Sudar 2 policijska vozila, Foto: Printscreen/Instagram/192_rs

SAOBRAĆAJKA

POLICAJCI SE SUDARILI U KRUŠEVCU: Zakucali se jedan u drugog, OVO SE NE VIĐA SVAKI DAN (FOTO)

Naime, u sudaru su učestvovala dva policijska vozila što nije tako česta pojava

Objavljeno: 22.07.2022. 19:50h

Saobraćajna nesreća koja se dogodila danas u Kruševcu šokirala je prolaznike.

Naime, u sudaru su učestvovala dva policijska vozila što nije tako česta pojava.

Sudar 2 policijska vozilafoto: Printscreen/Instagram/192_rs

Podsetimo se nezgode koja se dogodila uglu ulica Vojislava Ilića i Gospodara Vučića.

Naime, sudarili su se automobil i policijsko vozilo, a kako se navodi, do nezgode je došlo kada se policijski auto koji je prolazio kroz crveno svetlo u raskrsnici zakucao u drugo vozilo.

Pojavio se i snimak sudara koji je izazvao lavinu komentara, glavno pitanje je ko je zapravo kriv?

Shodno tome kontaktirali smo Damira Okanovića iz Komiteta za bezbednost saobraćaja koji je za portal Espreso pojasnio pravila koja su propisana Zakonom o bezbednosti saobraćaja na putevima.

Da li vozila sa prvenstvom prolaza imaju pravo da prođu na crveno svetlo?

"Naš zakon, kao i svi evropski zakoni, dozvoljava vozilima hitnih službi da prođu kroz crveno svetlo na raskrsnici dok imaju uključenu svetlosnu i zvučnu signalizaciju. U pojedinim državama ova vozila imaju apsolutnu prednost, dok u drugim smeju da prođu na crveno svetlo, ali nemaju prednost u odnosu na vozila u raskrsnici i moraju da postupaju po saobraćajnim pravilima odnosno da propuste vozila i pešake kojima je zeleno svetlo. Mi spadamo u drugu grupu, što znali da u našem pravnom sistemu crveno svetlo za vozila sa prvenstvom prolaza ima istu ulogu kao obrnuti trougao za ostale vozače", objasnio je naš sagovornik i dodao:

Damir Okanovićfoto: Profimedia, Dragana Udovičić

"Dakle, kada recimo vatrogasni kamion naiđe na crveno svetlo, on ima pravo da prođe, ali mora da propusti ostala vozila kojima je uključeno zeleno svetlo. Inače, vozila sa prvenstvom prolaza (policija, hitna pomoć, vatrogasci, vojska, BIA, VBA) imaju pravo prvenstva prolaza u raskrsnici koja je regulisana pravilom desne strane ili saobraćajnim znacima, ali ne i u raskrsnici koja je regulisana semaforom ako im je crveno svetlo. Sa druge strane, potpunu prednost ako je u pitanju znak, ograničenja brzine, propuštanje pešaka, pravilo desne strane. Što znači da se u slučaju saobraćajne nezgode, kada je vozilo hitne službe prošlo na crveno svetlo, postavlja pitanje odgovornosti vozača koji je upravljao nekim od navedenih vozila", rekao je Okanović za portal Espreso.

Kako nam je Damir objasnio, u slučaju da neko prijavi vozača hitne pomoći, policije, itd. koji je na intervenciji prošao na crveno svetlo, a nije propustio votilo kojem je zeleno, prekršio zakon, sudija ima pravo da oslobodi vozača od kazne, ali postoji izuzetak.

FOTO: Printscreen/Instagram/192.rs
FOTO: Rina
FOTO: Printscreen/TVPink
FOTO: Printscreen/youtube

"Generalno ova vozila ne prolaze na crveno bez opravdanog razloga, ali dešavaju se zloupotrebe. Međutim, činjenica je da vozila hitne službe prolaze na crveno zato što postoji hitan slučaj i ukoliko dođe do toga da vozač ne ispoštuje prvenstvo prolaza onoga kome je zeleno svetlo onda možemo govoriti o krajnjoj nuždi odnosno o prekoračenju krajnje nužde. U takvim situacijama sudija ima pravo da oslobodi vozača od kazne ukoliko nije došlo do težih posledica (nesreća, sudar)", rekao je on.

Važno je apelovati na građane da nikako ne zanemare ukoliko se nađu u blizini vozila sa prvenstvom prolaza. Svaki vozač je dužan da omogući prolaz određenom vozilu hitne službe.

"Kod nas nažalost kultura u saobraćaju nije naročito zastupljena. Kada vidite plava svetla i čujete sirene prosto treba na svaki način da omogućite tom vozilu da prođe", kaže naš sagovornik.

MORA DA IMA UKLJUČENU ROTACIJU I SIRENU

"Zakon kaže da je vozilo sa prvenstvom prolaza vozilo koje ima uključenu i svetlosnu i zvučnu signalizaciju, s tim što zakon navodi izuzetak ukoliko je omogućena dovoljna vidljivost, pa u tim situacijama nije potrebna zvučna signalizacija", pojasnio je Damir Okanović.

Bonus video:

(Espreso)