Aplikacija Beograd plus, Foto: Zorana Jevtić/Printscreen

GRADSKI PREVOZ

NAJDETALJNIJE UPUTSTVO ZA KORIŠĆENJE APLIKACIJE "BEOGRAD PLUS": Ovo su sve OPCIJE koje su za sada DOSTUPNE!

Pri ulasku u aplikaciju, ona automatski učitava lokaciju na kojoj se korisnik nalazi

Objavljeno: 14.07.2023. 10:24h

Nova aplikacija za javni prevoz u Beogradu pod nazivom „Beograd plus“, počela je sa radom pre dva dana. Ona još uvek nije dostupna korisnicima Apple telefona, ali bi to trebalo da bude omogućeno danas ili sutra.

Evo koje opcije su do sada u funkciji.

Pri ulasku u aplikaciju, ona automatski učitava lokaciju na kojoj se korisnik nalazi i stavlja ga na tačno to mesto u mapi.

foto: Društvene mreže

Međutim, kada se vozilo javnog prevoza udaljava sa te lokacije, mapa ostaje na istom mestu, što znači da korisnik mora ručno da prati svoj put i da tokom vožnje bude konstanto prisutan u aplikaciji, posebno ukoliko ne poznaje rutu kojom se vozilo kreće.

Ukoliko korisnik izgubi svoju lokaciju na mapi, ono što može da uradi jeste da zatvori aplikaciju pa da je otvori ponovo i onda će mu se iznova učitati trenutna lokacija.

Aplikacija, u odnosu na lokaciju na mapi koja se odredi, prikazuje najbliža stajališta u okruženju, linije prevoza koje tu staju, ali i udaljenost u metrima od odabrane lokacije do tih stajališta.

foto: Printscreen

Ova nova aplikacija ima mogućnost pretrage po nazivu stajališta, kao i prema broju koje svako stajalište ima.

Aplikacija učitava sve promene u rutama, što se može videti na stajalištima, gde su navedene i linije koje samo privremeno saobraćaju tuda.

Informacija koja najviše interesuje korisnike javnog prevoza je svakako, kada im autobus dolazi.

Nova aplikacija nudi ovu informaciju, i pokazuje koliko stanica je autobus udaljen, odnosno vreme za koliko prevoz dolazi, u zavisnosti od toga šta korisnik želi. Pored svake linije na određenom stajalištu u aplikaciji, u minutima je izraženo očekivano vreme dolaska, ali kada se klikne na to vreme, aplikacija pokazuje za koliko stanica vozilo dolazi.

Takođe, korisnik može određena stajališta da označi kao omiljena, tako što klikne na srce koje se nalazi pored naziva stanice, kako bi se olakšala pretraga tog stajališta idući put.

Prijava nepravilnosti

U samoj aplikaciji postoji i opcija prijave nepravilnosti. U gornjem desnom uglu, pored prozora za pretragu nalazi se mala kamera, gde može direktno da se prijavi nepravilnost u vozilu javnog prevoza.

Neki od primera nepravilnosti koje možete prijaviti navedeni su u samoj aplikaciji, a to su neispravnost klima uređaja, prljava sedišta, vozač bez uniforme, da ne rade vrata na vozilu, kao i to da vozač nije stao na određeno stajalište.

Ali ukoliko se korisnik odluči na taj korak, mora da zna registarski broj vozila, kao i garažni broj vozila. A, takođe, neophodno je da unese svoje ime i prezime, kao i broj telefona, jer su sva polja za prijavu obavezna.

Kupovina karata

Na aplikaciji, takođe, postoji mogućnost kupovine karte za prevoz, ali da bi to bilo moguće, korisnik mora da se registruje preko svog naloga.

Kada korisnik napravi nalog u ovoj aplikaciji dobije obaveštenje da su mu na mejl adresu poslati pristupni parametri.

FOTO: Printscreen
FOTO: Printscreen
FOTO: Printscreen
FOTO: Printscreen
FOTO: Printscreen
FOTO: Printscreen

Opcije koje imate kada se registrujete jesu da možete da vidite pregled svih ranije kupljenih karata, kao i sve uplate na korisnički nalog.

Te uplate se odnose na avansna novčana sredstva, koja možete da uplatite i da stoje na nalogu, pa da ih po potrebi koristite.

Kada korisnik klikne na dugme „kupi kartu“, aplikacija nudi više vrsta karata: vremensku, dnevnu, nedeljnu, mesečnu, godišnju ili kartu za polvašćene kategorije, iako ova poslednja opcija još uvek nije dostupna.

Korisnik odabere vrstu karte, zatim naznači zonu za koju želi da kupi kartu i potom ide na stranu za plaćanje.

Plaćanje se vrši preko e-Naloga, putem platne kartice ili SMS porukom.

Bonus video:

(Espreso / Danas)