Građani Niša već danima protestuju zahtevajući efikasniju kontrolu i oštrije sankcije za bahatu vožnju u javnom saobraćaju, ali postavlja se i pitanje šta će biti sa porodicom dvanaestogodišnjeg dečaka Andreja P. i ocem troje dece Dejanom I. koji su nastr, Foto: Kurir/Privatna arhiva

TRAGEDIJA

KO ĆE PORODICI PLATITI ZA PRETRPLJENI BOL? Advokat otkriva šta čeka mladića koji je u Nišu pregazio dečaka i čoveka

Ko će porodicama preminulih platiti za pretrpljeni bol i pokriti troškove za nenadoknadivi gubitak?

Objavljeno: 13.01.2021. 18:55h

Vozač audija devetnaestogodišnji Nemanja S. priveden je 6. januara i određen mu je pritvor od 30 dana, a na saslušanju u niškom Osnovnom sudu branio se ćutanjem. Zaprećena mu je maksimalna kazna od osam godina zatvora.

Građani Niša već danima protestuju zahtevajući efikasniju kontrolu i oštrije sankcije za bahatu vožnju u javnom saobraćaju, ali postavlja se i pitanje šta će biti sa porodicom dvanaestogodišnjeg dečaka Andreja P. i ocem troje dece Dejanom I. koji su nastradali u nesreći.

Ko će njima platiti za pretrpljeni bol i pokriti troškove za nenadoknadivi gubitak?

Po našem zakonu, Nemanja S. neće ići u zatvor za ubistvo, već za saobraćajno delo sa smrtnim ishodom, a neće biti ni prvi na listi za isplaćivanje naknade porodicama nastradalih.

Advokat Mladen Džolić na početku razgovora ističe da ne može da se izjašnjava o konkretnom događaju jer ne učestvuje u postupku, ali, prema njegovim rečima, što se tiče teških dela protiv bezbednosti javnog saobraćaja, ista ni u kom slučaju ne predstavljaju krivično delo ubistvo.

Džolić naglašava da ipak zakonodavac razlikuje situacije, a samim tim i propisuje različite kazne, u zavisnosti od toga da li je to krivično delo izvršeno sa umišljajem ili iz nehata.

foto: Kurir / M.S.

Građani Niša već danima protestuju zahtevajući efikasniju kontrolu i oštrije sankcije za bahatu vožnju u javnom saobraćaju, ali postavlja se i pitanje šta će biti sa porodicom dvanaestogodišnjeg dečaka Andreja P. i ocem troje dece Dejanom I. koji su nastradali u nesreći.

Ko će njima platiti za pretrpljeni bol i pokriti troškove za nenadoknadivi gubitak?

Po našem zakonu, Nemanja S. neće ići u zatvor za ubistvo, već za saobraćajno delo sa smrtnim ishodom, a neće biti ni prvi na listi za isplaćivanje naknade porodicama nastradalih.

Advokat Mladen Džolić na početku razgovora ističe da ne može da se izjašnjava o konkretnom događaju jer ne učestvuje u postupku, ali, prema njegovim rečima, što se tiče teških dela protiv bezbednosti javnog saobraćaja, ista ni u kom slučaju ne predstavljaju krivično delo ubistvo.

Džolić naglašava da ipak zakonodavac razlikuje situacije, a samim tim i propisuje različite kazne, u zavisnosti od toga da li je to krivično delo izvršeno sa umišljajem ili iz nehata.

foto: Kurir/M.S.

Međutim, to ne znači da je okrivljeni oslobođen ove obaveze, već je solidarno obavezan zajedno sa osiguravačem. Oštećena lica mogu da traže i od prekršioca i od osiguravajuće kuće nadoknadu štete. U slučaju da osiguranje ne plati, mogu da se obrate i potražuju naknadu od izvršioca.

- U praksi u 99 odsto slučajeva zahtev se traži od osiguravajuće kuće. Jedna šteta ne može da se naplati dva puta, pa u slučaju da podnosioci naplate štetu od osiguravajuće kuće nemaju pravo da potražuju dalje od lica koje je štetu učinilo - kaže Vuković i ističe da je ova situacija specifična jer postoji obavezno osiguranje vozila u saobraćaju koje se prilikom registracije plaća, pa osiguravajuće kuće preuzimaju na sebe rizik isplate štete prema trećim licima.

- Zakon se promenio 2011. godine i tim zakonom je podignut limit osiguranja štete gde su osiguravajuće kuće obavezane da po jednoj određenoj šteti mogu isplatiti maksimalno milion evra, a pre toga je taj limit iznosio 100.000 dolara. Lično u praksi nisam nailazio na slučaj kad nije došlo do naplate, a kad se išlo na tužbe one su obično bile upućivane osiguravajućoj kući - objasnio je advokat Vuković.

(Espreso.co.rs/Mondo)