Dostavljaju komplete za obrok, Foto: Profimedia

JEDNOROG

DOK SE SVI RASPADAJU, ONI NE ZNAJU ŠTA ĆE OD PARA: Ova firma je profitirala od koronavirusa!

Ove godine je populacija "u zatočeništvu" imala manje pristupa supermarketima

Objavljeno: 12.12.2020. 19:26h

Startap sa sedištem u Londonu, osnovan 2012. godine od strane nemačko-britanskog preduzetnika Tima Boldta, dostavlja svojim kupcima komplete za obrok koji sami kuvaju kod kuće, uz pomoć različitih jednostavnih i hranljivih recepata. Među rivalima u Velikoj Britaniji su im, između ostalih, i nemački "Hello Fresh" i "Mindful Chef", kojeg je nedavno kupila jedna velika konditorska kompanija, piše Biznis Insajder.

Dok su restorani i pabovi potonuli tokom dva lockdowna u Velikoj Britaniji, iz Gousta kažu da očekuju da će ostvariti prvi profit u ovom kvartalu. "Imamo vrlo profitabilan rast, što je retko među kompanijama jednorozima", rekao je Boldt za BI.

Gousto prodaje svoje kutije sa receptima po sistemu pretplate, isporučujući komplete početkom nedelje. Cena svake kutije varira u zavisnosti od broja kupljenih obroka i od toga da li kupac bira više premijum opcija. Gousto sam proizvodi namirnice i tako smanjuje troškove.

Ove godine je populacija "u zatočeništvu" imala manje pristupa supermarketima, tako da je Gousto udvostručio broj obroka koje isporučuje svakog meseca, sa 2,5 na 5 miliona tokom 2020. godine.

Kompanija tvrdi da im je 80 odsto kupaca van glavnog grada Velike Britanije, a prosečni korisnik Gousta je osoba u ranim četrdesetim godinama, sa malom decom. Trenutno posluju samo u Velikoj Britaniji.

Kompanija je početkom novembra dostigla valuaciju od milijardu dolara, nakon nedavne runde ulaganja već postojećih investitora, Pervina i BGF-a, koja je usledila nakon pravog buma koji je startap doživeo tokom zaključavanja zbog koronavirusa.

Boldt je dodao: "Na mnogo načina, 2020. je bila najteža godina sa kojom smo se suočili. Koronavirus je naše prioritete preusmerio na bezbednost tima, zadovoljstvo kupaca - o čemu smo vodili računa i pre pandemije, ali sada je postalo neophodno - i obezbeđivanje kapaciteta za rad. Nismo bili sigurni hoće li police supermarketa ponovo biti pune".

Rast kompleta za obroke i isporuke hrane

Prema Hexa Researchu, globalno tržište kompleta za dostavu obroka moglo bi da vredi skoro 9 milijardi dolara do 2025. godine.

Tokom proteklih pet godina investitori rizičnog kapitala utrostručili su iznos sredstava namenjenih evropskim startap kompanijama u oblasti hrane, sa 538 miliona evra (650 miliona dolara) u 2014. na 1,6 milijardi evra (1,9 milijardi dolara) u 2019. godini, pokazuju podaci platforme Forward Fooding.

Gousto-ova očekivana profitabilnost ističe se u sektoru dostave hrane i namirnica, koji je uglavnom preplavljen gubicima. Kettlebell Kitchen, Buy Fresco i Black Garlic samo su malobrojne globalne firme za dostavu obroka koje su se izborile.

U osnovi, profit, odnosno marže na hranu su male, a troškovi sticanja kupaca visoki, što startap tehnologiju čini ključem uspeha, navodi Jon Coker, partner osnivač u EKA Ventures-u, koji je vodio početnu rundu finansiranja u Gousto, dok je bio u MMC Ventures.

"Izazov je u tome kako hranu učiniti pristupačnom, prikladnom i ukusnom? To je zaista teško", rekao je Coker za Biznis Insajder.

Timo Boldt je naveo da je Gousto ostvario rast od 70 odsto u prvom kvartalu ove godine. Takođe je rekao da je kompanija nadmašila svoj kompletan prihod za 2019. godinu u iznosu od 108 miliona dolara već u prvoj polovini 2020.

(Espreso.co.rs/Blic.rs)