Red Zmaja, Foto: Red Zmaja

tradicija

SRBI KOJI SU RATOVALI MOGU PRISTUPITI: Idejni tvorac NOVOG VITEŠKOG REDA ZMAJA ZA ESPRESO o GLAVNIM CILJEVIMA! FOTO

Prema istorijskom pravu, ali i osnove časti, potencijalni osnivač Novog Reda takođe treba da bude plemić isključivo iz neke od ovih država.

Objavljeno: 26.05.2022. 21:02h

Kada govorimo o Suverenom Vojnom Viteškom Redu Zmaja, pre svega treba naglasiti da se radi o jednoj metapolitičkoj organizaciji koju je obnovio 28. juna 2011. godine NJKV Knez Aleksandar Karađorđević, sin NJKV Kneza Pavla.

Organizacija je osnovana u Beogradu, na inicijativu Dejana Damnjanovića, komandanta Suverenog Vojnog Viteškog Reda Zmaja i Srđana Stanišića, u to vreme šefa Civilnog kabineta NJKV Kneza Aleksandra.

Red Zmaja je na početku bio ograničen na dvadeset jednog člana, da bi kasnije, posle 1418. godine, taj broj bio proširen.

Kako se Red razvijao, a članstvo raslo, naročito posle Sigmundove odluke da proširi Red 1431. godine, bilo je uvedeno nekoliko kategorija članstva, od kojih su najvažnije bile dve – unutrašnji i spoljni krug.

Spoljni krug je imao brojno članstvo, mnogo veće od unutrašnjeg kruga. Članovi Reda Zmaja su nakon ulaska u Red bili označavani titulom Barona ili zvanjem Drakona.

Bitna činjenica koja predstavlja važnu referencu za novi Suvereni Vojni Viteški Red Zmaja jeste da je prvi član Reda Zmaja i jedan od njegovih osnivača, prvi do Kralja Sigmunda, bio srpski vladar Despot Stefan Lazarević.

Stari Red Zmaja bio je najuticajniji u Mađarskoj, Srbiji i Rumuniji, te je stoga plemstvo upravo ovih zemalja učestvovalo u osnivanju Reda.

Prema istorijskom pravu, ali i osnove časti, potencijalni osnivač Novog Reda takođe treba da bude plemić isključivo iz neke od ovih država.

Od 2016. godine i upokojenja NjKV Kneza Aleksandra Karađorđevića, NjKV Princ Vladimir je pokrovitelj i predvodnik Suverenog Vojnog Viteškog Reda Zmaja.

foto: Privatna arhiva

Ne zaboravimo i činjenicu da je Princ Vladimir 4. po redu u naslednoj liniji za ruski presto.

Pojam viteštva

Viteštvo kao način opažanja i delovanja, kako na individualnom tako i na društvenom planu, je više nego neophodno u vremenu u kome živimo. U ovom našem tužnom vremenu urušavanja svih civilizacijskih tekovina, vremenu ogromne atomizacije društva i vremenu obesmišljenja bilo kakve društvene ili pojedinačne akcije.

Viteštvo je nastalo u periodu između osmog i devetog stoleća u Evropi u politički i ekonomski nemirnim stolećima nakon propasti Zapadnog Rimskog Carstva.

Bilo je to vreme jačanja kaste naoružanih ljudi koji su povećavali svoj posed i društveni uticaj pružanjem svojih usluga kao profesionalnih ratnika vladaru i crkvi. Vremenom je viteška kasta postepeno inkorporirana u samo plemstvo i na taj način se odvojila od običnih vojnika.

Kodeks ponašanja, mišljenja i delovanja ove kaste, kao i sama kasta vojne aristokratije, označava se pojmom viteštva.

Viteštvo je dostiglo svoj puni procvat između jedanaestog i trinaestog veka kada je crkva učinila presudni uticaj na njega protkavši ga duhovnim, hrišćanskim sadržajima. Postepeno opadanje viteštvo je doživelo krajem srednjeg veka i početkom modernog doba usled razvoja novih društvenih, a pre svega ekonomskih okolnosti.

Blagorodni eho viteštva se, međutim, još uvek može osetiti u raznim segmentima savremenog života – u određenim političkim i ideološkim postavkama, u teorijskim sistemima sa tradicionalističkim predznakom, u armijama, u malobrojnim preživelim autentičnim viteškim redovima, itd.

Okolnost koja je u velikoj meri zadala konačan udarac viteštvu je nastanak i razvoj novih društveno-ekonomskih uslova koji su postepeno zamenili feudalno društveno ustrojstvo čiji je jedan od glavnih stubova bila viteška kasta. U ekonomskom pogledu, radilo se o razvoju kapitalističkih ekonomskih odnosa i o jačanju nosioca ovih odnosa – klase trgovaca.

Svi aspekti društva su postali samo dekor za tok kapitala.

Ovo su osnovna polazišta i najmanji zajednički imenitelji viteštva:

Žrtva Duhovnost Tradicionalizam Kult predaka Kolektivizam Samodisciplina Samilost

Razlog nastanka jedne ovakve organizacije leži u tome što je metapolitički prostor Srbije u to vreme bio prazan. Ova organizacija deluje direktnim uticajem na centre moći i organe države, na javno mnjenje, na oslabljivanje snage protivničkih država i naroda različitim sredstvima ( od propagandnog delovanja, analitičkih preseka koji se dostavljaju organima države sve do paravojnih i oružanih akcija prema neprijateljskim narodima i državama).

foto: Privatna arhiva

Suvereni Vojni Viteški Red Zmaja je ustrojen kao vojna hijerarhijska organizacija. Sastoji se od Vrhovne Komande kao najvišeg tela, čiji su članovi Veliki Majstor Reda, Kancelar Reda i Komandant Reda, vitezovi koji predstavljaju unutrašnji krug Reda i od neograničenog broja pešadinaca koji predstavljaju spoljni krug Reda.

Osnovne funkcije unutar Suverenog Vojnog Viteškog Reda Zmaja su: Obaveštajna funkcija prikupljanja podataka, analitika, bezbednosna i vojna, mrežnocentrična u funkciji delovanja na javno mnjenje, ali takođe i humanitarna i usmerena na pomoć ugroženom srpskom stanovništvu u kritičnim zonama, kao što je Kosovo i Metohija.

S obzirom da ovo nije tematika o kojoj se mnogo zna, naš sagovornik, gospodin Dejan Damnjanović, šef kabineta NJKV Princa Vladimira Karađorđevića za Espreso otkriva motiv za postojanje jedne ovakve organizacije:

''Države zasnovane na parlamentarno-demokratskom i republikanskom principu nisu bile dovoljno stabilne i pouzdane za sprovođenje nacionalnih interesa i obezbeđivanja državnog suvereniteta, osećaj besmisla bio je prisutan svuda. Čovek po svojoj prirodi traga za hijerarhijom i upravo tu se i javila potreba za postojanjem organizacije koja bi delovala izvan takvog sistema, a u istom smeru, bez obzira koja ideološka matrica je trenutno na vlasti.

Suvereni Vojni Viteški Red Zmaja je nužnost koja će doprineti stabilnosti i kontinuitetu nacionalne politike i suvereniteta države'', obrazložio je naš sagovornik.

Potrebno je naglasiti da je Red Zmaja legalistička i legitimistička organizacija koja nikad ne deluje protiv države Srbije, već se zalaže za veći stepen njene vitalnosti i suvereniteta.

Polazišta i ciljevi

''Prvi, najvažniji i osnovni cilj Suverenog Vojnog Viteškog Reda Zmaja je oslobođenje Kosova i Metohije i uspostavljanje punog suvereniteta Srbije u našoj južnoj pokrajini. Najveći deo aktivnosti reda je usmeren u ovom smeru. U konkretnom pogledu, ovo se ostvaruje na više nivoa i kroz različite taktičke opcije - od pomoći Srbima u pokrajini, sve do raznih vidova organizovanja.

Praktična formulacija naša tri osnovna cilja, a to su: tradicionalizam (u smislu zalaganja za društvo koje je zasnovano na nekom višem načelu, a ne na banalnosti konzumerizma), organsko i socijalno društvo (u kome će biti ograničeno divljanje neoliberalnog kapitala pri čemu je radni čovek ostao potpuno nezaštićen) se ostvaruje takođe na više nivoa. Jedan od tih nivoa je uticaj na celokupni društveni organizam kao i na političke subjekte unutar njega.

foto: Privatna arhiva

Još jedan oblik je uticaj na javno mnenje kroz nametanje odredjene teme unutar javnog diskursa. Kao što svi znamo, nakon Bregzita i Trampove kampanje, ratište u pogledu političkih i društveno angažovanih tema se sa tzv. "zvaničnih ili velikih" medija premestilo na internet. Tu se vodi teška i dramatična borba za nametanje teme i formiranje diskursa. Pored ovog, uslovno govoreći, propagandnog delovanja u pogledu usmeravanja javnog diskursa, simboli predstavljaju bitan element istog smera našeg delovanja. Društveni simboli i paradigme koji prerastaju uzore za celokupno društvo.

U tom smislu smo dekretom NJKV Princa Vladimira uspostavili odlikovanje Viteza Reda Zmaja kojim smo do sada odlikovali neke od heroja koji su neizmerno zadužili Srbiju, na primer: odlikovan je pukovnik Ljubinko Đurković, komandant odbrane Košara, jedan deo učesnika bitke na Košarama uz ideju da vremenom svi učesnici ovog novog Kosovskog boja budu odlikovani, Albert Andiev (posthumno odlikovan a plaketa je dodeljena njegovoj udovici Ivani) ruski dobrovoljac u ratu za KiM, Nikola Simić Cigo, heroj i jedan od ključnih organizatora srpskog otpora u RSK, i drugi...'', navodi gospodin Damnjanović i dodaje:

''Odlikovanjem za zasluge u ratu i članstvom u Redu Zmaja odlikovani su učesnici bitke na Košarama, a u planu je i dalje odlikovanje u česnika u ratu 1999. jer on predastavlja novi Kosovski boj za našu dalju istoriju''.

foto: Privatna arhiva

Ono što posebno intrigira javnost je na koji način se može pristupiti organizaciji.

Kako se postaje vitez Reda Zmaja, koji je kriterijum za pristup organizaciji ?

'' Ukoliko ste ratovali, ili posedujete ratne zasluge, možete pristupiti Redu Zmaja, ali samo pod uslovom da prođete selekciju'', za Espreso gospodin Damnjanović.

Simbol ove organizacije je predstavljen u vidu crvenog zmaja kome je rep obmotan oko svog vrata, sa belim krstom na leđima i iza koga se nalazi zlatni ravno kraki krst sa trolistima. Crvena i zlatna boja su boja vizantijske zastave, dok sam simbol označava usklađenost ovozemaljske moći koju predstavlja zmaj i duhovnosti koju predstavlja krst. Sinergija ovozemaljske moći i duga čini osnovu viteštva. Položaj zmaja simbolizuje neprestano obnavljanje, cikličnost dešavanja u univerzumu i vaskrsenje.

foto: Privatna arhiva

Slava i Zaštitnik Reda

Slava Suverenog Vojnog Viteškog Reda Zmaja je Vidovdan koji se praznuje 28. juna, kada se odigrala Kosovska bitka, 1389. godine i predstavlja jedan od temelja srpske istorije.

Ova slava je izabrana da bude slava Reda jer je NjKV Knez Aleksandar Karađorđević na Vidovdan 2011. godine potpisao osnivačku povelju Suverenog Vojnog Viteškog Reda Zmaja.

Svetac zaštitnik Reda je Sveti Velikomučenik Knez Lazar Hrebeljanović, srpski vladar koji je poginuo na Vidovdan 1389. godine u Kosovskoj bici, svojevoljno izabravši Carstvo Nebesko i time postavši simbol za celokupnu istoriju. Ovaj Svetac se proslavlja na Vidovdan, 28. juna.

Red poseduje ikonu ovog Sveca i nju čuva Vrhovna Komanda Reda.

Ono protiv čega se ovaj Red bori svim silama je da se iskorene atlantistički stavovi koji se nameću u društvu i koji su sada već, duboko infiltrirani u srpsku državu. Kako i sama priroda Reda nalaže, taktičkom opcijom ''protivniku ne treba ostavljati ni centimetar bojnog polja''.

foto: Privatna arhiva

Članovi Reda se svojim zalaganjem, odnosno delovanjem na različitim nivoima, zalažu za održavanje tradicije našeg naroda. Ukoliko izgubimo svoj identitet, šta smo to onda postali ? Ili bolje rečeno, ko smo uopšte i bili ?

Naš sagovornik je u svojoj knjizi ''Operacije'' Suverenog Vojnog Viteškog Reda Zmaja detaljnije opisao akcije koje su sprovodili. Od zaštite bugarsko-turske granice od članova DAEŠ-a (ISIS-a), delovanja na severu Kosova i Metohije do mrežne operacije ( zaštite našeg javnog prostora od mrežnih operacija koje Zapad vodi).

Kolektivni cilj treba da bude održavanje plamena, a ne obožavanje pepela...

foto: Privatna arhiva

U vremenu u kom živimo, princip slobode je naspram principa identiteta, dok je antagonizam između tradicije i globalizacije izraženiji nego ikad.

Ako se nit održi, tradicija će nas pre, ili kasnije, obasjati punim sjajem.

(Espreso)