Facebook planira da koristi vaše misli za reklame?
Foto: Reuters

pomeraju granice

Facebook planira da koristi vaše misli za reklame?

Umesto da kontaktirate prijatelja sa pozivom ili tekstom, bićete u stanju da im prenesete vaše misli kroz nosive Facebook senzore

Objavljeno:

Najpopularnija društvena mreža radi na tehnologiji koja bi nam omogućila da komuniciramo mislima, te postoji bojazan da bi mogli da zloupotrebe tu tehnologiju za finansijsku dobit.

Društvena mreža Facebook razvija napredne nove tehnologije koje bi vam dopustile da kucate reči "direktno iz mozga".

Njihova ambiciozna vizija je izazvala raširenu zabrinutost među zagovornicima privatnosti, a kompanija je odbila da potvrdi ili demantuje da li će koristiti misli ljudi da prodaje reklame.

CORSAIR je gejmerski san: Za ovaj PC je bilo potrebno 22 godine inženjeringa! (VIDEO)

- Razvijamo interfejs koji vam omogućava da komunicirate sa brzinom i fleksibilnošću glasa i privatnošću teksta - rekao je predstavnik kompanije Facebook, Ha Taj za The Intercept, nakon što je bio upitan da li će kompanija koristiti moždanu aktivnost ljudi za reklame.

- Specifično, samo komunikacije koje ste već odlučili da podelite tako što ih šaljete u centar za govor vašeg mozga će biti podeljene. Privatnost će biti ugrađena u sistem, kao i kod svakog Facebook projekta.

Facebook naziva svoju tehnologiju "mozak-kompjuter govor-tekst interfejs" i kompanija ima tim od 60 ljudi koji rade na tome u Zgradi 8, njihovoj diviziji za futuristički hardver.

Umesto da kontaktirate prijatelja sa pozivom ili tekstom, bićete u stanju da im prenesete vaše misli kroz nosive Facebook senzore.

foto: Reuters

Ovo je zvanično otkriveno na F8 konferenciji. "Ovo nije namenjeno dekodiranju vaših raznih misli," objavili su iz kompanije. "Razmišljajte o tome ovako: Kada uslikate puno fotografija i odlučite da podelite samo neke od njih. Slično tome, imate mnogo misli i birate da podelite samo neke od njih.

Ovde se radi o dekodiranju onih reči koje ste već odlučili da podelite centru govora vašeg mozga."

Ali, Facebook izveštaj iz 2013. godine otkriva da kompanija tiho čuva podatke o tome šta korisnici pišu ali odluče da ne podele. Tako da, postoji malo razloga da se veruje da Facebook neće preduzeti isti pristup za misli ljudi, gde je "samo-cenzurisanje" apsolutno od kritičkog značaja.

foto: Reuters / Dado Ruvić

Ljudi konstantno filtriraju svoje privatne misli i gotovo uvek sa dobrim razlogom.

- Ono što učimo od kompanija kao što je Facebook je, ako mogu da zarade na nečemu, pokušaće da vas nagovore da pristanete na to - kaže Džim Kilok, izvršni direktor Open Rights grupe za The Independent.

(Espreso.co.rs / Mondo)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.