Srđan Milovanović, Foto: TV PRVA- Media daily

ne zanima me politika

SRĐAN MILOVANOVIĆ: Nisam se pokajao zbog kupovine TV Prve i B92

Držimo se kvalitetnog programa. Naši gledaoci su navikli na određeni nivo i od toga nećemo odstupiti

Objavljeno: 16.03.2020. 13:20h

Kada je krajem 2018. godine prodao kablovskog operatera Kopernikus, u kojem je imao 49 % udela, i odmah potom od Grka kupio TV Prvu, B92, Play Radio i još nekoliko kablovskih televizija, Srđan Milovanović (53 godine), dočekan je na “nož” u delu medija u Srbiji. Optuživali su ga da se radi o političkoj kupovini, spočitavali bliskost s Predsednikom Vučićem i vladajućim SNS-om te govorili da će provesti cenzuru na svojim medijima.

Prošlo je godina i po od najveće medijske transakcije u Srbiji i Crnoj Gori Vašim preuzimanjem Tv Prva i O2 televizije. Jeste li se pokajali zbog te odluke?

„Kopernikus Corporation“ postoji već punih dvadeset godina i važi za jednu od najuglednijih i najuspešnijih kompanija u Srbiji. Jedna od glavnih komparativnih prednosti naše kompanije jeste širok portfolio usluga u oblasti komunikacija, medija, nekretnina, ugostiteljstva i građevine. Dakle, oduvek smo imali taj potencijal da prepoznamo prosperitetne grane i učinimo važne poslovne korake u cilju daljeg širenja našeg poslovanja. Rizik je sastavni deo svakog ozbiljnog biznisa i ne postoji prostor za bilo kakvo kajanje. U donošenju poslovnih odluka, pogotovu onih kapitalnih, nema mesta emocijama. U ovom slučaju se pokazalo da je više nego ispravna odluka. Preuzeli smo najzdraviju medijsku kompaniju u zemlji koja je sinonim za uspešnost i kvalitet ne samo u Srbiji već i u regionu. Obećali smo tada da ćemo nastaviti strategiju daljeg razvoja kompanije i s ponosom mogu da kažem da smo ne samo ispunili to obećanje već i da prevazilazimo rezultate prethodnog saziva.

Je li bilo „kostura u ormaru“ u poslovanju i je li iznos plaćen za preuzimanje adekvatan ili precijenjen?

Svakoj investiciji prethodi studiozna analiza. Stoga nismo imali nikakva “iznenađenja” u poslovanju kompanije koju smo preuzimali. Takođe, nismo kupovali nepoznatu lokalnu stanicu pa da se kaže da je nešto precenjeno već najbolju klasu u ovoj branši. Prva televizija je jedna od retkih greenfield investicija u ovom poslu koja se izgradila od nule do najsavremenije TV stanice. Svojim kapacitetima može da realizuje sve što se zamisli i stoji rame uz rame sa svetskim TV stanicama. Play radio je najslušaniji radio, b92.net jedan od najposećenijih portala, B92 je televizija na kojoj možete gledati najbolji sportski i filmski program, a tu je i mreža šest kablovskih kanala Prve koji takođe imaju odličnu gledanost. Dakle, govorimo o ozbiljnom medijskom spejs-šatlu i vrhunskom profesionalnom timu koji njime rukovodi.

Šta je bio vaš cilj kod preuzimanja ovih medija, a šta je danas nakon godinu dana?

Cilj je bio i ostao isti. Proširiti poslovanje korporacije i održati lidersku poziciju. Kada pogledate, danas svi ulaze u ozbiljnu video produkciju – print mediji, portali, operateri. Otvara se veliki broj kanala, ponuda se širi i konkurencija je sve veća u TV industriji pa samim tim i izazov. Nacionalni emiteri i dalje drže neprikosnovenu poziciju kada je u pitanju snaga medija i gledanost. Ipak, mora se ići u korak sa trendovima u ovoj oblasti, postavljati se standardi i naravno biti profitabilan.

Koje programske novosti ste spremili za ovu godinu i koliko investirate novca u produkciju?

Mi smo 2020. godinu od prvog dana počeli ambiciozno. Startovali smo sa dva velika projekta u domenu domaćeg serijskog programa koja obaraju rekorde gledanosti – serije “Igra sudbine” i “Tate”. Nadovezali smo se sa još nekoliko formata u ovom segmentu i sada imamo neprikosnovenu lidersku poziciju u prajm-tajmu odnosno udarnom terminu gledanosti i fantastičnu gledanost tokom celog dana. Nastavićemo u istom ritmu, uvodimo i nove autorske emisije naših novinara koje će i sadržajno i produkcijski biti drugačije, a biće i koprodukcijskih iznenađenja. Posebno smo ponosni na novi studio našeg informativnog programa na Prvoj. Uložili smo značajna sredstva kako bismo obezbedili najsavremeniji studio u regionu. Izgrađen je u skladu sa najnovijim svetskim standardima televizijskih vesti, uz veliki broj tehnoloških inovacija koje omogućavaju kvalitetnu prezentaciju sadržaja, korišćenja virtuelne stvarnosti. Ceo sistem predstavlja spoj najnovije generacije led ekrana i rasvete, studijske i scenografske.

Hoćete li i vi emitovati reality show programe ili ćete nastaviti sa urbanim stilom?

Držimo se kvalitetnog programa. Naši gledaoci su navikli na određeni nivo i od toga nećemo odstupiti.

Imaju li vaši urednici slobodu izveštavanja ili moraju da vas pitaju za problematične slučajeve?

Svako je odgovoran za svoj deo posla i osim generalnih, strateških pravaca poslovanja, ne želim niti imam vremena da se mešam u dnevne odluke svojih zaposlenih. To su profesionalci koji godinama savesno i odgovorno rade svoj posao u ovoj kompaniji i koji su sposobni da samostalno odlučuju. Isto se odnosi i na autorske emisije čiji kreatori imaju potpunu slobodu u kreiranju sadržaja.

Kakav je vaš odnos sa aktualnom vlašću i ima li uticaj predsednik Vučić na programsku politiku?

Programska politika ove kuće jasno je definisana od samog osnivanja, 2006. godine i jedino ko može imati uticaj jeste menadžment ove kompanije. Politika nije moj fah niti me je ikada zanimala. Trudimo se da kroz naš program objektivno informišemo gledaoce o najbitnijim dešavanjima u svetu i zemlji. Naše vesti uživaju kredibilitet i poverenje o čemu govore i sami rejtinzi informativnog programa.

Šta mislite o direktnoj konkurenciji (Pink, RTS, Happy)?

Podrazumeva se da pratite rad konkurencije, svako od njih ima svoj prepoznatljiv i definisan programski pravac i svoju publiku. Naše TV stanice, Prva i B92, razvijale su drugačiji koncept od samog početka, značajno se investiralo u moderan i potpuno novi sadržaj koji je publika odmah prihvatila. Taj pravac je ostao nepromenjen. Naša programska orijentacija više je bliža RTS-u jer osim po jakom domaćem serijskom i zabavnom programu, prepoznatljivi smo po odličnom dokumentarno-informativnom sadržaju, od jutarnjeg programa koji je jedan od najcitiranijih u medijima,preko dnevnih emisija i večernjih kao što su “Exploziv”, “Dosije”, “Iza rešetaka”, “Na mestu zločina”.

Imate li regionalnih planova širenja na BiH, Hrvatsku, S.Makedoniju i Sloveniju?

Razmišljamo o tome…

Zašto REM vas toliko puta kažnjava za prekoračenje oglašavanja? Šta ćete učiniti po tom pitanju?

Mi smo komercijalna televizija koja se izdržava od reklama. Kada imate izuzetno gledan I popularan sadržaj kakav je naš, prirodno je da će oglašivači imati najveći interes za pojavljivanje u takvim segmentima. Zaista se trudimo da poštujemo sve propisane norme ali dogodi se situacija u kojoj dođe do neznatnog prekoračenja. Imali smo opomene ali nismo nikada bili toliko van okvira da smo bili kažnjavani. Ono što nam je mnogo bitnije jeste činjenica da nemamo opomene niti kazne zbog neprikladnog programskog sadržaja.

O2 televizija postala je ponovno B92. Koji je cilj te promene?

Promena naziva kao i sam rebranding urađen je 1. marta. Bogat sportski, serijski i filmski sadržaj okosnica su B92 televizije. Kreativni tim televizije redizajnirao je logo i osmislio zanimljivu kampanju koja je izazvala veliku pažnju javnosti u proteklih mesec dana. Svakako nam je cilj da gradimo šemu u pravcu povećanja gledanosti i većeg zadovoljstva gledalaca B92.

Bonus video:

(Espreso.co.rs/Media daily)