JEDAN GEN ZAŠTITIĆE VAS DA NE UMRETE OD KORONE: Urađeno istraživanje evo šta treba da IMATE!
Ilustracija, Foto: Profimedia

UNIVERZITET U NEMAČKOJ

Objavljeno: 09:31h

Najnovije istraživanje pokazalo je da postoji gen koji smanjuje rizik od smrti od korona virusa.

Istraživanje naučnika sa Univerziteta Duisburg-Esen (UDE) u zapadnoj Nemačkoj došlo je do iznenađujućih rezultata. Otkriveno je da postoji gen koji smanjuje rizik od smrti od korona virusa, i to za 35 odsto!

Istraživači su sproveli studiju koja je pratila 1.570 pacijenata kojima je virus dijagnostikovan između 11. marta 2020. i 30. juna 2021. godine.

Naučnici nemačkog Univerziteta su u ponedeljak objavili da je 13 odsto ili 205 učesnika studije imalo blaži oblik korone, dok je 760 ili 48 odsto hospitalizovano, a 292 ili 19 odsto je završilo na odeljenju intenzivne nege. Petina, odnosno 313 pacijenata je umrlo.

1 / 6 Foto: Printscreen/Youtube

Gen koji je kod dela pacijenata smanjio verovatnoću od smrtnog ishoda nazvan je GNB3 TT. To je varijanta za koju se procenjuje da je ima oko 10 odsto stanovništva Evrope. GNB3 je gen koji dekodira takozvane G-proteine, važne za odvijanje niza procesa u telu.

Osim toga, studija je pokazala i da gen GNB3 "uzrokuje aktivaciju imunih ćelija", rekla je jedna od autorki studije Birte Mohlendik.

"Ova brža imunološka reakcija može da objasni zašto je rizik od smrti u tolikoj meri manji za grupu ljudi koja nosi ovaj gen", pojasnila je Mohlendik.

Studijom, čiji su rezultati objavljeni u časopisu "Frontiers in Genetics", nije praćeno ponašanje nove varijante koronavirusa - omikrona.

(Espreso)