Novi veliki vulkan pojavio se nakon NAJVEĆE PODVODNE ERUPCIJE ikad zabeležene
Vulkan, Foto: AP

NEVEROVATNO

Novi veliki vulkan pojavio se nakon NAJVEĆE PODVODNE ERUPCIJE ikad zabeležene

Džinovsko novo obeležje uzdiže se 820 metara od morskog dna, istočno od obale Majote, a nije ga bilo na tom mestu pre zemljotresa koji je potresao ostrvo u maju 2018.

Veliki seizmički događaj koji je započeo u maju 2018. i osetio se širom globusa zvanično je “doneo na svet” novi podvodni vulkan, preneo je “Sajens alert”.

Majota je francuska teritorija i deo vulkanskog arhipelaga Komoros smeštenog između istočne obale Afrike i severnog vrha Madagaskara.

Ovo je najveća aktivna podmorska erupcija ikad zabeležena, naveli su istraživaču u radu objavljenom u “Prirodi geonauke”.

Novo obeležje smatra se delom tektonske strukture između istočnoafričke i madagaskarske pukotine i pomoći će naučnicima da bolje razumeju duboke procese Zemlje o kojima znamo relativno malo.

“Sajens alert” navodi da je seizmičko “tumbanje” i dalje tekućeg dešavanja počelo 10. maja 2018, a svega pet dana kasnije potres magnitude 5,8 potresao je obližnje ostrvo. Naučnici su isprva bili zbunjeni ali nije im trebalo dugo da shvate da se dogodila erupcija kakva još nije viđena.

Naučni tim počeo je da prati dešavanja u regionu u februaru 2019. Od 25. februara do 6. maja mreža je detektovala 17.000 seizmičkih dešavanja, od dubine od oko 20-50 km ispod okeanskog dna, što je veoma neobično otkriće jer je većina zemljotresa daleko plica. Dodatnih 84 dešavanja takođe su bili neobični, detektovani na veoma niskim frekvencijama.

Na osnovu tih podataka naučnici su rekonstrisali kako se pojavio novi vulkan. Detalji istraživanja objavljeni su u “Prirodi geonauke”.

ESPRESO ANKETA: Koji je vaš stav po pitanju vakcinacije?

(Espreso/Blic)