ASTRONOMI U DUBOKOM SVEMIRU OTKRILI NEOBIČNU PLANETU VELIČINE JUPITERA: Jedna stvar je posebno NEVEROVATNA! (FOTO)
Ilustracija, Foto: Profimedia

orbita crvenog patuljka

Planeta pod nazivom TOI-3557 b nalazi se 580 svetlosnih godina od Zemlje u sazvežđu Auriga, a naučnici su je primetili pomoću 3,5-metarskog teleskopa u Državnoj opservatoriji Kit u Arizoni, piše Mashable, a prenosi Tportal.

Iako je otkrivanje novih planeta relativno uobičajeno u novije vreme​​​​​​​, ovaj gasni džin se nalazi u orbiti crvenog patuljka, što je neuobičajena pojava, kažu naučnici. Crveni patuljci se smatraju "hladnim" zvezdama i veoma su aktivne u poređenju sa, recimo, našim Suncem.

Oni izbacuju veoma intenzivne solarne oluje koje lako mogu da "oduvaju" planetarne atmosfere, što znači da u njihovim orbitama retko postoje velike planete koje, kažu naučnici, jednostavno ne mogu da se formiraju.

TOI-3557 b je prvobitno otkrio satelit TESS prepoznavši pad sjaja obližnje zvezde kada je ispred nje "proletela" ova planeta. Tokom daljih čitanja saznalo se da je TOI-3757 b širok oko 160.934 kilometara, što je nešto veće od Jupitera. Planeta takođe završi krug oko Sunca za 3,5 dana.

Tim naučnika smatra da je ova "lepršavost" planete rezultat nedostatka teških elemenata, što je izazvalo sporije formiranje kamenog jezgra, odloženo nakupljanje gasova i na kraju - nisku gustinu. Drugi faktor može biti elipsoidna orbita. U trenucima kada je planeta bliža zvezdi, višak toplote može izazvati širenje i pregrevanje atmosfere.

(Espreso)