IGUANE ZBOG TURISTA DOBILE ŠEĆER! Čim vide BRODOVE, trče zbog GROŽĐA, postale su ZAVISNE od SLATKOG
Iguane, Foto: Profimedia

neverica!

Iguane na Bahamima pretvorile su se u slatkoljupce s visokim nivoom šećera u krvi zbog ekoturista koji ih hrane grožđem, rekli su naučnici i upozorili da se ne zna kako bi to moglo da utiče na zdravlje ovih osjetljivih gmizavaca.

Iguane s bahamskih ostrva Eksuma toliko zu zavisne od slatkiša da na plažu stižu čim čuju turističke brodove.

„Organizatorima turističkih obilazaka je to izvrsna prilika da gostima zagarantuju da će videti ove životinje i ostvariti s njima blizak kontakt“, rekao je Čarls Knap iz akvarijuma Džona Šeda u SAD-u.

Iguana
foto: Profimedia

Konzervatori prirode zabrinuti su jer se zbog ovog neautohtonog voća koje se iguanama daje nabodeno na ražnjić, veliki gušteri sve manje boje ljudi pa su podložniji krijumčarima životinjama.

Međutim, oni koji pomno posmatraju ova stvorenja počeli su da veruju da ovakav način ishrane uzrokuje i druge probleme, a dokaze su našli u izmetu životinja.

To je nateralo istraživače da pažljivije osmotre uticaj koji na organizam iguana ima ishrana puna šećera. Njihovo istraživanje, objavljeno u časopisu Experimental Biology bavilo se uticajem koji ishrana bogata glukozom ima na zdravlje obične zelene iguane.

Iguana
foto: Printscreen/Twitter/@TennisTV

"Ovim smo životinjama davali glukozu jednako često koliko je konzumiraju i iguane u prirodi", rekla je Frenč za AFP.

Otkrili su da životinje imaju problema s regulisanjem količine glukoze u krvi.

Istraživači su posle toga otputovali na Bahame i uhvatili 48 iguana s četiri različita ostrva, od koji je jedna polovina bila u kontaktu s turistima, a druga je sa zaštićenijih i udaljenijih mesta na ostrvima.

Svaka iguana dobila je glukozni napitak posle čega su im istraživači skoro ceo dan pratili količine šećera u krvi.

Otkrili su da su iguane s ostrva koje posećuju turisti imale najviše nivoe glukoze u krvi, dok je iguanama koje nisu bile u kontaktu s ljudima nivo glukoze rastao sporije i brže se vraćao u normalu.

"Kod drugih vrsta, ovo bi se smatralo patologijom. Da se radi o ljudima ili miševima mogli bismo reći da je ovo dijabetes“, kazala je Frenč i dodala da će se u sledećim istraživanjima posvetiti posledicama koje takva ishrana ima na zdravlje iguana, od imunološkog do reproduktivnog zdravlja.

Istraživače zanima i kako činjenica da su iguane izgubile apetit za domaće biljke utiče na životnu sredinu ostrva.

(Espreso / Agencije)