kupoprodaja
Vozači oprez: Šta kupiti? Polovnjake ili nove automobile, ovu grešku prave mnogi!
Stručnjaci upozoravaju da sa povećanjem broja starih vozila rastu i kancerogene čestice opasne po zdravlje
Skoro pet puta je više polovnih automobila nego novih, toliko je Srbija uvezla samo u prvoj polovini godine. Najčešće su to vozila u proseku stara petnaest, pa i dvadeset godina.
Najveći deo uvoza čine vozila koja ispunjavaju niske ekološke standarde, Euro tri i Euro četiri. Upravo oni najviše zagađuju vazduh, posebno u gradskim sredinama.
Ono što je dobar podatak, a to je da Euro tri norma koja ima najniži sistem zaštite životne sredine zastupljena u manje od deset procenata, Euro četiri je zastupljena negde oko dvadeset pet procenata, a Euro pet i Euro šest u nekih trideset procenata. U tom smislu možemo reći da se trenutno uvoze vozila sa višim normama u odnosu na ovu Euro tri. Svakako vozila sa višim standardima doprinose boljoj zaštiti životne sredine, zato je preporuka našim građanima da uvoze, već ako uvoze da to budu mlađa vozila, jer na taj način čuvaju životnu sredinu - kaže Milan Ilić, savetnik direktora Agencije za bezbednost saobraćaja.
Iako stari polovnjaci prolaze tehnički pregled, mnoga vozila imaju skrivene mehaničke probleme i kvarove, te predstavljaju rizik po bezbednost i životnu sredinu.
- Polovnjaci jesu najbolja opcija za većinu građana Republike Srbije, ali nažalost oni su ključan faktor u zagađenju vazduha, što nažalost naš narod nije uopšte svestan posebno što su to stari automobili preko sedamnaest godina, tehnološki su zastareli, a tada automobilska industrija pre sedamnaest ili dvadeset godina uopšte nije imala neke ekološke standarde - navodi inženjer saobraćaja, Petar Bursać.
Stručnjaci upozoravaju da sa povećanjem broja starih vozila rastu i kancerogene čestice opasne po zdravlje. Zbog toga preporučuju da je najbolje po građane da brinu o ekologiji i o svom zdravlju i da se okrenu novijim ili električnim automobilima i da upravo to može uticati na našu budućnost.
Bonus video: