Automobil, Foto: Printscreen Instagram

automobil

KADA CVILJENJE KOČNICA TREBA DA VAS ZABRINE? Obratite se mehaničaru u ovim situacijama!

Ako se "cviljenje" kočnica čuje i kada noga vozača ne pritiska papučicu, moguće je da indikator istrošenosti kočionih pločica dodiruje rotor, što je znak da su vaše pločice istrošene, pa je vreme za proveru kod mehaničara

Objavljeno: 24.06.2021. 17:20h > 17:22h

Osim toga što je neprijatna, škripa kočnica, a ponekada i "cviljenje", može da ukaže ​​i na ozbiljan problem kočionog sistema.

Postoje dve osnovne vrste kočionih sistema: disk i doboš. Bez obzira na to kojima ne opremljen vaš automobil, ako čujete da kočnice "cvile" vreme je za odlazak kod mehaničara.

Ako kočnice proizvode buku, a automobil se trese tokom zaustavljanja ili ako ste primetili smanjenje zaustavne snage automobila, najverovatniji uzrok su istrošene kočione pločice. Tada je najbolja i najbezbednija opcija njihova zamena.

Ako se "cviljenje" kočnica čuje i kada noga vozača ne pritiska papučicu, moguće je da indikator istrošenosti kočionih pločica dodiruje rotor, što je znak da su vaše pločice istrošene, pa je vreme za proveru kod mehaničara.

Većina slučajeva "cviljenja" i "brušenja" kočnica se može lako dijagnostifikovati i rešiti. Ako imate relativno nove pločice kočnica, ali i dalje imate ove "simptome", posebno ako ujutro čujete cviljenje, zvukovi mogu da potiču od vlage koja se zadržava na rotoru kočnice, nešto što će s vremenom nestati samo od sebe. Ili se između naslona ploče rotora i rotora može naći neki kamenčić ili krhotina.

Način vožnje umnogome određuje životni vek vaših kočionih pločica, pišu Automobili.ba. Ako vozite umereno i sa manje agresivnog kočenja, vaše kočione pločice mogu trajati i do 150.000 pređenih kilometara.

Međutim, ako vozite po gradskim saobraćajnicama, sa mnogo zaustavljanja, možda ćete morati mnogo ranije da promenite pločice kočnica. Ako obratite pažnju na znake upozorenja na istrošene kočnice i pobrinite se da instalirate kvalitetne kočione pločice, možete biti sigurni da će se vaš automobil moći da se zaustavi kako treba.

Bonus video:

(Espreso / Telegraf)