Ilustracija/Gradski prevoz, Foto: Emilija Jovanović

gsp

OVDE KONTROLA DANIMA ULAZI U GSP! Putnici se pobunili, problem nastaje u 1 trenutku, svima to SMETA!

U Sekretarijatu za javni prevoz, u čijoj je nadležnosti rad kontrolora, navode da se njihov rad organizuje na više načina u vidu kružnih, zonskih, linijskih, terminusnih ili stajališnih kontrola, a zavisno od linije i tarifne zone

Objavljeno: 16.06.2021. 10:31h

Iz Sekretarijata za javni prevoz kažu da su kontrole neophodne, da ne remete redove vožnje, kao i da se očitavanje nepersonalizovanim karticama na linijama koje ovuda prolaze povećalo i 130 odsto.

Obaveštenje koje se širi društvenim mrežama o bus kontrolorima može mnogima koristiti: Na stanici pre Koteža ka Borči stoje po deset kontorlora koji updaju u autobus i vrše kontrolu kako je jedan od putnika napisao "Kao da vrše raciju!"

S obzirom na skok broja očitanih karata, kontrola je ovde više nego potrebna, ali putnici ipak negoduju i to navodno zbog zadržavanja.

- Danima već kontrola ulazi u Malom Požarevcu pre naplatne rampe. Njih pet, šest čak uđe u vozilo. Ne razumem zašto ne mogu da uđu i voze se jednu stanicu dok pregledaju karte? Problem nastane kada neko nema voznu ispravu, pa onda počne svađa. U tom slučaju svi čekamo i po 10 minuta da se situacija smiri - navodi Aleksa M.

Zašto kontrolori ne uđu stanicu ranije, pre skretanja za Kotež, pitaju se i žitelji leve obale Dunava.

U Sekretarijatu za javni prevoz, u čijoj je nadležnosti rad kontrolora, navode da se njihov rad organizuje na više načina u vidu kružnih, zonskih, linijskih, terminusnih ili stajališnih kontrola, a zavisno od linije i tarifne zone.

- Kontrola se obavlja nekoliko sati tokom dana u vreme kad ima više putnika, uz veći broj kontrolora i prisustvo koordinatora koji usmerava i koriguje njihov rad. Rad kontrolora se svakodnevno prati i kroz Sistem za naplatu karata koji registruje i podatak zadržavanja vozila na samom stajalištu. Uvidom u Sistem utvrđeno je, na primer, da je 2. juna, u vreme kontrole, prosečno zadržavanje vozila na stanici "Pirotsko naselje" u Krnjači iznosilo 1,18 minuta, a najduže 2,41 minuta. Vreme kontrole zavisi od saradnje putnika, a svako duže zadržavanje vozila je zbog neophodnosti intervencije komunalne milicije - navode u Sekretarijatu.

Prema njihovim podacima, broj očitavanja nepersonalizovanih kartica na linijama koje prolaze kroz ovo stajalište povećalo se u proseku za 65 odsto, dok je na linijama 101 i 104 zabeleženo povećanje od 88 odsto. Na linijama 105 i 106 (iz Ovče i Jabučkog Rita), ovo povećanje iznosilo je čak 130 odsto. Navode i da je samo na ovoj stanici za tri sata kontrole napisano u proseku 30 kazni svakog dana.

UMESTO 200, SADA 300

Po sklapanju novog ugovora za naplatu karata i kontrolu sa Apeksom, odnosno Kentkart Southeast Europe d.o.o. Beograd, ugovoreno je da se broj kontrolora poveća na terenu sa 200 na 300. Ujedno, Grad ima mogućnost da zaposli još onih koji bi kontrolisali karte, onda kada želi da sprovede jače kontrole prevoza.

Bonus video:

(Espreso/Novosti)