OTVARANJE IZLOŽBE: Kuda idemo i koliko će to putovanje da traje?
Ferit Kuyas, Šenjang, Kina, digitalna fotografija, 2016 (iz foto serije everywhere anywhere), Foto: MSUB promo

NAJAVA

OTVARANJE IZLOŽBE: Kuda idemo i koliko će to putovanje da traje?

Salon Muzeja savremene umetnosti, u petak 12. jula od 19h

Objavljeno:

Izložba Kuda idemo i koliko će to putovanje da traje? podrazumeva nastavak saradnje Salona Muzeja savremene umetnosti iz Beograda i Nove Galerije Höhmannhaus iz Augsburga u Nemačkoj. Saradnja podrazumeva razmenu izložbi i promovisanje lokalnih i internacionalnih umetnika kroz ove dve institucije, unutar obe scene. Razmena je započeta u oktobru prošle godine izložbom pod nazivom Iza slike na kojoj su se predstavili srpski umetnici koji su u svom dosadašnjem radu pre svega usmereni na izraživanje i produkciju unutar medija videa i digitalne slike.

Andy Heller, iz serije Bellavista, digitalna fotografija, 2019
Andy Heller, iz serije Bellavista, digitalna fotografija, 2019 foto: MSUB promo

Internacionalna izložba pod nazivom Kuda idemo i koliko će to putovanje da traje? predstavlja fotografe i video umetnike koji u svojim radovima preispituju prirodu i proces globalizacije kroz promenu vizure grada, urbanog, ali i unutar nacija i ličnih života. Različitosti, posebni kulturni identiteti postaju marginalizivani pod sve većim pritiskom koncepta univerzalizma. Tradicija, nacionalno i istorijsko pamćenje osobenih (i manjih) kulturnih identiteta postaje relativizovano u odnosu na dominantne kulture i njihove hegemone politike. Politika, ekonomija, novi mehanizmi komunikacija kao moćne sile doprinose stvaranju važećih atributa i “vrednosti” nove internacionalnosti koja nam nudi univerzalno ujednačavajuće životne perspektive. Velike metropole sa međusobno „istovetnom“ arhitekurom počinju da nalikuju jedna drugoj i kao takve najkonkretnije dočaravaju ovaj dramatičan razvoj. Umetnici ovde pozvani promišljaju društvene i kulturološke promene koje nastaju unutar prirode globalizacije. Njihovi radovi kao kritičke refleksije osciliraju u svom izrazu ukazujući na stalnu ambivalenciju unutar emocija, nemira i nade.

Radovi prenose lične priče umetnika. Te priče, međutim, ne ostaju privatne. One su zapravo utkane u dalekosežna pitanja o stanju stvari u savremenom svetu koji okružuje njihove sudbine. Umetnička dela posredno postavljaju pitanja: kakvoj sudbini se možemo nadati unutar sistema koji uporno zanemaruje kulturne posebnosti, poreklo i uspomene? Šta formira naše životne urbane prostore? Da li ti prostori predstvaljaju platforme za mogući diverzitet života i pojava, a samim tim i za ljudsko dostojanstvo? Biografija kustosa Thomas Elsen je istoričar umetnosti i kustos iz Nemačke. Kao kustos za vizuelnu umetnost i fotografiju radi pri instituciji Umetničke zbirke i muzeji grada Augsburga u Nemačkoj. 1996. godine pri istoj instituciji osnovao je dve galerije za savremenu umetnost, Novu galeriju Höhmannhaus i H2 – Centar za savremenu umetnost u Staklenoj palati. Od skorašnjih izložbi izdvajaju se : A Process – ‘Der Greif’ photography magazine (2014); Faces of Disappearance (sa Sofi Kale, Lari Saltanom, između ostalih 2015/16); Not Here Yet, zajedno sa Selinom Lunsford (sa Alberto Garcia Aliksom, Mauricio Katelanom, Hamiš Fultonom, Ferit Kujasom, između ostalih, 2016/17). Organizovao je izložbe pri manifestacijama Evropski mesec fotografije (EMOP) u Berlinu (2012), Dizeldorfski foto vikend (2013), Taškensko foto bijenale (2014). Thomas Elsen je član Nemačke akademije fotografije od 2012. godine.

Izložba će trajati od 12. jula do 9. septembra 2019. godine

BONUS VIDEO: ESPRESO LIVE SESSION #6: Glib (VIDEO)

(Espreso.co.rs)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.