Žeželjev most, Foto: Promo

ZNAČAJAN INFRASTRUKTURNI ISKORAK

NJEGOV ZAVRŠETAK JE OD OGROMNOG ZNAČAJA: On će učvrstiti veze i stvoriti bolje uslove za život

Žeželjev most sa dva luka nejednake dužine ima ogroman infrastrukturni značaj i za celu Srbiju

Objavljeno: 10.11.2023. 09:24h

Nakon šest godina izgradnje, Žeželjev most je otvoren za drumski saobraćaj a povezujući sremsku i bačku obalu Dunava, Novi Sad i Petrovaradin, ovaj most prevashodno je spojio ljude i postao mesto novih susreta.

Glavni projektant novog Žeželjevog mosta je Aleksandar Bojović. Most je dužine 474 metra, širine 31,45 metara i čelične je konstrukcije. Postavljen je na pet stubova od kojih je jedan stub preuzet sa starog mosta, zadržavajući tako deo prošlosti što za Novosađane predstavlja naročito emotivan detalj. Izuzetna je činjenica da u klasi železničko-drumskih lučnih mostova sa zategom i ukrštenim vešaljkama, novi Žeželjev most predstavlja svetskog rekordera sa 219 metara raspona.

Žeželjev mostfoto: Promo

Iako u neverici da je posle gotovo dve decenije ispravljena nepravda koja je učinjena 1999. godine kada je srušen stari most, Novosađani su oduševljeni izgledom novog mosta koji je urađen po evropskim standardima. Svakako, pored toga što je u pitanju impozantan građevinski objekat, građani na prvom mestu ističu koliko njegovo otvaranje doprinosi kvalitetnijem životu. Saobraćaj će biti brži i lakši, što će istovremeno smanjiti vreme putovanja, kao i zagađenje.

Žeželjev mostfoto: Promo

Urađene su dve standardne drumske trake i dva železnička koloseka za putničke i teretne vozove. Takođe, urađene su i dve pešačke staze širine 2,5 metra. Na ovaj način ponovo je uspostavljen drumski saobraćaj, pristup industrijskoj i slobodnoj carinskoj zoni, omogućen je izlazak na autoput kao i veza sa Lukom Novi Sad a u punu funkciju su vraćeni novosadski i petrovaradinski kej.

Žeželjev most sa dva luka nejednake dužine ima ogroman infrastrukturni značaj i za celu Srbiju. Njegova uloga je ključna u železničkom saobraćaju naše zemlje, pa tako i evropske železničke mreže. Nalazi se na Koridoru 10 i biće deo brze pruge Beograd - Budimpešta što Novi Sad pozicionira visoko čineći ga veoma važnim segmentom u infrastrukturnom funkcionisanju ovog dela Evrope.

Bonus video:

Od davne 1999. kada je srušen stari most, iako Dunav povezuju druga dva novosadska mosta, ostao je prevashodno osećaj nepravde. Na ponos i radost svih Novosađana ali i svih građana Srbije, novi Žeželjev most sada je premostio tu nepravdu. Takođe, obezbedio je lakše funkcionisanje građanima, učvrstio puteve i veze sa regionom i za buduća pokolenja stvorio uslove za napredak, širu evropsku saradnju i lepši život.

(Espreso / Promo)