OKIDAČ ZA REUMU NALAZI SE U VAŠEM FRIŽIDERU! Ove namirnice u sebi kriju bakteriju koja izaziva ovu bolest
Bakterija koja izazva reumu može se naći u govedini, Foto: Profimedia

novo otkriće

Otkrivena je povezanost

Reumatoidni artritis je teška, hronična, upalna bolest vezivnog tkiva koje se najviše vidi na zglobovima.

U ovom poremećaju imunološki sistem napada hrskavično tkivo, kosti, a ponekad i unutrašnje organe. Od zglobova su najčešće zahvaćeni mali zglobovi šake, ramena, kolena i gležnjevi.

Istraživanje koje je sprovedeno na Univerzitetu u Centralnoj Floridi pokazalo je da MAP bakterija može potaknuti razvoj reumatoidnog artritisa kod ljudi koji imaju genetske predispozicije za ovu bolest.

Kako su ranija istraživanja otkrila povezanost ove bakterije i Hronove bolesti, istraživači su želeli da istraže ima li MAP veze i s reumatodinim artritisom s obzirom na to da oba stanja dele iste predispozicije te se često leče istim lekovima.

Šta je MAP?

MAP ili podvrste Mycobacterium avium paratuberculosis je bakterija koja se, pokazala su istraživanja, može pronaći kod čak polovine goveda u Sjedinjenim Američkim Državama, a lako se može preneti i na ljude preko konzumacije zaraženog mleka i mlečnih proizvoda, goveđeg mesa i namirnica (povrće i voće) oplođenih đubrivom dobivenim od izmeta zaraženog goveda.

Naučnici, čija je studija objavljena u magazinu "Frontiers in Cellular and Infection Microbiology", analizirali su DNA iz uzoraka krvi 70 pacijenata obolelih od reumatoidnog artritisa i od 48 zdravih volontera. Kod 35 posto oboljelih osoba pronađeni su tragovi ove opasne bakterije, dok je samo 8 posto zdravih osoba u prošlosti bilo izloženo bakteriji.

Reumatoidni artritis češći je u žena, nego muškaraca. Najčešće se razvija u dobi od 30 do 60 godina, a kako starimo tako i učestalost raste. Rizik je, naravno, povećan u porodicama s istorijom reumatoidnog artritisa.

- S obzirom na to da ne znamo uzrok reumatoidnog artritisa, zapravo smo jako uzbuđeni što smo uspeli dokazati ovu povezanost. - rekla je reumatološkinja, dr. Šazia Bég.

Podsetimo, karakteristični simptomi reumatoidnog artritisa su:

- jutarnja ukočenost koja traje najmanje pola sata

- otečenost i bol u zglobovima koji traju najmanje šest nedelja pre nego što se dijagnostikuje reumatoidni artritis.

BONUS VIDEO:

(Espreso.co.rs/Zivim.hr)