Koristimo ih SVAKODNEVNO, a da li znate šta zapravo znače reči VINTIDŽ, KONTURING, HAJLAJTER...(FOTO)
Foto: Profimedia

10 lajfstajl pojmova koje morate znati

Koristimo ih SVAKODNEVNO, a da li znate šta zapravo znače reči VINTIDŽ, KONTURING, HAJLAJTER...(FOTO)

Mnogobrojne engleske reči kao što su selfi ili klač torbica toliko su se ukorenile u srpskom jeziku da se više i ne trudimo da ih prevedemo, a redovno ih koristimo i u komunikaciji

Objavljeno:

Neke od najčešće korišenih lajfstajl pojmova današnjice čuli su gotovo svi, ali mnogi istovremeno ne znaju koje je pravo značenje tih reči, ni kako su one nastale. Izabrali smo 10 aktualnih lajfstajl pojmova za koje ste sigurno čuli i pojasnili njihova značenja

Mnogobrojne engleske reči kao što su selfi ili klač torbica toliko su se ukorenile u srpskom jeziku da se više i ne trudimo da ih prevedemo, a redovno ih koristimo i u komunikaciji. Nekima se od njih služimo iako ne znamo šta zapravo znače. Sigurno ste bezbroj puta čuli za pojmove kao što su konturing lica ili stejtment nakit, ali ne znate kako biste ih objasnili.

5 NEPOGREŠIVIH modnih kombinacija Ivanke Tramp! (FOTO)

Izdvojili smo nekoliko trendi lajfstajl pojmova koje morate znati:

1. Hige (Hygge)

Skandinavski pojmu hige (hygge) u bukvalnom prevodu znači udobnost, a predstavlja danski koncept življenja. Osim što uključuje mnoštvo sveća, drvenih predmeta, mekanih pokrivača i jastuka kada je enterijer u pitanju, hige obuhvata i način razmišljanja i odevanja.

On podrazumeva uživanje u blagodatima života, daleko od stresa i obaveza. Skladno značenju, pobornike tog stila najčešće ćete videti u predimenzioniranoj i udobnoj odeći poput pletenih džempera i vunenih čarapa, a ovaj skandinavski trend ozbiljno je pokorio i modnu industriju.

A post shared by Hygge Life (@hyggelife) on

Ako želite da živite poput pravog higeeljupca, važno je da kvalitetno provedete svaki slobodan trenutak, a ako vam još uvek nije jasno što hige označava, zamislite situaciju u kojoj sedite na kauču, odeveni u najdraži bakin džemper i najmekše vunene čarape, pokriveni ćebetom i okruženi udobnim jastucima čitate omiljeni ljubavni roman, uživajući u toploj čokoladi i pucketanju vatre u kaminu.

One važe za IKONE STILA, a ovakve zimske KAPUTE su odabrale ove sezone! (FOTO)

2. Lagom

Nakon što je hige doživio bum u 2016. godini ove godine aktuelan je nešto ekonomičniji lajfstajl trend. Švedski koncept pod nazivom lagom označava životnu umerenost, aukoliko ga potražite u urbanom rečniku, pronaći ćete opis – 'ni previše ni premalo'. Ovaj novi stil življenja poziva na praktičnost, funkcionalnost, umerenost i održivost, bez preterivanja u svemu što radite. Lagom teži minimalizmu u uređenju prostora, a slično je i na svim drugim područjima na koja se odnosi.

A post shared by Maria (@lass_es_zu) on

Cilj lagoma je živeti u praktično dizajniranom domu, ugodnom za oko, ali bez suviše detalja, biti ekološki osvešten i štedeti prirodne energente, ali i pronaći životnu ravnotežu u svemu što radimo. 3. Balajaž

Iako balajaž predstavlja matematičku disciplinu, što mnogi vrlo verovatno ne znaju, ipak mislimo na drugo značenje te riječi koja predstavlja tehniku izrade pramenova. Bajalaž je poslednjih godina postao toliko popularan da teško da ne poznajete nekoga s tom frizurom.

A post shared by FRAMAR (@framarint) on

Začetnik balajaža je italijanski frizer Rosano Ferreti, koji se brine o uvek savršenoj frizuri Kejt Midlton, a ovom tehnikom posvetljivanja pramenova postiže se prirodniji i svežiji izgled kose.

4. Bronde

Hibridan bjuti pojam nastao je spajanjem reči brown i blonde, odnosno smeđe i plave boje za kosu. Ukoliko vidite na ulici devojku za koju niste sigurni da li je plavuša ili brineta, onda je reč o bronde boji. Najčešće se dobija klasičnom tehnikom balajaž, a ovaj bjuti trend proslavila je poznata manekenka i model godine Gigi Hadid, zahvaljujući kojoj stručnjaci tvrde da će bronde dominirati 2017. godinom.

Potražite li reč bronde u rečniku, pronaći ćete drugačiji odgovor koji se ne odnosi na bjuti trendove. U urbanom rečniku bronde se negativno definiše kao brineta s karakterom, ponašanjem i inteligencijom plavuše, s primerom tinejdžerke iz serije 'Moderna porodica', ali ovo stereotipno objašnjenje ne odnosi se na bronde boju kose.

5. Stejtment

Reč stejtment u modnim krugovima se najčešće upotrebljava uz nakit ili neki modni dodatak. Iako smo taj pojam čuli nebrojeno puta, šta su to zapravo stejtment komadi?

A post shared by Samantha Busch (@samanthabusch) on

Oni su drugačiji, upečatljivi modni dodaci koji podižu i najdosadniju odevnu kombinaciju, a često, kada govorimo o stejtment ogrlicama, mislimo na one masivne, upečatljive. Stejtment komadi stvoreni su da istaknu osobu koja ih nosi i da izazovu 'vau' efekat.

Ovih 6 trikova učiniće da vaše FARMERKE DUŽE TRAJU i izgledaju KAO NOVE! 6. Vintidž

Vintidž moda predstavlja drugačiji stil odevanja, suprotstavljen ukalupljenoj masovnoj modi koju viđamo na ulicama, a skladno tome vintidž odeća predstavlja komade koji se mogu pronaći u second hand radnjama ili specijalizovanim prodavnicama za vintidž odeću, kojih u Srbiji baš i nema, a često se neki dobar takav komad može upecati i na pijacama (Kamden Market poznata je londonska pijaca sa starinama i viintidž odećom).

S obzirom na to da je reč većinom o korišćenim modnim krpicama, vintidž se najčešće povezuje sa stilom 50-ih i 60-ih godina, ali to nije pravilo.

Rubi Lejn definiše vintidž predmete kao one koji predstavljaju razdoblje u kome su proizvedeni. Vintidž može značiti da je predmet iz određenog doba, kao na primer 'Vintidž 1950', ali ujedno može značiti da on predstavlja najbolje od kvaliteta ili kvalitet koji povezujemo s određenim razdobljem.

Jednostavno rečeno, to bi trebalo da bude predmet koji prikazuje najbolje od najboljeg iz razdoblja u kome je nastao, a Rubi Lejn predlaže da se termin vintidž koristiti kao referenca za predmete starije od 20 godina.

7. Haute couture Haute couture je francuski izraz za visoku modu, čiji se razvoj prati na modnim pistama i koja uglavnom nije funkcionalna, za razliku od prêt-à-porter mode, koja označava gotovu, odmah nosivu modu.

Haute couture služi kao plodno tlo za nadahnuće modnoj industriji, a njena primarna svrha je promocija modne kuće. Razlika je takođe i u produkcijskoj količini. Prêt-à-porter se proizvodi u standardnim veličinama i dostupna je u buticima, dok se haute couture proizvodi u limitiranim količinama, po meri naručitelja i u ograničenom vremenskom roku.

Haute couture služi i kao inspiracija za proizvodnju i kreaciju nove mode, a prezentuje se na velikim modnim pistama Pariza, Milana i Londona i retko se proda. Osnivač haute couturea i prve velike modne kuće uopšte je Englez Čarls Vort 1857. godine. On je voštane figure zamenio manekenkama kako bi na inventivan i svež način promovisao svoje ekstremno skupe kreacije.

U prvoj polovini 20. veka uspostavljeni su i značajni mediji koji doprinose širenju mode. To su časopisi kao što je Vogue (1892.) ili Gazette duBon Ton (1912. – 1925.). Za značajan utiecaj na razvoj haute couturea tokom 20. veka zaslužni su Koko Šanel, YSL i Kristian Dior. Zbog njih međunarodni centar haute couturea postaje Pariz.

Postoje veoma strogi standardi za uspostavljanje haute couture modne kuće i oni otežavaju negovanje ove vrste odevne kulture. Naime, centralni studio mora da bude smešten u Parizu i mora da zapošljavaa minimalno 20 ljudi s punim radnim vremenom, a kolekcija mora da bude prezentovana u Parizu dva puta godišnje. Dizajner mora da kreira 50 modela, od kojih svi moraju da budu unikati. Standardi se proveravaju svake godine, a dizajner mora svake godine ponovo da se prijavljuje.

8. Konturing Konturing je tehnika naglašavanja crta lica (može i tela), odnosno strukture kostiju uz pomoć šminke. Ako mislite da sve lepotice na Instagramu imaju operisan nos ili napumpane jagodice, onda bi plastični hirurzi bili najbogatiji ljudi na planeti. Tajna njihovog uskog nosa i naglašenih jagodica krije se u konturiranju.

Kao što i sama reč kaže, cilj ove tehnike je da se na licu iscrtaju konture odnosno linije uz pomoć toplih smeđih nijansi rumenila koje će vizualno suziti ili naglasiti željene delove lica. Uz pomoć četkice šminka se nanosi na obraze ispod jagodične kosti, s bočne strane nosa, na predeo slepoočnice, bradu i čelo kako bi se vizualno suzilo lice, a nakon toga se dodaje hiajlajter na vrhove obraza i vrh nosa.

Konturiranje se pojavilo u periodu između 1500. i 1600. godine, kada su glumci na lice nanosili kredu i čađ kako bi publika lakše mogla iščitavati njihove ekspresije lica.

9. Hajlajter

Hajlajter je zapravo posvetljivač ili sjajni puder koji se nanosi na lice da bi se koži dao sjaj i svež izgled, a može se pronaći u nekoliko nijansi, zavisno od tipa kože. Nanosi se na vrhove obraza sve do slepoočnice i iznad usne kako bi se dao završni dodir mejkapu, a licu zdraviji izgled. Djelujete li umorno uprkos mejkapu, onda je hajlajter odlično rešenje.

U samo nekoliko poteza prstom ili četkicom lice će izgledati sveže i odmorno. Hajlajter je zapravo vrlo sličan šimeru i daje jednak šljokičast sjaj zahvaljujući svetlucavim česticama. Hajlajter se često nanosi i na područje ispod očiju jer reflektuje svetlo i čini podočnjake manje vidljivima. Ukoliko imate bledu put, preporučuju se rozikaste nijanse, a za tamniju ili maslinastu put možete koristiti bronzane i zlatne nijanse.

10. Niče parfemi

Ono što je vintidž odeća kao suprotnost uličnim lancima mode, to su niče parfemi kao potpuna suprotnost masovnoj proizvodnji parfema u svetu.

Proizvode se isključivo zbog svoje posebnosti, a ono po čemu se razlikuju od drugih je kreativnost, umetnost, originalnost, personalizovani pristup, limitirana količina i prodajno mesto.

Sve parfemske kuće imaju osobu zaduženu za prepoznavanje i odabir mirisa u niče parfemu i takvi se parfemi ne mogu pronaći na polici s ostalim parfemima masovne proizvodnje, a svakako ih nikad nećete pronaći u trgovačkim lancima ili videti u reklami.

Kuće koje proizvode niče parfeme prepoznatljive su po esencijama koje koriste, pa tako "Les Parfums de Rosine" koristi isključivo miris ruže, "Profumi di Pantelleria" miris ostrva, a "Eau d'Italie" miris zemlje. Dizajnerka Rej Kavakubo kreirala je za kuću "Comme des Garçons" liniju parfema inspirisanu svetskim religijama pod nazivom "Incense", a parfem Bond No.9 dobio je najveću parfemsku posvetu za 30-ak mirisnih varijanti kojima se pokušao dočarati najuzbudljiviji grad na svetu,Njujork.

Jedan od najskupljih niče parfema na svetu je "L'Eau d'Hadrien", a pre 30 godina dizajnirala ga je pijanistkinja i manekenka Anik Goutal. Parfem je, osim po najkvalitetnijim prirodnim sastojcima, prepoznatljiv po originalnom dizajnu – ženski mirisi uvek su u okruglim, a muški u četvrtastim bočicama.

(Espreso.co.rs/Tportal.hr)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.