CRNI KONJIĆ OPET U GALOPU: Šef Ferarija otkrio kako je preporodio Skuderiju!
Matija Binoto izneo detalje Ferarijevog povratka na vrh, Foto: EPA/Ali Haider

formula 1

CRNI KONJIĆ OPET U GALOPU: Šef Ferarija otkrio kako je preporodio Skuderiju!

Prvi čovek Ferarija o promenama koje su unapredile tim i bolid

Objavljeno:

Bilo je potrebno dosta vremena da se Ferari podigne, ali uspeli su i o tome je govorio prvi čovek tima Matija Binoto.

Ferari od 2007. nije osvojio šampionsku titulu, a tada je najbolji bio Kimi Raikonen čovek koji je prošle godine otišao u penziju.

"ŠTA RADITE TO? - NE DOLAZI!" - Lekler BESNEO na Ferari zbog neshvatljive greške koja ga koštala pobede!

Ferari posle dužeg vremena ima najbrži bolid u šampionatu Formule 1, imaju Šarla Leklera i Karlosa Sajnca i konkurenti su Red Bulu i Maksu Ferstapenu.

Matija Binoto
foto: EPA/Shawn Thew

"Teško je odgovoriti na pitanje da li smo uspeli, sa tehničkog aspekta se čini da jesmo jer smo promenili izduvni sistem motora, unapredili smo aerodinamiku i to su samo male sekvence. Poenta je da gradimo tim, jer smo od 2017. godine išli korak po korak i u tome je ključ", rekao je Matija Binoto za BBC.

Setimo se 2017. godine koju je spomenuo Matija Binoto, setimo se sjajnog pa katastrofalnog Sebastaijana Fetela koji je u dve trećine šampionata bio ispred Hamiltona i onda se desio kiks u Nemačkoj i sve je otišlo nizvodno.

NEMA ŠALE SA ŠAMPIONOM: Lopovi ga opljačkali, on ih sam jurio NA SKUTERU! Preko OVOG uređanja im je stupio u trag!

Mercedes je tako uspeo da "ukrade" titulu Ferariju iz ruku, bivši šef ekipe Mauricio Arivabene nije uspeo da objasni krah i zamenjen je Matijom Binotom. "Ferari je kao ekipa dokazao da je kreativan i sposoban da se prilagodi novom pravilniku i bolid koji smo napravili je veoma dobar, od koncepta do finalnog proizvoda. Sve je bilo toliko dobro, da su nas drugi timovi kopirali. Kada sam uskočio u Ferari kao šef ekipe, rekao sam da imamo mlad tim jer nismo bili mladi po godinama već po iskustvu na ovim pozicijama, bilo je potrebno da steknemo malo iskustva. Nismo uspeli da razvijemo bolid na pravi način 2017. godine, pa ni 2018. ni 2019. Imali smo potencijal, ali ga nismo dosegli", objašnjava Binoto.

Ferari
foto: AP

Dok se gradio bolid, dok su inženjeri i mehaničari stasavli moralo je da se reši jedno veoma važno pitanje, a to je pitanje vozača. Tada je stigao mladi i talentovani vozač Zaubera (sada Alfa Romeo) Šarl Lekler.

Ferari je morao da povuče takav potez i Lekler je došao da vozi uz Sebastijana Fetela dok je Kimi Raikonen napustio ekipu. Serhio Markone je bio tvorac tog plana, a iako je preminuo 2018. godine, Ferari je nastavio u tom smeru.

Binoto je došao u Ferari i zatekao određene probleme sa motorom, tačnije pogonskom jedinicom i uspeo da prilično popravi stvari. Lekler je imao sedam pol pozicija, dok FIA nije rekla da je Ferari prekršio pravilnik oko goriva i stvari su počele da se menjaju.

"To je sada u prošlosti, ne volim mnogo da pričam o tome jer smo samo želeli da napredujemo i da pomeramo granice sopstvenih mogućnosti, ništa nismo uradili ilegalno, mi nismo bili diskvalifikovani", objašnjava Binoto.

ITALIJANSKI PROIZVOĐAČ JE ŠAMPION OVE KATEGORIJE: Koliki je PROFIT Ferarija po jednom automobilu, a koliki Tesle?

Kontroverzne situacije sa motorom uspele su da se odraze na Ferarijevu šasiju.

"Način na koji smo napravili motor i stvari koje su se iskomplikovale napravile su nam problem kakav 2020. godine nismo bili spremni da rešimo. Ferari je gubio snagu, ali nismo mi bili jedini sa tim problemom, ali smo bili najviše pogođeni tim problemom. Ipak, imali smo kvalitetan bolid koji je ipak bio spor na pravcu. Bilo je teško...", rekao je prvi čovek Ferarija.

Formula 1
foto: EPA/Enric Fontcuberta

Promena pravila aerodinamike na neki način su pomogla Ferariju da se prilagodi i ugrozi konkurenciju na stazi, a setimo se da se promena pravila pomerila za godinu dana zbog pandemije.

Binoto smatra da Ferari ne bi bio toliko jak da je sve urađeno na vreme jer im je tih dodatnih godinu dana dalo dovoljno vremena da se pripreme i manje vremena da bude distrakcija.

Motor su doveli u red, to se vidi na svakoj trci, a unapređeni hibridni sistem pokazao je da je Ferari 2021. godine bio bolji od direktnog konkurenta, ekipe Meklarena.

Formula 1
foto: EPA/Valdrin Xhemaj

Sada se bore za titulu, a glavobolja ne nestaje. Lekler je imao 46 bodova prednosti u odnosu na Ferstapena posle tri odvezene trke, a nakon nekoliko grešaka i pogotovo one u Monaku, Šarl je izgubio prvu poziciju.

Ferstapen sada vodi sa 125 bodova u generalnom plasmanu, 116 ima Lekler, a 110 Serhio Peres. U trci konstruktora, Red Bul ima 235 bodova, a Ferari 199.

(Espreso/B92)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.