Ilustracija, Foto: Profimedia

NESTAŠICA?

KOD KOMŠIJA POMAMA ZA TOALET PAPIROM? Svi proizvođači podigli cene ili najavili POSKUPLJENJE, moguća i NESTAŠICA!

Korekcija će najviše uticati na papirnu konfekciju (toaletni papir, papirne maramice...) gde očekujemo poskupljenje između 15-20 posto", najavljuju

Objavljeno: 01.04.2022. 14:57h

Proizvođači higijenske papirne konfekcije povećali su cene ili najavili povećanje za 20 do 30 posto. Među njima je i WC papir, piše Lider.

Delt papir podigao je cene oko 19 posto, Zewa podiže cene 23 odsto , Euro Rosa 24-29 odsto, dok Violeta cene diže 15-20 odsto, prenosi Index.hr.

- Razlog je povećanje cena sirovina, celuloze koja je od prosečne cene od 900 evra po toni skočila na 1.500 eura po toni. Uz taj porast značajno je poskupeo i materijal za pakovanje posebno kartonske folije i kutije kao i logistika. Danas logističari uz redovnu cenu na fakturu za prevoz robe stavljaju posebnu stavku kao dodatak zbog cene dizela, kaže Krunoslav Kišak, suvlasnik i direktor Delt papira.

"Ako se situacija nastavi, moguće su nestašice"

- Ono što nam sigurno predstoji jeste, ako se situacija s cenom plina ne stabiizuje te on nastavi s ovakvim oscilacijama, nestašica toalet papira i ostalih sličnih proizvoda uz još veće cene za potrošače", kaže Kišak.

Iz drugog domaćeg proizvođača papirne konfekcije, Euro Rose, takođe kažu da su cene porasle zbog ratnog stanja, cena sirovina, energenata, rada i transporta. Iz Violete za Lider potvrđuju da su "primorani najaviti novu korekciju veleprodajnih cena koja će stupiti na snagu od 08. maja 2022.".

- Korekcija će najviše uticati na papirnu konfekciju (toaletni papir, papirne maramice...) gde očekujemo poskupljenje između 15-20 posto", najavljuju.

FOTO: Profimedia
FOTO: Profimedia
FOTO: Profimedia
FOTO: Profimedia
FOTO: Profimedia

- Globalno povećani troškovi nabave sirovina rezultat su kontinuirane snažne potražnje u više sektora, ozbiljno ograničenih zaliha i kriznih izazova u celom lancu snabdevanja. S naše strane radimo sve da osiguramo zalihe sirovina i gotovih proizvoda kako bi isporuke prema našim kupcima tekle neometano. Dosadašnjim korekcijama smo deo troškova preneli na krajnje potrošače. Drugi deo tih troškova pokušavamo amortizovati internim uštedama i drastičnim rezanjem marži, a ne dirajući kvalitet proizvoda, poručuju iz Violete.

(Espreso)