ESPRESOV VODIČ KROZ FEST: Pet festivalskih filmova po izboru ĐORĐA BAJIĆA (VIDEO)
Top 5 Đorđa Bajića, Foto: Espreso.co.rs / Printscreen

top 5

U našem specijalu filmove s predstojećeg izdanja FESTa- preporučuju i komentarišu renomirani filmski stvaraoci i kritičari

Objavljeno: 12:00h

U susret 47. izdanju filmskog festivala FEST, koji će se održati od 22. februara do 3. marta 2019. godine. u Sava centru, Domu omladine, Kombank dvorani, DKC-u i Fontani, Espreso Kultura vas vodi kroz ovogodišnji program ove manifestacije.

U našem specijalnom vodiču filmove će preporučiti i komentarisati renomirani filmski stvaraoci i kritičari - Dimitrije Vojnov, Đorđe Bajić, Zoran Janković, Slobodan Vujanović, Miloš Cvetković...

Nakon Vojnova, serijal nastavljamo preporukama filmskog kritičara Đorđa Bajića.

MILJENICA

FEST svečano otvara novi film grčkog reditelja Jorgosa Lantimosa koji svojom „Miljenicom“ uspešno nastavlja međunarodnu karijeru. Ovaj film, premijerno prikazan i nagrađen u Veneciji (Nagrada žirija i Volpi kup za najbolju glumicu), ima čak deset nominacija za nagradu Oskar – uključujući one za najbolji film i najbolju režiju. Olivija Kolman, Ema Stoun i Rejčel Vajs briljiraju u istorijskoj drami smešenoj u XVII vek, na dvor kraljice Ane, i sve tri su nominovane i za Oskara – prva u kategoriji za najbolju glumicu u glavnoj ulozi, druge dve za epizode. „Miljenica“ definitivno nije uobičajena istorijska drama o spletkama na dvoru, Lantimos se pobrinuo da filmu udahne svoj specifičan autorski pečat. U nakraćem: prava festovska poslastica. Ne propustite priliku da je pogledate na velikom platnu.

ŠAVOVI

Šavovi
Šavovi foto: Promo

Druga režija Miroslava Terzića je drama s elementima trilera koja u fokus stavlja priču o krađi beba. Film će premijerno biti prikazan na Berlinskom filmskom festivalu, u programu „Panorama“, a nedugo zatim će imati prilike da ga na Festu pogleda i naša publika. „Šavovi“ su odličan festivalski film, brižljivo urađen u svim segmentima, ali ono po čemu će prvenstveno biti upamćen jeste uloga Snežane Bogdanović, koja se posle duge pauze vraća na veliko platno i briljira kao žena koja već gotovo dvadeset godina traga za sinom za koga su joj rekli da je umro na porođaju. „Šavovi“ su istinski dobar srpski film koji svojim umetničkim kvalitetima može da parira stranoj produkciji, ne propustite da ga pogledate na Festu.

S LJUBAVLJU, SAJMON

Prihvatili to neki ili ne, novo vreme je stiglo. U tom kontekstu ne čudi što se u ponudi Festa našla i ova tinejdžerska komedija/romansa/drama u kojoj je glavni lik mladi gej momak. Film je zasnovan na romanu „Sajmon protiv zavere homo sapiensa“ (na srpskom ga je objavio Urban Reads, pročitajte ga ako već niste), a u pitanju je veoma emotivna drama s elementima komedije koji na najbolji mogući način subverzira postojeći kanon tinejdžerskog filma. Poređenje sa Džonom Hjuzom je neminovno i tu se „S ljubavlju, Sajmon“ dobro drži. Glavnog glumca Nika Robinsona ćemo, siguran sam, u godinama koje dolaze gledati u još mnogo dobrih filmova.

LIMUNADA

Ako ti život da limune... napravi limunadu. To je poruka ovog filma u kome jedna Rumunka očajnički pokušava da ostane u SAD... po svaku cenu. Film je prikazan u Berlinu, a u Sarajevu je osvojio nagradu za najbolju režiju. Dobar je ovo film. Kameran i efektan, sa našim Goranon Radakovićem u upečatljivoj epizodi (glumi srpskog advokata koji je sa bosanskim pasošem pobegao u SAD iako mrzi tu zemlju). Glavna junakinja prolazi kroz brojna iskušenja kako bi se dokopala zelene karte i sa sinom ostala tamo gde smatra da će joj biti bolje... Ali... Da li je ostanak u tuđoj zemlji zarad neke moguće bolje budućnosti vredan svih poniženja koje mora da pretrpi?

CEO SVET JE TVOJ

Drugi dugometražni film Romena Gavrasa je francuski krimić koji svaki poklonik žanra treba da pogleda na velikom platnu. Likove, više ili manje simpatične kriminalace, glume Karim Leklu, Izabela Ađani, Vinsen Kasel... U glumačkom nizu nema slabe karike, a film donosi dobar spoj krimi zapleta i komedije, s akcentom na prvo. „Ceo svet je tvoj“ je veoma prijatan za gledanje i vizuelno ispoliran. Tu su egzotične lokacije, krimi zavrzlama i plavetnilo bazena, gotovo podjednako azurno kao oči Izabele Ađani.

BONUS VIDEO: NAŠ POSAO JE DA DECU UČIMO DA VOLE BALET: Kineski baletski pedagog Geng Weijie o igri, Srbiji, Aji Jung...

(Đorđe Bajić / Espreso.co.rs)