MASOVNI OTKAZI U NEMAČKOJ! Ovo je opasno za sve, dešava se nešto što NIKO NIJE OČEKIVAO!
Ilustracija, Foto: AP

pad proizvodnje

MASOVNI OTKAZI U NEMAČKOJ! Ovo je opasno za sve, dešava se nešto što NIKO NIJE OČEKIVAO!

Pad proizvodnje nemačkih proizvođača pre svega je posledica globalnog trgovinskog rata, pre svih SAD-a i Kine

Objavljeno:

Nemačka autoindustrija je u krizi, znalo se to već prema prethodnim kvartalnim podacima u 2019. godini, a sada je stigla potvrda i prema najnovijem godišnjem izveštaju, prema kojem je godišnja proizvodnja u nemačkim fabrikama automobila s 4,66 ,miliona proizvedenih vozila pala na nivo iz 1996. godine.

Smanjenje je to od 9% u odnosu na 2018. godinu, prenosi Bloomberg. Razlog pada proizvodnje, međutim, nije slabija prodaja automobila u Nemačkoj jer je ona, bez obzira na slabiji ekonomski rast u Nemačkoj ove godine, rasla za 5% uz ukupno 3,6 miliona prodanih automobila što je najbolja prodajna godina od 2009. godine, kada su se na nemačkom tržištu automobila počele osećati posledice globalne finansijske krize.

Pad proizvodnje nemačkih proizvođača pre svega je posledica globalnog trgovinskog rata, pre svih SAD-a i Kine. Zbog toga je potražnja za automobilima proizvedenim u Nemačkoj na ključnim tržištima, posebno u Kini, pala što se jasno vidi prema izvozu automobila iz Nemačke koji je u 2019. godini pao za 13 posto, na 3,5 miliona vozila.

Ali razlozi krize u najjačoj europskoj autoindustriji dublji su od američkog trgovinskog rata s Kinom koji je pogodio tržišta automobila širom sveta. Globalna autoindustrija, pa tako i nemačka dramatično se menja. Strogi ekološki zahtevi Evropske unije čiju je dinamiku ubrzao najveći skandal u autoindustriji u ovom veku – Dieselgate, kada su američke regulatorne vlasti 2015. godine uhvatile nemački Volkswagen, kao najvećeg svetskog proizvođača automobila, u lažiranju podataka o izduvnim gasovima, preciznije dušikovim oksidima (NOx) njihovih dizel motora.

Skandal se prelio i na Evropu, pali su i šefovi koncerna, a Volkswagen je odlučio na novu eru – elektrifikaciju. A njihovu politiku slede i svi ostali proizvođači automobila. Ali takva transformacija s termičkih na električne pogone zahteva milijarde evra ulaganja.

Dodatni udarac proizvođačima automobila u Evropi zadala je Evropska komisija novim propisima koji su stupili na snagu prvim danom 2020. godine. Proizvođači automobila kažnjavaće se za svaki prekobrojni gram ugljen dioksida (CO2) iznad 95 grama po pređenom kilometru iznosom od 95 evra po gramu. Koliko su pojedini proizvođači u škripcu govori podatak da je prosečan ispust CO2 u novim prodanim automobilima u Evropi iznosio 121,5 g/km, a posebno će nova odredba pogoditi proizvođače koji proizvode automobile većih performansi poput Poršea, Audija, BMW-a i Mercedesa.

Zbog toga se očekuje rast cena novih automobila i nestanak iz ponude pojedinih modela. Nemački proizvođači najavili su restrukturiranje poslovanja, a otkazi i najave otkaza radnicima u autoindustriji počeli su već prošle godine. Prelazak na proizvodnju električnih automobila neminovno donosi manje radnih mesta jer su električni automobili jednostavniji i imaju manje delova nego klasični automobili, a sve se to preliva i na dobavljače, a u budućnosti bi se moglo preliti i na servisere te dobavljače rezervnih delova.

S jedne strane nemački se proizvođači bore s manjom potražnjom za njihovim vozilima, a u isto vreme moraju osigurati milijarde eura za ulaganje u razvoj električnih automobila i hibrida. Ulaganja u elektrifikaciju Volkswagen je još na proleće objavio da u sklopu digitalizacije firme do 2023. otpušta 4000 radnika, uglavnom u administraciji. U septembru je stigla neslužbena najava da bavarski gigant BMW do 2022. godine namerava da otpusti 6000 radnika.

Ipak, krajem prošle godine iz BMW-a je stigla vest da do daljnjeg ne nameravaju otpuštati radnike, ali su sa sindikatima dogovorili smanjenje bonusa i božićnica za radnike. Audi je pak u novembru najavio da će do 2025. godine otpustiti 9500 od ukupno 61.000 radnika u Nemačkoj. Kao razlog se navodi ušteda od 6 milijardi eura za ulaganja u elektrifikaciju, koja će za utehu omogućiti zapošljavanje novih 2000 radnih mesta. Smanjenje za najmanje 10.000 radnih mesta do 2022. krajem prošle godine najavio je i Daimler, najviše u Mercedes-Benzu s istim razlogom – ulaganje u električna vozila. Tisuće otkaza u bližoj budućnosti najavili su i nemački dobavljači u autoindustriji Bosch i Continental.

BONUS VIDEO:

(Espreso.co.rs/Večernji)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.