NOVE NAVIKE TURISTA NA JADRANU: Svi rade OVO, a razlog su PAPRENE CENE
Plaža, Foto: Profimedia

PROMENE

NOVE NAVIKE TURISTA NA JADRANU: Svi rade OVO, a razlog su PAPRENE CENE

Ove godine gosti sa sobom nose breme inflacije, rastućih cena i brige šta ih kod kuće čeka na jesen

Objavljeno:

Mnogi Evropljani već su se, u strahu od onog što bi mogla da donese jesen, odlučili na štednju i oprez kod naručivanja. S istim brojem gostiju kao lani, posećenost restoranima je 15 posto manji, piše Večernji list.

U Hrvatskoj se trenutno odmara 930.000 turista i sezona se bliži vrhuncu. Rat u Ukrajini na sreću nije pokvario putne planove većine Evropljana, kako se u početku strahovalo, i od početka godine tamošnji domaćini ugostili su nešto više od 8,3 miliona turista, a stranaca više od 6,9 miliona.

Ostvareno je zamalo 40,4 miliona noćenja i turistički promet iz rekordne 2019. čini se nadohvat ruke. Gostiju je zasad 11 posto manje nego te godine, ali u noćenjima zaostatak u špicu iznosi lako nadoknadivih pet posto. Najave za ostatak sezone su dobre, no, svedoče domaći turistički radnici, gosti koji dolaze ove godine nisu ono što su bili lani.

U drugoj pandemijskoj godini, srećni što su putne barijere pale, dolazili su rasterećeni, željni da nadoknade propušteno. Pa, šta košta da košta. Ove godine sa sobom nose breme inflacije, rastućih cena i brige što ih kod kuće čeka na jesen.

Nove, krizne navike Evropljana najbolje se vide u tome kako i koliko troše, a to ne zaobilazi ni tradicionalno najbrojnije hrvatske goste, Nemce. Tako će mlada, uspešna računovođa iz Minhena na odmoru u Hrvatskoj dva puta okrenuti svaki evro jer se, kako kaže, plaši kakve će životne troškove imati ove zime, a par iz okoline Frankfurta na krstarenju duž Jadrana na Mljetu će preskočiti posetu Nacionalnom parku jer ulaznica za njih dvoje košta 250 kn.

1 / 5 Foto: Espreso

„Kada je cena opravdana kvalitetom, većina se ne pita, ali ni najimućniji ne žele da plate 55 kuna za koka-kolu ili 400 kuna za džambo pizzu, kolika je cena u nekim našim poznatim destinacijama. Naši gosti znaju da Hrvatska ne želi da bude destinacija masovnog turizma i da više ne letuju na Balkanu, već u Evropskoj uniji, ali ne žele platiti više nego što nešto vredi“, kaže dalmatinski čamdžija koji na svom brodu ugošćuje uglavnom Nemce i sve češće nego prošle godine svedoči da preskaču odlaske u restorane, kao i odlaske na izlete.

(Espreso)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.