Jedite ove namirnice i BORE ĆE NESTATI!
Foto: Profimedia

ODREĐENU HRANU IZBEGAVAJTE

Jedite ove namirnice i BORE ĆE NESTATI!

Povećan unos mesa, mlečnih proizvoda i šećera povećava nastanak bora

Objavljeno:
  • 14

Funkcija i izgled kože u velikoj meri zavise od ishrane. Moderna nauka o ishrani tokom poslednjih godina obuhvata i posebnu disciplinu koja je usmerena na odnos određenih prehrambenih obrazaca, namirnica i sastojaka hrane i zdravlja kože.

Jedno od najuzbudljivijih područja nutritivne dermatologije je primena hrane i nutrijenata u prevenciji fotostarenja u sklopu anti-aging programa. Rane studije ukazale su da određeni skupovi namirnica poput ribe, povrća i biljnih ulja (posebno ekstra devičanskog maslinovog ulja) deluju protektivno u nastanku bora, a povećan unos mesa, mlečnih proizvoda i šećera povećava nastanak bora.

Nutricionistkinja je napomenula da su brojna istraživanja koja su usledila ukazala na antioksidacijska delovanja raznih biljnih pigmenata koji se primenjuju u anti-aging medicini:

To su su crveni pigmenti antocijani iz bobičastog voća, zeleni pigment hlorofil iz zelenog povrća, žuti pigment kurkumin iz kurkume, skup narandžastih i crvenih pigmenata karotenoida iz raznovrsnog voća, povrća i algi i fikocijanin iz alge Spirulina. Jedan od prvih autora koji je popularizovao ovo područje pre približno 15 godina bio je američki dermatolog Nikolas Perison objavivši tri knjige u kojima je obradio problematiku lepe, zdrave i mlade kože putem programa ishrane i posebne nege. Posvetio je svoj profesionalni vek dermatologiji, a posebno ga je zaintrigirala veza ishrane i zdravlja kože i primena nutrijenata u terapiji i prevenciji učestalih nesavršenosti kože.

Jedite što više lososa ili neke druge masne ribe, kako bi se izborili sa neželjenim borama
Jedite što više lososa ili neke druge masne ribe, kako bi se izborili sa neželjenim borama foto: Profimedia

Doc dr sc Darija Vranešić Bender istakla je najvažnija pravila za lepu i zdravu kožu dr Nikolasa Perisona - dermatologa, nutricioniste, izumitelja, naučnika i osnivača kozmetičke linije Perricone MD.

  • Jedite obilje masne ribe, posebno lososa i druge namirnice koji su izvor proteina, poput jaja i piletine. Proteini su potrebni za obnovu i usporavanje starenja ćelija kože dok omega 3 masne kiseline održavaju adekvatnu vlažnost kože i ublažavaju upalne procese.
  • Često konzumirajte sveže tamno bobičasto voće, posebno borovnice. Ono sadrži antioksidanse koji pomažu pri detoksikaciji i sprečavaju prevremeno starenje.
  • Jedite dinje, jabuke i kruške. Ovo voće odlikuje niska vrednost glikemijskog indeksa. Lubenica, banane i mango voće ima višu vrednost glikemijskog indeksa pa ga stoga treba konzumirati umereno.
  • Treba dati prednost orašastim plodovima, posebno lešnicima i bademima, budući da sadrže bogatstvo vitamina E i linolne kiseline. Dr Perison smatra da ovi molekuli pomažu u borbi protiv starenja.
  • Za doručak jedite sveže pripremljenu ovsenu kašu ili ovsene pahuljice koje će pomoći u održavanju stabilnog nivoa šećera u krvi.
  • Pijte 8 – 10 čaša čiste izvorske vode dnevno. Čak i blaga dehidracija može učiniti izgled kože starijim. Izbjegavajte kafu i čaj.

BONUS VIDEO: URME SU NAJZDRAVIJE VOĆE NA SVETU: Pogledajte deset razloga i ZAŠTO!

(Espreso.co.rs/Večernji.hr)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
Inicijalizacija u toku...
counterImg

Espreso.co.rs


Adria media