KOLIKO JE NOVCA BILO POTREBNO DA BI SE KUPIO AUTO U JUGOSLAVIJI KRAJEM OSAMDESETIH? Ovo će vas IZNENADITI (FOTO)
Stojadin, Foto: Printscreen/RTS

da li je ovo istina?

KOLIKO JE NOVCA BILO POTREBNO DA BI SE KUPIO AUTO U JUGOSLAVIJI KRAJEM OSAMDESETIH? Ovo će vas IZNENADITI (FOTO)

Treba napomenuti da su u to vreme bile visoke carinske stope za uvoz automobila, zbog čega su strani modeli bili znatno skuplji nego domaći

Objavljeno:

Ovih dana na Redditu kruži tabela u kojoj je za svaki automobil zabeleženo koliko bi prosečnih plata bilo potrebno da bi se pazarili. Iz komentara se jasno vidi da je lista nastala negde posle 1987. godine, dakle u vreme kada je Jugoslavijom harala visoka inflacija.

Takođe treba napomenuti da su u to vreme bile visoke carinske stope za uvoz automobila, zbog čega su strani modeli bili znatno skuplji nego domaći.

Iz tabele vidimo da je najjeftinija bila Zastava 126pGL koja je koštala kao 19 prosečnih plata. Drugi najpovoljniji model bio je Jugo 45 koral, čija je cena bila ekvivalentna sumi od 30 prosečnih plata. Od stranih modela, Škoda 120L je najmanje koštala u Jugoslaviji.

Najskuplji su bili BMV 750 iL, vredan 912 plata, i Mercedes-Benz 560 SEC, čija je cena bila jednaka iznosu od 1.231 plate, piše City Magazine.

Kao što vidite, ponuda automobila je bila znatno siromašnija nego danas, a zbog izostanka liberalizacije uvoza, većina ljudi je vozila Zastavine modele, koji su bili koliko toliko priuštivi većem delu populacije.

Bonus video:

05:14

TITO SE POTRUDIO DA SE NJEGOVA SRBOUBILAČKA BIOGRAFIJA NE ZNA! Istoričar Cvetković: Ovaj momenat je po Brozovoj želji IZBRISAN

(Espreso/City Magazin)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.