Kupovina televizora, Foto: Starsport©, Profimedia, Youtube/Benchmark

kupovina

TELEVIZORI SE PRODAJU KAO NIKAD, LJUDI IH KUPUJU ZA KEŠ: Pozvali smo prodavnice da proverimo RAZLOG

A kupovina televizora sada je prava egzibicija, jer izbor u prestoničkim radnjama tehnike nikad nije bio veći, a ni raspon cena

Objavljeno: 23.11.2022. 17:08h

Euforija zbog početka Svetskog prvenstva u fudbalu, koje se ove godine održava u Kataru, uticala je i na prodaju televizora u radnjama bele tehnike.

Naime, građani su krenuli masovno da kupuju televizore kako bi mogli da prate i bodre "orlove" pored malih ekrana, na što boljoj rezoluciji, pa samim tim i sa većim užitkom. Tako su Srbi ovih dana masovno zamenjivali svoje stare televizore novim, a kako je ekipa Espresa istražila, prodavnice tehničke robe na dnevnom nivou prodaju sve zalihe televizora koje imaju.

Kako su za Espreso potvrdili iz Gigatrona, interesovanje za kupovinu znatno je povećano i zabeležena je prodaja koja je za 20 odsto veća u odnosu na prethodni mesec.

Televizorfoto: Profimedia

U ovo doba godine i inače je povećana potražnja za kućnim aparatima zbog akcija i popusta tokom "crnog petka", ali kako su nam rekli, televizori se najviše pazare, upravo zbog svetskog događaja u kome učestvuju naši fudbaleri.

Osim toga, izbor televizora u prestoničkim radnjama tehnike nikad nije bio veći, a ni raspon cena. Tehnologija svakodnevno napreduje pa televizori iz dana u dan imaju više novih mogućnosti koje se opisuju skraćenicama - LCD, LED, HD, Ful HD, LAN, SMART...

Prosečno informisanom potrošaču ove skraćenice ne znače mnogo ako nije baš izvrsni poznavalac i pratilac savremenih tokova. A kako su troškovi života u poslednjih nekoliko meseci otišli u nebesa, tako je i cena presudni faktor te se kupci vode akcijama i popustima.

Račun / Ilustracijafoto: Profimedia

Presudni faktor pri odabiru je cena, ali i kvalitet televizora. U poslednje vreme je glavni kriterijum za izbor i kupovinu je dijagonala ekrana. Dok su do skoro bili najtraženiji televizori dijagonala 42-43, sada su to dijagonale 50-55 inča", rekla je za Espreso Ivana Momčilović, marketing direktor u Gigatronu.

Danas se u maloprodajnim objektima kućne tehnike mogu pronaći televizori od 100 do neverovatnih 5.000 evra, te smo pitali sagovornicu u kom cenovnom rangu se najčešće kupuju televizori.

Neka srednja cenovna kategorija je i najtraženija. To je ujedno i odraz najboljeg kvaliteta po najpovoljnijoj ceni, a kupci se najčešće odlučuju za kupovinu televizora po cenama od 55.000 do 60.000 dinara", odgovorila nam je sagovornica.

Pored odabira televizora, važan je i način plaćanja, a kako ovo ipak nije mala investicija, mnogi se odlučuju za odložena plaćanja.

Kreditna kartica / Ilustracijafoto: Profimedia

Gotovinsko plaćanje je zastupljeno u najvećoj meri, zatim sledi kupovina na rate, plaćanje karticama, kao i kupovina putem različitih kredita, među kojima je najpopularniji i najbrži za realizaciju web kredit", rekla nam je za kraj sagovornica.

Zbog ovog velikog sportskog događaja, prodavnice kućnih aparata, izašle su u susret euforičnim sugrađanima, pripremivši brojne akcije i velika sniženja. Tako su televizori različitih brendova već nekoliko nedelja dostupni kupcima po pristupačnim cenama, nižim za 15 do čak 50 odsto.

(Espreso)