prevara
OVO SU TRIKOVI TRGOVACA KOJIM IZBIJAJU NOVAC IZ DŽEPOVA KUPACA: Srbi otvorite OČI, obmanjuju i NAS!
Slučaj kompanije "Maner", koja je izgubila sudski proces pred trgovinskim sudom u Beču, zbog obmanjivanja kupaca, mogao bi promeniti propise
Trikovi trgovaca, kojima izbijaju iz džepa krizom osiromašenih kupaca više nego što bi ovi želeli da potroše, ne muče samo potrošače u Srbiji, pokazuje vest iz Austrije.
Kupci koji u svojoj uobičajenoj prodavnici kupuju pakovanja salame, testenine ili povrća, kao i dosad, sada se raduju da su njihovi omiljeni proizvodi samo minimalno poskupeli. Međutim, ukazuje Udruženje za zaštitu potrošača u Austriji (VKI), potrošači su često prevareni i poskupljenje je mnogo veće nego što oni misle da jeste.
Mnogi proizvođači, upozorava VKI, umesto cene promenili su količinu u pakovanju i time prikrivaju pravo poskupljenje.
Od kada je objavljeno da je konditorska kompanija "Maner" na taj način pokušala da obmane potrošače proizvodom "mocart minjon", VKI upozorava na ovu vrstu poskupljenja.
- Imajući u vidu krizu potrošači su postali obazriviji i dobijamo svakodnevno nove prijave - rekla je Tereza Bauer iz VKI.
Često se dešava da naizgled uobičajeno pakovanje nekog proizvoda gotovo da nije promenilo cenu, ali umesto 100 grama sada sadrži samo 90 ili 80 grama, navela je ona.
Ukazala je da se to često dešava kod kakaoa ili putera, ali i kod proizvođača slatkiša.
VKI ukazuje i da često proizvođači u pakovanju postave duplo dno, pa gabarit ostane isti a zbog više kartona i plastike ima manje proizvoda.
VKI navodi da kupci najradije kupuju velika pakovanja, što je problematično. Kod čipsa, na primer, je već postalo normalno da pakovanja budu samo na oko 80 odsto popunjena.
Slučaj "Maner" bi mogao da promeni stvar
Zakonska pravila koja bi takvo ponašanje proizvođača zabranila ne postoje.Zbog toga VKI savetuje kupcima da provere podatke na pakovanjima.
Slučaj kompanije "Maner", koja je izgubila sudski proces pred trgovinskim sudom u Beču, zbog obmanjivanja kupaca, mogao bi promeniti propise, nadaju se u VKI.
VKI ukazuje da su trgovci u obavezi da ispišu osnovnu cenu proizvoda po jedinici težine. Kada se to uporedi, lako se može desiti da su manja pakovanja nekog proizvoda sada cenom povoljnija od velikih.
Bonus video:
(Espreso/Agencije)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!