MAKEDONIJA JE UVEK DOBRA IDEJA: Zemlja BOGATIH prirodnih LEPOTA i istorijskih ZNAMENITOSTI, dragulj REGIONA!
Ljupčo Janevski, Foto: Pritnscreen/Youtube/4K Urban Life

turizam

MAKEDONIJA JE UVEK DOBRA IDEJA: Zemlja BOGATIH prirodnih LEPOTA i istorijskih ZNAMENITOSTI, dragulj REGIONA!

Republika Severna Makedonija 2021. godine je bila u top pet kada je rast stranih turista u pitanju, to jest rast je bio za 45 odsto, to su rezultati Svetske turstičke organizacije

Objavljeno:

U bogatoj turističkoj ponudi ove godine izdvaja se dragulj koji svoje tajne otkriva šarmantno i diskretno, ali jednom kada su otkrivene, više nikad neće biti zaboravljene.

Zemlja u kojoj se domaći turisti osećaju kao kod kuće, a čija toplina i neposrednost dočekuje strane turiste kao da su rod rođeni, zemlja koja se diči Ohridom, a u kojoj se može uživati na čak više od 40 jezera i obogatiti znanje na mnogobrojnim istorijskim lokalitetima, zemlja kojom su nekad hodili ponositi Rimljani, a koja je samo nekoliko sati od Beograda - Severna Makedonija ove godine otvara vrata svima.

Direktor Makedonske agencije za promociju i podršku turizmu, Ljupčo Janevski, u razgovoru za naš portal sabira utiske posle Samita otvorenog Balkana održanog na Ohridu 7. i 8. juna ove godine. Gospodin Janevski ističe jasne ciljeve Otvorene balkanske inicijative koji će za Balkan po pitanju turizma biti pun pogodak.

Gospodine Janevski, možete li nam reći kako će Otvorena balkanska inicijativa olakšati turističke projekte u ovom delu Balkana i šta vidite kao najveći potencijal za balkanski turizam?

- Turizam ne poznaje granice. Destinacije se šire dotle dokle mogu ljudi da putuju ili imaju svoje atrakcije. Već 2018/19. na trilateralnom sastanku između Crne Gore, Albanije i svakako Srbije, tri nacionalne turističke organizacije su se složile da zajednički promovišu Balkan na treće tržište. To je možda i bio prvi korak prema Otvorenom Balkanu. Sada su u pitanju tri zemlje: Srbija, Makedonija, svakako i Albanija. Nadam se da će ubrzo biti Crna Gora, Bosna i Hercegovina i još nekoliko zemalja. Kad je Otvoreni Balkan u pitanju tu su zelene zone, to je brz protok turista, 10-12 miliona domaćih turista, tako da su mogućnosti kada je turizam u pitanju vrlo velike.

1 / 5 Foto: Profimedia

Koliko će to region približiti Evropi?

- Mislim da konkurentnost Otvorenog Balkana je mnogo bolja i još značajnija jer će konkurentnost destinacije svakako ovaj deo Evrope približiti prema EU. Govorimo 0 turizmu kao oblasti, ekonomskoj grani, koja je 2022, pokazala da može da diše. Kako je turizam 2020. godine pao, vraća se opet na velika vrata u 2022. godini. Očekujemo da ceo zapadni Balkan, to jest zemlje Otvorenog Balkana imaju dvocifreni rast turizma u ovoj godini.

Makedonija
foto: Pritnscreen/Youtube/4K Urban Life

Republika Severna Makedonija 2021. godine je bila u top pet kada je rast stranih turista u pitanju, to jest rast je bio za 45 odsto, to su rezultati Svetske turstičke organizacije. Nadam se da će Otvoreni Balkan i Balkan od 2022. do 2025. biti u velikom fokusu, beležeći dvocifren, možda i trocifren rast turista. Mogućnost Otvorenog Balkana i konkurentnost destinacije biće još veća u narednih nekoliko godina.

Koliko svemu tome doprinosi Open Balkan Ohrid Summit 2022?

- Poruke koje su bile na Open Balkan Ohrid Summit su možda početak jedne nove budućnosti, svakako svetlije budućnosti ovog dela Evrope. Mogućnost povezivanja ovih pet zemalja i te kako znači kad je ekonomija u pitanju, brz transfer ljudi, mogućnost da se putuje, konkurentnost unutar same destinacije. Ako devizni priliv u Severnoj Makedoniji bude kako je očekivano, negde oko 400 miliona dolara u 2022. godini, svakako osećam da će i Srbija i Albanija imati dobre reultate.

Ljupčo Janevski
foto: Printscreen/Telegraf

Nadam se da ćemo već u 2023. godini imati zelene zone, brz protok turista, kratko zadržavanje na graničnim prelazima, dobe konekcije kad su u pitanju avionski letovi. Nadam se da će ubrzo biti i nova linija Beograd - Ohrid, kao i druga povezivanja. Za mene je neobično da od Beograda do Skoplja putujete sedam sati, 450 kilometara treba da bude četiri ili pet sati autobusom. Dobre konekcije znače više turista u našim turističkim centrima.

Srbi i Makedonci su veoma povezani, rado dolaze jedni kod drugih i nazivamo se bratskim narodom. Da li rešavanje ovih problema koje ste gore naveli otvara potencijal za širenje makedonskog turizma u Srbiji?

- Kad je u pitanju turizam, ja volim da kažem da je to turistička diplomatija. Tema Otvorenog Balkana je bila turizam i kultura. Turizam može da donese novi brend, nova radna mesta. I Srbija i Makedonija imaju veliki potrencijal kada je u pitanju ruralni turizam i mogućnost zajedničke rute. Jedan projekat na kojem ćemo vrlo brzo početi da radimo je "Putevi vranca".

Makedonija
foto: Pritnscreen/Youtube/4K Urban Life

Ovaj region Evrope ima mogućnosti kada su u pitanju te rute. Ako smo 2019. imali iks turista iz Srbije, a 2021. srpski turisti su bili prvi u Ohridu, makedonski turisti su u bili u top pet u Beogradu, onda znamo kakav je mogući potencijal. Zašto ne bismo uspeli za sat vremena da popijemo kafu na Ohridu, pa da uživamo u gastronomskim specijalitetima u Beogradu?

Činjenica je da je Ohrid prestonica turizma Severne Makedonije , ali šta turisti sa Balkana i iz Evrope još mogu da vide u Makedoniji?

- Kad govorimo Severna Makedonija, onda misimo na Ohrid, Struga. Kad dođete u Makedoniju, onda možete da je doživite na različite načine. Mogućnost da se otkrije destinacija iz druge perspektive je vrlo značajna. Ako 55 odsto turista poseti Ohrid, onda možemo da im ponudimo nacionalne parkove, istorijsko nasleđe, gastronomske i vinske ture. Svako može da otkrije Severnu Makedoniju na svoj, intimni način. Preporučio bih od pet do sedam dana ture, Skoplje svakako, centralni deo moje zemlje, kao i druge destinacije. Evo da vam kažem jednu činjenicu - mi raspolažemo sa 43 jezera, više od 4.000 arheoloških lokaliteta, pet rimskih gradova, veliko kulturno i istorijsko bogatstvo.

1 / 7 Foto: Pritnscreen/Youtube/4K Urban Life

Prvog vikenda posle Petrovdana može se posetiti i čuvena Galička svadba. Imate šta da vidite i ove godine i svih godina koje su pred nama, svakako za sve srpske turiste jasno je da su dobrodošli kao kod kuće. Mi smo imali jednu kampanju 2020 "Doma si e doma", pa neka bude doma za sve srpske turiste u Makedoniji.

Bonus video:

18:53

U SUKOBU HRKALOVIĆKE, STEFANOVIĆA I ĐUKE NIKO NE SPOMINJE OVE 2 OSOBE Stručnjaci o AFERI koja trese Srbiju STRANE SLUŽBE UMEŠANE

(Espreso/Ona)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.