Foto: Printscreen

NBG

AKO ŽIVITE NA NOVOM BEOGRADU MOŽETE DA UŠTEDITE! Vozači našli “FORU” kako da manje plaćaju gorivo

Mnoge evropske države subvencionišu kupovinu bicikla

Objavljeno: 28.03.2022. 10:07h

Novi Beograd najmnogoljudnija je opština u Srbiji i poslovni centar glavnog grada u koji se svakog jutra sliva na hiljade naših sugrađana. Kao i u ostalim evropskim metropolama, saobraćajne gužve u ovom delu grada najveće su u popodnevnim satima, ali mnogi su našli rešenje kako da ih zaobiđu. Bez obzira da li želite da poboljšate kondiciju, unapredite zdravlje, uštedite novac, ili pak brinete o životnoj sredini, vožnja biciklom do posla može biti jedna od najboljih odluka koju ćete doneti.

Mnoge evropske države subvencionišu kupovinu bicikla, dok poslodavci podstiču zaposlene da njime dolaze na posao nudeći im u zamenu povećani neoporezivi deo plate. I u Srbiji gradovi poput Beograda, Novog Sada, Niša, nude podsticaje za takvu kupovinu, dok u prestonici Novi Beograd nudi ubedljivo najbolje uslove za vožnju ovog prevoznog sredstva koje ne zagađuje okolinu.

Posebno ukoliko živite i radite na Novom Beogradu koji ima velike uređene ulice i dosta biciklističkih staza, kao i najveći park “Ušće”, prevoz biciklom pokazaće se kao odlično rešenje, na svoje odredište stići ćete brzo i bezbedno, a uštedećete i novac namenjen za gorivo.

Kada su u pitanju biciklističke staze na Novom Beogradu, većina preporučuje onu na potezu Hotel Jugoslavija – Ušće koja svojom dobrom podlogom i zadovoljavajućom širinom od 3,5 metara predstavlja standard koji bi trebalo da imaju sve biciklističke staze u Beogradu. Naravno, Novi Beograd ima još dosta staza koje su pogodne za bicikliste, a osim njim, može da se pohvali i brojnim uređenim zelenim površinama.

Biciklista Nikola Đurić kaže da na Novi Beograd dolazi radi vožnje bicikla zato što ima uređene biciklističke staze, veoma je bezbedno za vožnju, i tamo se oseća kao da je van grada, a ne u samom gradu.

Novi Beograd je, po svemu sudeći, najbolje mesto za biciklizam jer, kako sami bicikli kažu, stiče se utisak da vožnja ovim delom grada, zelenim ulicama i, prvenstveno parkom “Ušće”, nalikuje vožnji po prirodi.

“Najveće uživanje je naravno vožnja bicikla u prirodi zbog veće količine kiseonika, ali Novi Beograd ima dosta zelenila i manja je zagađenost nego, na primer, u centru grada, gde nema toliko zelenih površina, gde ste okruženi samim zgradama i ima dosta saobraćaja”, priča ovaj biciklista.

Jedan od očiglednih razloga zašto biste zamenili automobil za bicikl svakako je ušteda goriva koju biste ostvarili nekorišćenjem automobila. Cena goriva nije mala, a uštede koje možete ostvariti ako svakog dana menjate samo 5 km vožnje automobilom za bicikl nisu zanemarljive.

Prema rečima Novobeograđanina i bicikliste Lazara Stekića, uslovi za vožnju na Novom Beogradu ozbiljno se razlikuju od onih u ostalim delovima grada, a osim što je bezbednija, vožnja ovde predstavlja svojevrsno uživanje.

“Dosta nam je lakša vožnja na Novom Beogradu jer biciklističkom stazom idemo samo mi biciklisti. Voziti bicikl ovde mnogo je lepše i zabavnije, vozimo u prirodi, kao da nismo u gradu, kao da smo otišli van grada”, kaže zadovoljni Novobeograđanin.

(Espreso)