Foto: Kurir

Istina ne bira stranu (4)

Zloupotreba medija za bogaćenje: Kako funkcioniše Šolakova mašinerija pod okriljem lažne borbe za slobodnu reč

Iako je većinski vlasnik smenio Dragana Šolaka sa čela Junajted grupe zbog njegovog potraživanja bonusa od 250 miliona evra, mediji N1 i Nova S uporno guraju lažnu priču da je reč o pravednoj borbi za slobodu medija

Objavljeno: 30.10.2025. 08:14h

Mediji Junajted grupe, odnosno nekolicina najlojalnijih saradnika Dragana Šolaka, i dalje grčevito brane lik i delo sada već bivšeg gazde i tako održavaju potpuno apsurdnu situaciju, nastalu nakon Šolakovog poteza da najveći deo biznisa proda za ogromne pare.

Uprkos tome, spasavanje Šolaka ostao je glavni zadatak N1, Nove S i drugih medija. Kurir je u svojim tekstovima detaljno objasnio ono što je sad izašlo na površinu - Šolak je pomenute medije upregao na isti način kao i kad je, decenijama unazad, pokretao uhodani mehanizam za uklanjanje konkurencije, varanje poslovnih partnera, izvlačenje para iz kompanije... Uvek se u tim zakulisnim radnjama oslanjao na medijsku propagandu, politički uticaj, potkupljivanje i lobističku manipulaciju.

Kriza menadžmenta Junajted grupe poslužila je kao svojevrsna pozornica na kojoj su pred očima javnosti isplivale sve anomalije u Šolakovoj medijskoj mašineriji koja i dalje pokušava da sakrije pravu sliku u čijem centru je oduvek bio Šolakov ogoljeni lični profit, meren u milionima, pa čak i milijardama evra.

Većinski vlasnik BC Partners očigledno se suočio s razmerama njegovog štetnog poslovanja, na koje je Kurir uporno upozoravao, a to je ove godine rezultiralo razlazom, sklanjanjem Šolaka iz Savetodavnog odbora kompanije i traženjem pravde preko sudova. Kurir je otkrio da je okosnica svega Šolakovo potraživanje bonusa od čak 250 miliona evra nakon prodaje SBB i drugih delova grupe, ali i skrivena mreža firmi i saradnika preko kojih je izvlačio novac iz zajedničke kompanije.

Naručena saopštenja

Iako je potpuno jasno da Šolakove motive nikada, pa ni u ovom slučaju, ne treba tražiti izvan sfere profita, para i ličnog interesa, njegove udarne medijske pesnice N1 i Nova ne odustaju od guranja lažne priče da je reč o pravednoj borbi za slobodu medija. Zbog Šolakovog tvrdog jezgra u ovim medijima, on je izveo još jedan beskrupulozni manevar, pa na lamentu nad ugušenom medijskom slobodom, koju je fabrikovao pomoću svog mehanizma, pokušava da u svoj džep ugura 250 miliona evra.

FOTO: Kurir
FOTO: Kurir
FOTO: Kurir
FOTO: Kurir
FOTO: Kurir

Na delu su i dalje poslednji trzaji da se odbrani neodbranjivo i Šolak predstavi kao garant slobode medija, kako su to podmetali urednici i novinari u naručenim saopštenjima tokom takozvane upravljačke krize i njihovog vapaja da se Šolak vrati na upravljačke funkcije.

Šolak radi ono što je oduvek radio, a o čemu je Kurir pisao u nekoliko serijala. On putem svojih medija pojačava "zabrinutost" javnosti zbog neslaganja nekih delova kompanije sa odlukama većinskog vlasnika, pa se priča širi i regionalno, kroz medije u zemljama u kojima Junajted grupa posluje. Ipak, ovo samo pokazuje kako zloupotreba medija u Šolakovu korist prelazi granice regiona. Svima polako postaje jasno šta poslednjih godina u regionu radi Šolak sa svojim biznisima.

Kada je reč o medijskom uticaju i manipulacijama, treba spomenuti da je važna karika u stvaranju lažne slike o proevropskoj i prozapadnoj orijentaciji Šolakovih medija bilo uvođenje franšize američkog CNN u portfolio kompanije. Televizija N1 kao afilijacija CNN na Balkanu pomogla je Šolaku da na svoje poslove zakači zastavu zapadnog sveta i pribavi sebi tu vrstu zaštite. Međutim, Kurir je, a za njim i i drugi istraživački mediji, otkrio da je Šolak obmanjivao i javnost i svoje poslovne partnere i raznorazne zaštitnike, jer je istovremeno bio upleten u finansijske tokove koji su dopirali do ruske države i njenih oligarha, čime je razbijen mit o navodnom ideološkom i vrednosnom kursu Šolakovih medija i ostalih delova njegovog biznisa.

Hteo da ih ugasi za 120 miliona evra

Možda najjači dokaz da je Kurir bio u pravu kad je upozoravao na Šolakov lažni imidž i krajnje problematični kredibilitet njegove kompanije jeste otkriće novog menadžmenta Junajted grupe da je Šolak u januaru ove godine bio spreman da za 120 miliona evra ugasi N1 i Nova S.

Na kraju, ostala je nekolicina urednika i novinara koji i dalje odbijaju da priznaju da je reč o čoveku koji nema nikakve ideologije i vrednosti, već samo jedan cilj pred sobom - da uzme pare i beži. Samo krajnje naivni i neobavešteni konzumenti medijskog sadržaja N1 i Nove S mogu da i dalje veruju da bi pomenutih 120 miliona evra Šolak upotrebio za obezbeđivanje profesionalne nezavisnosti ovih medija, kako su to tvrdili u svojim saopštenjima i izveštajima.

Postoji li neko ko još veruje da Šolakov najjači motiv da proda SBB nije astronomski bonus od 250 miliona evra? Zar može da bude dileme ako se u obzir uzme činjenica da je deo firme prodao onom istom Telekomu Srbija, kojeg je označio za glavnog neprijatelja slobodne reči u Srbiji.

Kurir ostaje pri ranijem pozivu koji je javno objavio: ako i dalje postoji promil šanse da je sve ovo laž, za očekivati je da Šolak pokaže plemenitu stranu svoje ličnosti i eventualnu pobedu tešku 250 miliona evra prosledi zaposlenima u N1 i Novoj S kako bi pomogao da se obezbedi njihova nezavisnost i budućnost.

Bonus video:

(Espreso/Kurir Web)