DANAS ĆE OVA KOMETA UDARITI NA ZEMLJU, A ONDA SE VRAĆA TEK ZA ČETIRI VEKA: Dobro ZAPAMTITE kako ona IZGLEDA (VIDEO)
Ilustracija, Foto: Printscreen/Youtube/Video from space

paŽnja

Nišimura je snimio ekspozicije koristeći standardni Canon DSLR foto-aparat i objektiv, a nakon obrade ekspozicija, bilo je očigledno da je reč o blještavom objektu koji prolazi velikom brzinom kroz naš solarni sistem.

Kometa Nišimura osvetliće nebo ovog meseca, vraća se tek za četiri veka.

Novootkrivena sjajna kometa Nišimura osvetliće nebo nad severnom Zemljinom hemisferom 12. septembra, a potom i oko 17. septembra. Njen povratak se očekuje tek za četiri veka. Kometa je nazvana po amaterskom japanskom astronomu Hideou Nišimuri iz Kagave koji ju je otkrio u avgustu, prenosi RTS.

Major Planet Center je i zvanično potvrdio otkriche i nazvao kometu C/2023 P1 (Nišimura), a slovna oznaka C označava da je u pitanju neperiodična kometa.

Te vrste kometa potiču iz Ortovog oblaka i mogu ili samo jednom proći kroz Sunčev sistem ili imati orbitalne periode u rasponu od 200 do nekoliko hiljada godina pre nego što se vrate u blizinu Sunca.

Prema COBS-u (Comet Observation Database), Nišimura je kategorisana kao „hiperbolična kometa“, što znači da poseduje ogromnu energiju koja onemogućava da bude trajno „uhvaćena“ u Solarni sistem.

Da bi izašla iz Sunčevog sistema, kometa bi najpre morala da „preživi“ najbližu tačku u odnosu na Sunce jer su komete koje prilaze Suncu prvi put u većem riziku od raspada. Budućnost Nišimure je u tom smislu neizvesna. Pol Kodas, zvaničnik NASA, mišljenja je da će kometa verovatno preživeti prolazak pored Sunca, i ne veruje da će izgoreti tom prilikom.

Usled toplote, solarnog vetra i pritiska koje proizvodi Sunce, kometa se u nekim slučajevima može otopiti i potpuno raspasti.

Upravo to se desilo kometi ISON, koja se raspala samo nekoliko nedelja pre nego što se očekivalo da će kreirati izvanredan prizor na nebu.

Nišimura će 18. septembra biti najbliže Suncu u svojoj orbiti, i u slučaju da podnese i izdrži radijaciju i ne raspadne se, napraviće krug i krenuti nazad, piše danas.rs.

NA OVAJ ZNAK ĆE RETROGRADNI MERKUR IMATI NAJVEĆI UTICAJ:

(Espreso/Danas.rs)