ko mu je doterao kola?
SVI ČEKALI U REDU ZA HLEB, A ON TURIRAO PORŠEOM! Kriminal cvetao, a narod gladovao - sa Miloševićem ŠUROVAO KOLIMA
Dok je većina građana jedva sastavljala kraj s krajem, postojala je mala grupa ljudi koja je živela potpuno drugačiju stvarnost
Devedesete godine u Srbiji pamte se po sankcijama, inflaciji, praznim rafovima i svakodnevnoj borbi za osnovne namirnice.
Dok je većina građana jedva sastavljala kraj s krajem, postojala je mala grupa ljudi koja je živela potpuno drugačiju stvarnost estradne zvezde, kontroverzni biznismeni tj. žestoki momci i likovi iz noćnog života koji su vozili skupa kola, nosili brendiranu garderobu i izlazili u najluksuznije klubove...
U Srbiji devedesetih, luksuzna kola na ulicama bili su redak prizor, ali kada su se pojavila, gotovo uvek su pripadala krimosima ili političarima.
Dok je prosečan građanin vozio jugića, ako je uopšte imao auto, oni su se bahatili u besnim "mečkama", BMW automobilima sa crnim staklima, često bez registarskih tablica.
Bilo je jasno ko ima skupo vozilo, ima i vezu sa moći, kriminalom ili politikom, a neretko sve troje istovremeno. U vremenu kada je narod stajao u redu za hleb i benzin, ovi "igrači" su bili neprikosnoveni, vozeći kroz grad kao da im sve pripada.
Jedan od njih je bio i čuveni Vlada Tref, trkač koji je prešao u kriminal koji mu je kasnije došao glave.
Vlada Tref započeo je karijeru kao uspešan trkač, ali je ubrzo postao poznat i kao kontroverzni biznismen čije se ime često dovodilo u vezu sa kriminalnim miljeom devedesetih u Beogradu. Tragično je preminuo sa svega 39 godina, a njegovo ubistvo do danas nije rasvetljeno, iako kruži više teorija o motivima i počiniocima.
Trkačku karijeru započeo je 1980. godine na stazi Grobnik kod Rijeke, a zahvaljujući izuzetnom talentu za volanom, 1992. godine osniva auto-moto klub "Tref". Te iste godine u klub mu se priključuje Marko Milošević, sin tadašnjeg predsednika Slobodana Miloševića, s kojim brzo postaje blizak prijatelj. Njihovo partnerstvo sa staze ubrzo se preliva i u svet biznisa.
Osim auto-moto kluba, Vlada je pokrenuo i školu kartinga na Adi Ciganliji, kao i trgovinsko preduzeće "Tref", koje je u to vreme bilo uvoznik nekih od najpoznatijih svetskih sportskih brendova.
Njemu je automobil Porše "doterao" u Srbiju čuveni voditelj, novinar, urednik i vizionar Rade Radulović. Kako mi to znamo, saznajte u nastavku...
KO JE BIO RADE?
Radio je na Prvom programu Radio Beograda, vodio i uređivao kultne emisije, ali i nesebično pomagao mlađim kolegama. Doveo je najveće face u Beograd, prvi bolid na sajam, ali i...
Njegov sin Nikola, takođe voditelj i zaljubljenik u automobile, u ekskluzivnom intervjuu za Espreso je otrio šok detalje iz očevog života.
Nikola je ekskluzivno za Espreso tada otkrio da je Rade dolazio par puta po njega u školu u automobilu Slobodana Miloševića, tadašnjeg predsednika Jugoslavije, koji su svi zvali "Slon".
Čuveni Mercedes S klase (Mercedes 500SEL) iz 90-ih godina koji je Slobu vozio od tačke A do tačke B, ali su se u njemu vozili i Rade i Nikola.
"Moj otac je zarađivao dosta novca, bio je uspešan i voleo je automobile, stalno je isprobavao nove, menjao... Sećam se da je znao da dođe po mene u školu Mercedesom koji je vozio predsednik države Slobodan Milošević ili sa diplomatskim tablicama", po prvi put je Nikola izneo ovu informaciju u medije i time nam dao ekskluzivu, a onda je nastavio:
"To je naravno privlačilo pažnju kako dece tako i profesora i nastavnika, ali i roditelja... Često su znali da me pitaju kako je moguće da moj tata vozi takve automobile, dok njihovi očevi voze Juga, pa je bilo odmah i dosta šikaniranja od strane drugara i njihovih roditelja", krenuo je Nikola o teškom periodu za naš portal.
VLADA TREF, MARKO MILOŠEVIĆ I RADE RADULOVIĆ
Upitali smo voditelja da li je Rade imao neke relacije sa ljudima s druge strane zakona, recimo da uzima njihove automobile da ih testira, snima i piše o njima...
„Pa, kao što sam rekao, znao je da dolazi po mene u školu automobilom tadašnjeg predsednika države. To vam sve govori. Ali, da, ako gledamo onu drugu stranu uvek je imao ekskluzivu. Uvek je on bio prvi koji je dobijao automobile na test. Prvi Porše koji je kupio Žabac i koji je stigao u Beograd, to je Rade dovezao. Vozili smo i dosta trkačkih automobila, uključujući i one automobile za trke pokojnog Vlade Trefa, koji je tada redovno dovozio ekskluzivne i trkačke modele.“
Upitali smo ga da li je to onaj čuveni Ferari pored kog su se krimosi i beogradski mangupi slikali.
„Jeste, tačno taj. Ferrari 355 GTB. Vozili smo i Poršea, a imali smo priliku da testiramo i automobile koji su bili deo trkačkog tima Marka Miloševića. Jedan od prvih testova koji se pojavio u štampanim medijima tih devedesetih bio je upravo njegov automobil. Sećam se kao danas da je bilo, trkački Suzuki Swift GTi. Marko je obožavao trke, i zaista smo imali privilegiju da vozimo i pišemo o takvim automobilima pre svih. Rade je išao da ga gleda na trkama, vodio ga je, da...Baš je voleo trke.“
Bonus video:
(Espreso / Milica Stanimirović)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!




