TAMAN ŠTO JE KORONA OSLABILA, ITALIJANSKI TURIZAM OPET U KRIZI: Rusi bili jedni od glavnih potrošača!
Italija, Foto: Profimedia

NA UDARU

TAMAN ŠTO JE KORONA OSLABILA, ITALIJANSKI TURIZAM OPET U KRIZI: Rusi bili jedni od glavnih potrošača!

Pre kovida 19 u Italiju je pristizalo 5,8 miliona turista iz Rusije, koji su samo u 2019. godini u ovoj zemlji potrošili 980.000.000 evra.

Objavljeno: 08:45h

Taman kada su italijanski ugostitelji mislili da mogu da odahnu nakon dve duge godine pandemije i kada je ministar zdravlja Roberto Speranca potpisao odluku prema kojoj od prvog marta uItaliju mogu da uđu turistima koji nisu iz Evropske unije, što bi u zemlju moglo da vrati 35 miliona turista, izbio je rat u Ukrajini, što ostavlja malo prostora za nadu sektoru turizma u Italiji.

Pre kovida 19 u Italiju je pristizalo 5,8 miliona turista iz Rusije, koji su samo u 2019. godini u ovoj zemlji potrošili 980.000.000 evra.

Rusi su voleli da pravoslavni Uskrs provedu u Italiji, a to znači da je 175.000 ruskih turista taj period provodilo u zemlji fakturišući 20.000.000 evra.

Sa druge strane, nedostajaće i ukrajinski turisti pogođeni ratom, kao i turisti iz Amerike koji se plaše putovanja u Evropu zbog rata.

Turizam sa pet zvezdica, koji podrazumeva odsedanje u skupim hotelima i intenzivan šoping u Italiji, uvek je bio vezan za ruske turiste. To nije novitet već fenomen koji se beleži od početka devedesetih godina.

Još od 1991. godine potrošačka moć ruskih turista se učetvorostručila (1.000.000 turista) i skoro dostigla Japance (1.300.000) koji su oduvek obožavali Italiju.

Italija je još 1995. godine otvorila Turističku organizaciju u Moskvi, koja bi pomogla budućim turistima iz te zemlje. Rusi su oduvek smatrani takozvanim big spender turistima - velikim potrošačima.

Italijanska banka je još 2014. godine objavila rezultat istraživanja koji je pokazao da su Rusi vrlo bogati potrošači koji su dnevno trošili oko 170 evra što je za 65 odsto više od turista iz ostalih zemalja.

Rusi vole italijansku umetnost, modu, stil, hranu, vina...

Najveći broj turista počeo je da pristiže u Italiju nakon posete ruskog predsednika Vladimira Putina Silviju Berluskoniju 2003. godine. Te iste godine se na plažama Salenta u Pulji odmarao i Mihail Gorbačov.

U Italiji je 2009. godine boravilo 3.600.000 turista, da bi se taj broj 2014. popeo na 8.000.000, a potrošnja se popela sa 623.000.000 na jednu milijardu i 328 miliona evra.

Rusi vole italijansku umetnost, modu, stil, hranu, vina i ambijent. Za razliku od 2014. godine, kada ukrajinska kriza nije dovela do smanjenja turizma u Italiji, sada je situacija potpuno drugačija.

Predsednik Putin je prilikom susreta sa tadašnjim premijerom Mateom Rencijem 2015. godine izjavio da je 900.000 ruskih građana posetilo Italiju potrošivši više od milijardu dolara.

Putin je podvukao da su ruske investicije u Italiji dostigle tri milijarde evra i da u Rusiji radi 400 italijanskih firmi, što predstavlja ekonomsku razmenu od milijardu dolara.

Ruski turisti su oduvek imali veliki značaj za italijansku ekonomiju s obzirom da su 2019. bili druga nacija koja je najviše trošila u ovoj zemlji koristeći tax-free šoping.

I mada je u periodu između 2020. i 2021. godine zbog pandemije smanjen dolazak ruskih turista, ipak je zabeležena srednja vrednost računa od oko 1.215 evra, što je za 78 odsto više nego u 2019. godini.

Milano i Rim omiljena mesta ruskih turista

Omiljena mesta ruskih turista za šoping su Milano sa 39 odsto prodaje i Rim sa 17 odsto kupovine tax-free proizvoda. Međutim, u prošloj godini je Venecija bila grad u kojem je zabeležen najveći račun od 2.060 evra. Slede Firenca sa 1.837 i jug Italije. Ruski turisti su najviše novca trošili na odeću (87 odsto).

Italijanski dnevni list Il sole 24 ore prenosi istraživanje tržišta koje pokazuje da su ukrajinski turisti, iako manje prisutni od ruskih, prošle godine trošili oko 1.088 evra za odeću, što je značilo porast od 45 odsto (2019. godine je to bilo 749 evra).

1 / 5 Foto: Profimedia

I Ukrajinci su preferirali Milano, zatim Rim i Firencu. I u ovom slučaju su najveći računi za šoping bili u Veneciji, Firenci i Milanu. I oni su najviše trošili za odeću baš kao i Rusi - 78 odsto, kao i za satove i nakit - 17 odsto.

Zatvaranje evropskog vazdušnog postora dovodi do toga da ruski avioni i ruski turisti ne mogu da dođu u ovu zemlju, a medijska hajka na sve što ima veze sa Rusijom, cenzura svega ruskog i vesti iz te zemlje, blokiranje računa ruskih građana, zamrzavanje njihovih dobara i ostale sankcije Rusiji - dovešće italijanski turizam u ozbiljnu krizu.

(Espreso/RTS)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.