Automobil, Foto: Printscreen, EPA-EFE FILIP SINGER

Automobil

BEZ OVA 3 PAPIRA NEĆETE MOĆI DA UVEZETE AUTOMOBIL U SRBIJU: Jedno je NAJBITNIJE, stručnjak objasnio SVE DETALJE

Ukoliko želite da uvezete automobil iz Evrope potrebno je kao građanin i građanka Srbije da znate ove informacije

Objavljeno: 31.10.2023. 17:49h

Zakoni Evropske komisije kada je reč o vozilima koji poseduju motor sa unutrašnjim sagorevanjima su vrlo jasni. Planovi EK podrazumevaju potpuno ukidanje proizvodnje ovih vozila od 2035. godine. Trenutna zastupljenost električnih automobila u Srbiji nije velika, ali se znatno povećala u odnosu na prethodne godine. I dalje su najprodavanija vozila ona koja poseduju motor sa unutrašnjim sagorevanjem, pre svega polovnjaci...

Boris Ćorović, Generalni sekretar Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova za "Blic Biznis" je objasnio koja su trenutno najtraženija vozila iz uvoza u Srbiji, kao i kako nova pravila EU utiču na naše tržište automobila kod nas.

- Kada je reč o novim automobilima Srbi iz uvoza najviše traže Škodu, Tojotu, Hjundai, Fijat i Dačiu, to je top pet automobila koji su najtraženiji, rekao je Ćorović.

Automobilfoto: Aleksey Odintsov / Alamy / Alamy / Profimedia

S obzirom da je uvoz automobila kod nas dosta aktuelan Ćorović je izdvojio 3 najvažnije stvari koje potrebno znati pre nego što se odlučimo da uđemo u proces uvoza automobila.

Tri najvažnije stari koje su potrebne građanima u administrativnom smislu kada hoće da uvezu automobil su:

- Pronaći dobro održavan automobil po mogućnosti sa što manje pređenih kilometara, zatim naći firmu koja to radi profesionalno, odnosno da vam kvalitetno uradi uvoz, špediciju, dokumente papire.... Treća stvar koju bih izdvojio koja je ujedno i završni korak jeste odlazak u MUP odnosno registracija automobila i dobijanje papira. Ali pre svega ovoga, prva stavka je uvek najbitnija

Interesovanje za električne automobile u Srbiji nije veliko, ali znatno se povećalo u odnosu na period od pre tri ili četiri godine.

- Od 2019. se značajno povećalo interesovanje za električna vozila, oni danas čine samo 1 odsto ukupnog voznog parka, mogu slobodno da kažem da se povećalo više stotina puta nego što je to slučaj bio ranije, rekao je Ćorović.

- Pre 3 godine smo pričali o ciframa od 20, 30 ili 40 automobila, a danas ih imamo 1.700, apsolutno raste interesovanje, a u tome su mnogo pomogle i subvencije koje država daje, dodao je Ćorović.

S obzirom na odluke Evropske komisije čini se da će električni automobili morati da zažive svidelo se to nekome ili ne, u prilog tome najbolje govori zakon o ukidanju proizvodnje automobila sa unutrašnjim sagorevanjem od 2035. godine.

Automobilfoto: PrintScreen/ YouTube/ Radim Passer

- Moraće da zaživi s obzirom da je Evropska komisija donela odluku da od 2035. nema više proizvodnje automobila koja imaju motor sa unutrašnjim sagorevanjem, dakle traže se automobili koji imaju 0 posto emisiju CO2 i svi naši uvoznici će za već desetak godina imati u ponudi samo nove električne automobile, kaže Ćorović.

Ono što je sigurno je da ćemo i mi morati da se prilagodimo tome, hteli mi to ili ne. Moramo da radimo dalje na infrastrukturi punjača, motivisanja stanovništva, navikavanju na taj novi momenat u autoindustriji. Moraćemo da hvatamo korak sa Evropom.

- Važno je da se naviknemo na ovaj novi trend u autoindustriji između ostalog i da nas ne bi zaobilazili strani državljani, turisti, poslovne delegacije, zbog toga je najvažnije da budemo u korak sa vremenom, dodao je Ćorović.

Raste prodaja električnih automobila u Evropi

U Evropi raste prodaja električnih automobila, tako da imamo podatak da je u septembru prodato više električnih automobila nego dizela, tačan podatak je da je u Evropi prodato 15 posto električnih automobila, a 13 odsto dizela, kaže Ćorović.

- Mi imamo još 12 godina do 2035. godine, znači automobili koji imaju motor sa unutrašnjim sagorevanjem će postajati i posle navedene godine. Ono što je bitno naglasiti da nove generacije koje dolaze, kada odrastu neće imati gde da kupe automobil koji ima motor sa unutrašnjim sagorevanjem, kada budu hteli da kupe nov automobil to će moći da bude samo električni automobil.

- Procenjuje se da će svi polovnjaci, odnosno vozila koja imaju motor sa unutrašnjim sagorevanjem postajati na tržištu do 2050. godine. To je godina koja se procenjuje kao poslednja godina kada će oni biti dostupni na tržištu.

Prodaja luksuznih automobila mnogo je skočila u svetu, a apsolutno isti trend je primećen i u Srbiji, najbolje i najbrže se prodaju najluksuzniji automobili, to je tako i na sajmu automobila i nakon sajma i to jeste činjenica. Ne zaostajemo u tom pogledu za ostalim državama, zaključio je Ćorović.

Bonus video:

(Espreso/ Blic Biznis)