poznati arhitekta
Preminula Maja Tedeschi
Njezin je arhitektonski stil bio jednostavan, čist, diskretan, minimalističan, a opet je kroz tu diskretnost, u oblikovanju postizala mnogo
Maja Tedeschi za sobom je ostavila upečatljive arhitektonske realizacije.
NažaIost, prerano, umrla je poznata hrvatska arhitektica Maja Tedeschi, inače supruga poslovnog čoveka Emila Tedeschog, objavio je Yammat. Za njom je ostalo i dvoje dece.
Maja Tedeschi autorka je mnogih upečatljivih arhitektonskih realizacija. Među njima su kuća Sabljić/Kugli u Zagrebu, koja je bila nominovana za prestižnu nagradu Udruženja hrvatskih arhitekata, "Bernardo Bernardi", potom hvaljeni prostori radija Yammat u centru grada, pa Briig boutique hotel u samom središtu Splita, s Damirom Rakom, za koji je, pak, dobila važnu međunarodnu nagradu. Radila je i vilu Elam u Maslinici na Šolti.
Njen je arhitektonski stil bio jednostavan, čist, diskretan, minimalističan, a opet je kroz tu diskretnost, u oblikovanju postizala mnogo.
Među ostalima, njen projekat koji je izazvao najviše pažnje bila je kuća Sabljić/Kugli, nazvana po nekadašnjem vlasniku, knjižaru Kugliju, a koja je spoj tradicije i savremenog života. Kuća u gornjogradskoj Visokoj ulici u Zagrebu ima svoju dugu istoriju: u njoj je živeo i umro Ivan plemeniti Zajc, to je i bio dom koji je arhitektica oblikovala za svoju porodicu.
Oblikovala ga je na temelju rekonstrukcije već postojeće kuće iz 1862. godine. Kuća je prethodno bila u jako lošem stanju, što se može videti na snimljenim fotografijama, ali uprkos tome nije ni slutila koliko će joj trebati za ceo poduhvat. Rekla je tada u intervjuu.
“Potencijal sam osetila u prvom susretu s prostorom". Osnovna tema kuće Sabljić/Kugli (po nekadašnjem vlasniku, knjižaru Kugliju) spoj je tradicije i savremenog života.
U središtu je prostrani atrij oko kojega se vrte svi ostali sadržaji kuće. U tom je dvorištu čista, geometrijska skulptura Aleksandra Srneca. Senzibilitet prema geometrijskoj apstrakciji vidljiv je u celom prostoru.
Budući da je reč o zaštićenom spomeniku kulture, Maja Tedeschi sarađivala je tokom projekata s Gradskim zavodom za zaštitu spomenika kulture, ali, ta joj saradnja nije bila teška budući da je, kako je tada i sama rekla, imala velik senzibilitet za istorijske oblike: “U osnovi cele rekonstrukcije je bilo maksimalno poštovanje i oblika i materijala iz istorije, spoj 19. i 21. veka".
Bonus video:
(Espreso/Jutarnji.hr)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!





