Aerodrom Nikola Tesla, Foto: Printscreen/Instagram/192_rs

RADOVI

DO AVIONA MORATE PREKO JEZERCETA: Radovi na BEOGRADSKOM AERODROMU traju već dve godine, nazire li im se KRAJ?

Tenutno se radovi obavljaju na nekoliko lokacija

Objavljeno: 26.08.2022. 13:09h > 13:27h

Gotovo dve godine traju radovi na Aerodromu "Nikola Tesla", najvećem u regionu. Očekuje se da će vazdušna luka u prestonci biti obnovljena naredne godine, a do tada putnicima i zaposlenima preostaje strpljenje kako bi objekat od posebne važnosti mogao ubuduće da primi i do 14 miliona putnika godišnje.

Preko brda, preko brega, kroz poneku baru do aviona i željene destinacije. Tako bi se mogla opisati atmosfera na Aerodromu "Nikola Tesla" ovih letnjih kišnih dana. Od 2020. traje rekonstrukcija i dogradnja najprometnijeg aerodroma u regionu.

foto: Printscreen/Rts

"Putnicima šaljemo poruku da budu još malo strpljivi, jer ćemo već u 2023. godini, a definitivno do kraja 2023. godine imati potpuno novi izgled i potpuno novi Aerodrom, koji će postati, siguran sam, merilo inovativnosti, merilo efikasnosti i održivog razvoja u regionu", kaže menadžer razvojnih projekata aerodroma Petar Novaković.

Tenutno se radovi obavljaju na nekoliko lokacija – proširenje terminala na više od 92.000 kvadratnih metara, pravi se nova pista, dodatne pozicije za parkiranje aviona, parkinzi za automobile, kao i novi pristupni putevi. Novine su i fokus na zaštiti životne sredine - toplana sa mazuta prelazi na gas, a biće postavljeni i solarni paneli.

"Mi radove organizujemo na način da što manje remetimo putnika i korisnike aerodroma. Uticaj postoji, evidentan je, zbog toga uzimamo rezervu u planiranju, jer gradilište je živa stvar i ne sprovodi se na nekoj livadi, nego dok se saobraćaj iza nas sprovodi neometano, pouzdano, bezbedno i sigurno", ističe Novaković.

foto: Printscreen/Rts

Svi aerodromi u regionu su pod koncesijom. To je slučaj i sa beogradskim. U suprotnom, objašnjavaju stručnjaci, teško da bi državno preduzeće koje je vodilo aerodrom bez velikih kredita uspelo da ga rekontruiše i dogradi.

U pozitivne strane koncesije ubrajaju to što je velika strana korporacija uspela pre koronavirusa da obezebdi 750 miliona evra za radove koji su u toku.

"Što se tiče negativnih aspekata, imamo svakako neobjavljivanje ugovora od strane države. Za to ne treba kriviti kompaniju Vansi, jer ono što se sada dešava je da je korona neverovatno osakatila ovaj biznis, pa i kompaniju Vansi u Srbiji i ne zna se, na primer, kakav je dogovor odnosno ugovor i kada kompanija treba da plaća godišnje naknade kao jedan jako bitan element koncesije i da li će one biti eliminisane zbog uticaja korone ili postoji mogućnost da se koncesija produži nekoliko godina", kaže urednik vazduhoplovnog portala Tango six Petar Vojinović.

foto: Printscreen/Rts

I pored radova koji otežavaju kretanje putnika, na aerodromu očekuju da će broj putnika ove godine dostići šest miliona, kao i 2019. To je gotovo dvostruko više nego prošle godine.

(Espreso / Rts)