istraga
"Zapaljen autobus je ogroman propust!" Goran Aleksić o incidentu kod Boljevca - ove informacije nismo znali
Evo ko je sve servise mora proći autobus
Svakodnevno smo učesnici u saobraćaju, bilo kao pešaci, vozači ili putnici. Putujemo do posla, a naši najmlađi putuju i na ekskurzije i u školu. Zato je veoma važno da prevoz od tačke A do tačke B bude bezbedan. Za vozila kojima se krećemo, verujemo da su tehnički ispravna i da ćemo bezbedno stići do naše destinacije.
U našoj zemlji postoje pravila, a koja su to pravila kada su u pitanju organizovani prevozi i generalno autobuski prevozi, rekao je direktor udruženja "Srbija Transport", Goran Aleksić za Kurir televiziju.
Na samom početku je objasnio šta to autobus mora da prođe da bi uopšte krenuo na put:
- Kod nas imamo regulativu koja je u velikoj meri usklađena sa direktivama i regulativama Evropske Unije, a posebna pažnja se odnosi na organizovani prevoz dece. Autobus ne bi trebao da bude stariji od pet godina, autobus bi morao da prođe tehnički pregled koji nije stariji od pet dana, a morao bi da ima u prethodnih šest meseci takođe tehnički pregled. S druge strane, ta vozila, pre nego što krenu, proverava saobraćajna policija, proverava kompletnu dokumentaciju. Vozač mora imati odmor duži od 11 sati pre početka vožnje. Generalno, naš organizovani prevoz dece i javni prevoz putnika je jako kvalitetno uređen zakonskom regulativom. Možete očekivati da prevoz treba da bude bezbedan, zato što sva regulativa uvodi prevoznika da mora odgovorno da postupa i da preduzme sve mere kako bi preventivno obezbedio bezbedan prevoz.
Vozači takođe prolaze određene provere, a Aleksić objašnjava šta je ono što je neophodno da jedan vozač poseduje i da li postoje neki lekarski pregledi koji su malo češći kada je u pitanju taj profesionalni vozač.
Kada su vozači u pitanju, oni moraju da imaju lekarske preglede na tri godine. Kada prevoze decu, njihov lekarski pregled ne može biti stariji od godinu dana. Moraju biti profesionalni vozači, imati stručnu profesionalnu kompetenciju, moraju biti zaposleni u firmi, moraju biti odmorni, ne smeju imati alkohola niti droge u krvi. Moraju posedovati svu dokumentaciju i vozači moraju biti odgovorni da se u vozilu nalazi kompletna dokumentacija i za kompaniju koja vrši prevoz, i za vozilo, i za svoje lične potrebe - kaže Aleksić i dodaje:
- Oni moraju imati više od pet godina radnog iskustva, to su u principu vozači koji bi morali da budu odgovorni u takvim situacijama. Kada je vanredni prevoz dece, mora škola obezbediti pratioca, mora obezbediti da u vozilu bude red, sva sedišta moraju imati pojaseve, deca moraju biti vezana kada je vozilo u pokretu. Znači, postoje jako precizno, jasno definisane mere koje obezbeđuju bezbedan prevoz. Kada pogledate koliko škola ima. Ti učenici kroz sve osnovne škole, kroz sve razrede, stalno su na ekskurzijama i ovo što se sada desilo je jedna potpuno vanredna situacija koja nije pravilna.
Vozilo kod Boljevca je bilo tehnički ispravno, ali ipak se dogodio incident. Na svu sreću niko nije povređen, deca su uspešno evakuisana i na vreme.
- Ovo je katastrofalno šta se desilo u kod Boljevca. Prvo, da je vozilo bilo tehnički ispravno je upitna konstatacija, zato što je pre par dana prošlo tehnički pregled. Ja mislim da ovde treba ozbiljno istražni organi da provere sve one koji su učestvovali u lancu, koji su doveli do ove situacije, pa tako kako je moglo vozilo da pređe, prođe tehnički pregled, a da se zapale kočnice, drugo kako je moglo da se desi da vozač, da li taj vozač poznaje svoje vozilo, da li je vozač zaposlen u firmi, da li taj prevoznik uopšte ima licencu, koje je ovlašćeno ili odgovorno lice za transport kod tog prevoznika. Jednostavno, koliko je staro to vozilo. Znači, jednostavno neprihvatljivo je da vozilo može da ima probleme sa kočnicama kada je prošlo tehnički pregled par dana pre toga - zaključuje Aleksić.
Bonus video: