro putujemo na Mars: NASA sprema raketu budućnosti (VIDEO)
Skot Keli, astronaut na Međunarodnoj svemirskoj stanici, nedavno je oborio rekord i postao Amerikanac s najviše provedenog vremena u svemiru.
Tokom četiri misije proveo je 386 dana u svemiru, a na kraju njegove jednogodišnje misije taj će broj porasti na 522 dana.
Dok on bude istraživao tajne svemira, NASA će pratiti njegovu fizičku spremu i kako gravitacija utiče na njegov mozak, prenosi 24sata.hr.
- Istraživaćemo promene u mozgu, promene oblika ili veličine tokom svemirske misije - rekla je Rejčel Sajdler sa Univerziteta za neurološka istraživanja u Mičigenu.
Ona dodaje da im je cilj da odrede koliko je potrebno astronautima da se oporave nakon povratka iz svemira.
Snimanje mozga magnetnom rezonancom astronauta NASA je počela 2014, a s Evropskom svemirskom agencijom planiraju istraživanja do marta 2017.
NASA je objavila rezultate jednog istraživanja u kojima je utvrđeno da zbog nedostatka gravitacije, osim što astronauti imaju problema s kretanjem to utiče i na njihov mozak te zbog toga teže izvršavaju mentalne zadatke. Osim toga, imaju problema i s percepcijom u prostoru.
Istraživanje će naučnicima pomoći da vide na koje se delove mozga astronauti oslanjaju dok obavljaju zadatke.
- Na Zemlji se vaša glava pomiče u odnosu na gravitaciju, no u svemiru to nije tako. To astronautima stvara perceptivne iluzije, kao i poteškoće u kretanju očiju i glave - kaže Sajdler.
Osim što se brinu o zdravlju svojih astronauta, NASA je pozvala zainteresovane da od sredine februara 2016. mogu da se prijave za posao astronauta. Jedan od uslova je minimalno 1000 sati leta na mlaznim avionima, a plata za početnika je oko 70.000 dolara bruto.
Avaz