TOPLOTNI TALAS
SMRTONOSNI TOPLOTNI TALASI OKOVALI SVET: Od vrućine se tope krovovi i piste, most se uvija u foliju, a cevi PUCAJU!
Događaji u vezi sa toplotom takođe govore o zastareloj infrastrukturi širom sveta, od kojih većina - putevi, mostovi, železničke pruge, zgrade - nije spremna za vruće uslove u poslednje vreme
Toliko je vruće širom sveta, da se putevi i krovovi tope. Smrtonosni toplotni talasi koji traju od prošle nedelje izazvali su čudne infrastrukturne događaje širom sveta dok milioni ljudi trpe visoke temperature koje su i dalje u porastu.
Događaji u vezi sa toplotom takođe govore o zastareloj infrastrukturi širom sveta, od kojih većina - putevi, mostovi, železničke pruge, zgrade - u poslednje vreme nije spremna za "vruće" uslove.
Ovo su primeri koji pokazuju koliko je toplo širom sveta:
Istopila se pista na aerodromu u Londonu
Toliko je toplo da je pista na aerodromu Luton na periferiji Londona zatvorena jer se istopila na vrućini.
- Letovi su privremeno obustavljeni kako bi se omogućila suštinska popravka piste nakon što su visoke površinske temperature izazvale podizanje malog dela - tvitovao je aerodrom u ponedeljak.
Toplota uzrokuje širenje i pucanje materijala kada temperature porastu, prema Inženjerskom fakultetu Državnog univerziteta Pensilvanije - beton i asfalt, koji se nalaze na pistama i putevima, nisu izuzetak.
Istopio se krov muzeja u Kini
Toplotni talas je sada zahvatio polovinu Kine, pogodivši više od 900 miliona ljudi - ili oko 64 posto stanovništva. Sve osim dve severoistočne provincije Kine izdale su upozorenja na visoke temperature, a 84 grada su prošle nedelje izdala najviša crvena upozorenja.
Toplota je rastvorila osnovni katran, uzrokujući da tradicionalne kineske pločice iskoče.
Londonski most uvijaju u foliju
Hamersmit most u Londonu sada je uvijen u sivu foliju dok se zemlja bori sa toplotnim talasom.
Možda se pitate zašto folija i zar ona neće privući još više toplote - to je zapravo deo sistema za hlađenje koji je napravljen da reflektuje sunčevu svetlost i održava most na umerenoj temperaturi tako da se njegovi materijali ne šire i ne pucaju.
- Inženjeri rade bez pauze kako bi most star 135 godina držali otvorenim tokom ekstremne vrućine - navodi se u saopštenju nadležnih.
Savet je angažovao inženjere svetske klase da pokriju most "sistemom za kontrolu temperature od 420.000 funti (503.000 dolara) kako bi se most održao na bezbednoj temperaturi i ublažio bilo kakav stres na postoljima".
- Ona efektivno deluje kao džinovska jedinica za klimatizaciju na svakom od četiri lanca postolja - navodi se u saopštenju saveta.
Most je zapravo morao da se zatvori u avgustu 2020. kada je toplotni talas izazvao "mikrolomove na postoljima od livenog gvožđa".
Šine farbaju u belo u Londonu
Železnice su takođe gorele tokom ovog toplotnog talasa. Toliko da su ih ofarbali u belo u Londonu.
- Temperatura šine ovde je preko 48 stepeni Celzijusa, tako da farbamo šine u belo da sprečimo da se zagreju - tvitovala je britanska mreža železnica u ponedeljak. Agencija reguliše železničku infrastrukturu u Velikoj Britaniji.
Farbanjem šina u belo, one upijaju manje toplote i manje se šire. Ovo, zauzvrat, smanjuje kašnjenja tokom vrućeg vremena, tvitovala je agencija.
Pucaju cevi u Teksasu
Visoke temperature i nedostatak kiše doveli su do pomeranja tla u Fort Vortu u Teksasu, navodi se na sajtu grada.
Rezultat je "neobično veliki broj prekida vodosnabdevanja" ovog leta.
- Do ponedeljka u 8 sati ujutru, Fort Vort Voter je imao 476 glavnih prekida u 2022. godini, od čega 221 u poslednjih 90 dana. Čak 182 u poslednjih 30 dana - preko 38 posto od godišnjeg ukupnog broja - navodi se na sajtu grada.
Zbog nedostatka radne snage uzrokovane pandemijom korona virusa, došlo je do kašnjenja u popravkama. Zbog vrućine, povećano je i korišćenje vode.
(Espreso/Telegraf)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!