Morava, Foto: RINA

strašno

UŽAS KOD JAGODINE! Traktor se prevrnuo i upao u VELIKU MORAVU

Rešenje su još pre 15 godina videli u mostu, ali do njegove izgradnje nikada nije došlo

Objavljeno: 10.03.2022. 21:13h

Velika tragedija između sela Miloševo (Jagodina) i Radošin (opština Svilajnac) izbegnuta je 4. marta pukom srećom, kada se traktor, koji se nalazio na skeli, prevrnuo i upao u Veliku Moravu.

Vozač traktora, kako saznajemo, ovom prilikom nije zadobio povrede, a meštani sela žive u strahu od većih tragedija, tvrdeći da skelom upravlja "ko kako stigne".

Sa druge strane reke meštani ovog sela imaju oko 300 hektara, plodne obradive zemlje, a prepušteni su sami sebi da se snalaze kako znaju i umeju.

- Skela nema Rešenja o otvaranju skelskog prelaza, za skelu nisu izdate brodske isprave i knjige, nema posade koja je položila ispit - navodi čitalac Telegrafa.

Meštani sela Radošin, u kojem ima, kako kažu, oko 120 kuća, pričaju za naš portal da su na takvu vrstu prevoza primorani jer se sa druge strane Morave nalazi njihova zemlja koju moraju da obrađuju.

- Druga opcija je da vozimo traktor okolo, celih 60 kilometara. Tri sata treba u jednom pravcu, tri nazad - to je šest sati vožnje samo da se ode i vrati iz njive. Muke su to - ističu meštani.

Rešenje su još pre 15 godina videli u mostu, ali do njegove izgradnje nikada nije došlo.

- Skelu je vozio kako je ko stigao. Nema skeledžije, neće niko da se prihvati tog posla. Pre nekoliko godina nam je poginuo skeledžija, potopila ga skela - kažu iz Radošina.

Potrebni uslovi za upravljanje skelom

Iz Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture navode za naš portal da će se inspekcijskim nadzorom utvrditi da li ova skela ima potrebnu dozvolu.

Kako objašnjavaju, skelom bez sopstvenog pogona može da upravlja lice koje je stručno osposobljeno i poseduje ovlašćenje za mornara.

Ističu i da postoje određeni uslovi koje skela mora da ispuni da bi uopšte služila kao prevozno sredstvo.

- Potrebno je da se izvrši tehnički pregled skele od strane Uprave za utvrđivanje sposobnosti brodova za plovidbu i da se ishoduje brodsko svedočanstvo od lučke kapetanije. Da se skela upiše u Upisnik plovila unutrašnje plovidbe kod nadležne Lučke kapetanije. Da ima knjigu popisa posade i ukrcano stručno osposobljeno lice koje poseduje ovlašćenje mornara - nabraju.

Kao poslednji uslov, navode i to da lokalna samouprava mora da ishoduje odobrenje za skelski prelaz kod nadležnog ministarstva.

Za kontrolu bezbednosti skela i ove vrste prevoza nadležna je, dodaju, inspekcija bezbednosti plovidbe i komunalna inspekcija JLS, a zakon koji uređuje ovu oblast je Zakon o plovidbi i lukama na unutrašnjim vodama sa podzakonskim aktima i Zakon o komunalnim delatnostima.

Iz Ministarstva ističu da će inspekcija izaći na teren i proveriti ima li skela na kojoj je došlo do nesreće dozvole potrebne za rad.

Posle pritužbe meštana Ministarstvu, stigao je i odgovor koji su nam prosledili.

- Inspekcija bezbednosti plovidbe u skladu sa mogućnostima i resursima sprovešće postupak inspekcijskog nadzora, stoji u dopisu koji su građani dobili od Odeljenja za inspekcijske poslove bezbednosti plovide koje se nalazi u sklopu Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture - navodi se u dopisu.

Iz Jagodine navode da oni nisu nadležni za ovu skelu, a iz opštine Svilajnac, kojoj pripada selo Radošin, nisu odgovorili na naša pitanja do objavljivanja ovog teksta.

Tragedija 2016: Traktorom sleteo u Moravu sa skele i poginuo

Inače, na Velikoj Moravi se 2016. godine dogodila ogromna tragedija.

Naime, Zoran B. (61) iz sela Trešnjevica kod Paraćina poginuo je kad je traktorom sleteo sa skele u Veliku Moravu, a njegovo telo nikada nije pronađeno.

Zbog toga meštani sela koji se preko reke na ovaj način prevoze, strahuju od budućih mogućih posledica nelegalnog rada skela.

(Espreso/Telegraf)