Foto: Kineska medijska grupa

PAZITE DOBRO!

Prolećni festival upisan na listu nematerijalne kulture baštine"dao dobar početak kineskoj ekonomiji u godini Zmije

Tokom Prolećnog festivala, u Kini je obavljeno 501 milion domaćih putovanja

Objavljeno: 06.02.2025. 08:21h

Tokom upravo završenog Prolećnog festivala, međunarodna zajednica je intuitivno osetila "temperaturu" kineske ekonomije. Ovogodišnji Prolećni festival je prvi svetski Prolećni festival, koji je upisan na listu "nematerijalne kulturne baštine", na kojem se koncentriše i oslobađa entuzijazam ljudi za potrošnju.

Tokom Prolećnog festivala, u Kini je obavljeno 501 milion domaćih putovanja, a ukupni putni troškovi iznosili su 677,002 milijarde juana, što je povećanje od 5,9%, odnosno 7,0% u odnosu na prethodnu godinu. Kineske granične službe beleže ulazak i izlazak 14,366 miliona Kineza i stranaca, što je povećanje od 6,3% u odnosu na isti period prošle godine. U 2025. godini, kumulativna blagajna kineskog filmskog tržišta je nadmašila Severnu Ameriku, postajući prvo mesto u svetu.

Tokom ovogodišnje kineske Nove godine, jedna petina svetske populacije slavila je festival u različitom obliku. Na kineskoj društvenoj mreži Sijaohongšu(RedNote), stranci su pratili video kako bi naučili da pišu kupletove Prolećnog festivala, pravili su Đijaozi, gledali galu Prolećnog festivala KMG-a i zajedno doživeli impresivni Prolećni festival.

Kako Kina otvara svoja vrata i nastavlja da smanjuje nivo tarifa, "strana novogodišnja roba" dodana je u kineski novogodišnji poklon paket. Novozelandski kivi, čileanske trešnje, australijski jastozi, ruski snežni rakovi i druga roba su popularni na kineskom tržištu, kako bi zadovoljili sve raznovrsnije potrebe potrošnje Kineza. Prema podacima kineskog Ministarstva trgovine, onlajn prodaja čokoladnih bombona iz Italije i glukometara za merenje glukoze u krvi iz SAD-a porasla je za 82,1% i 69,1% respektivno tokom Prolećnog festivala.

I ne samo to, zahvaljujući merama kao što su pojednostavljenje viznog režima, "putovanja u Kinu" i "Kineska Nova godina" se preklapaju, izazivajući procvat prekograničnih putovanja širom sveta. Podaci trećih platformi pokazuju da je broj stranih turista koji dolaze u Kinu na ovogodišnji Prolećni festival porastao za 150% u odnosu na 2024.godinu, što je novi rekord. Istovremeno, kineski turisti posetili su više od 2.100 gradova širom sveta.

Američki vebsajt „Svet putovanja i turizma“ prokomentarisao je da je visok nivo turističke potrošnje tokom Prolećnog festivala postavio solidnu osnovu za kinesku ekonomiju 2025.godine, a prosperitet kineskog tržišta bio bi značajan početak ovogodišnje globalne turističke industrije.

Kroz potrošnju toplog Prolećnog festivala, ljudi ne samo da vide vitalnost kineske Nove godine, već i svedoče o prednostima kineskog super-velikog tržišta. Prema podacima, u Kini je 2024. godine bilo 21,639 miliona novih roba široke potrošnje, što je najveći godišnji ukupan iznos u proteklih 5 godina, što pokazuje da kineska potrošnja ima jasan trend nadogradnje i da je vitalnost potrošnje značajno povećana. Sa dubokom integracijom digitalne tehnologije i realne ekonomije, i daljim širenjem scenarija potrošnje, vitalnost velikog kineskog tržišta će biti više oslobođena.

Kineska medijska grupacija